رژیم و تغذیه

خواص نوشیدنی انرژی زا را بهتر بشناسیم!

خواص نوشیدنی انرژی زا را بهتر بشناسیم!

محبوبیت نوشیدنی های انرژی زا بر هیچکس پوشیده نسیت. حتماً شما هم بارها تبلیغاتی در رابطه با این نوشیدنی ها دیده‌اید؛ ورزشکارانی که برای بهبود عملکرد ورزشی خود از این نوشیدنی ها استفاده می کنند یا دانشجویانی که برای شبِ امتحان به نوشیدنی انرژی زا روی می آورند. اما مگر خواص نوشیدنی انرژی زا چیست؟

همانطور که از نام این نوشیدنی ها پیداست، از آنها با هدف افزایش انرژی، افزایش سطح هوشیاری و تمرکز استفاده می شود. ناگفته نماند محبوبیت این نوشیدنی تنها مختص رده سنی خاصی نیست و همه افراد از کودکان گرفته تا بزرگسالان از نوشیدن آن لذت می برند.

اگر شما هم از جمله طرفداران سرسخت نوشابه های انرژی زا هستید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید. ما اطلاعاتی در خصوص فواید نوشابه های انرژی زا بیان می کنیم که قطعاً از شنیدن آنها حیرت‌زده خواهید شد!

نوشابه انرژی زا

آیا خواص نوشیدنی انرژی زا حقیقی است یا تبلیغاتی؟

این روزها تبلیغات نقش غیرقابل انکاری در زندگی ما دارند. با روی کار آمدن “انواع نوشیدنی انرژی زا” با حجم انبوهی از تبلیغات مواجه شدیم که سبب سردرگمی ما شده‌اند. به همین خاطر ما قصد داریم برخی از مهم‌ترین فواید نوشیدنی های انرژی زا بیان کنیم. اما پیش از پرداختن به این موضوع بیایید کمی بیشتر با این نوشیدنی محبوب آشنا شویم.

نوشیدنی های انرژی زا حاوی ترکیباتی هستند که به افزایش انرژی و بهبود عملکرد ذهنی ما کمک می کنند. اگرچه انواع مختلفی از این نوع نوشیدنی ها در بازار وجود دارد، اما نقطه اشتراک همه آنها برخورداری از کافئین است. ناگفته نماند که میزان کافئین به کار رفته در انواع نوشیدنی های انرژی زا متفاوت است. البته کافئین تنها ماده تشکیل دهنده این نوشیدنی ها نیست؛ سایر “ترکیبات نوشابه انرژی زا” به صورت زیر است:

شکر
بله درست حدس زده اید! منبع اصلی کالری در این نوشیدنیها شکر است. با این حال برخی از آنها فاقد قند هستند یا کربوهیدرات کمی دارند.

ویتامینهای گروه B
جالب است بدانید که ویتامین های موجود در این نوشیدنی، مواد غذایی که مصرف می کنید را به سوخت مورد استفاده بدن تبدیل می کنند.

مشتقات آمینو اسید
از جمله آمینو اسیدهای مورد استفاده در ترکیب نوشابه های انرژی زا میتوان به ال-کارنیتین و تورین اشاره کرد. این مواد به طور طبیعی در بدن تولید می شوند و در بسیاری از فرایندهای بیولوژیکی نقش دارند.

همان‌طور که پیداست خواص نوشیدنی های انرژی زا تنها یک تبلیغ برای فروش نیست و حقیقت دارد. اما اصلی‌ترین مزایای این نوشیدنی چیست؟

با شناخت فواید نوشیدنی های انرژی زا شگفت‌زده شوید!

برخی از فواید نوشیدنی‌های انرژی زا را می‌توان از ترکیبات به کار رفته در فرمولاسیون آنها درک کرد. با این حال پیشنهاد می‌کنیم بررسی جزئی‌تر خواص نوشیدنی انرژی زا را از دست ندهید.

بهبود عملکرد مغز تنها با یک جرعه از نوشیدنی انرژی زا !

تاثیر نوشابه انرژی زا بر عملکرد مغز

همه ما در خصوص این ویژگی نوشیدنی انرژی زا شینده‌ایم، اما آیا تحقیقات این موضوع را اثبات می‌کنند؟ بله. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که این نوع نوشیدنی‌ها در بهبود عملکردهای مختلف مغز مانند حافظه، تمرکز و واکنش سریع نقش دارند. ناگفته نماند که خستگی ذهنی نیز به کمک این نوشیدنی قابل رفع خواهد بود.

اما اگر به دنبال آمار و ارقام هستید، افزایش 24 درصدی عملکرد مغز در ازای نوشیدن 500 میلی لیتر نوشیدنی انرژی زا به اثبات رسیده است.

خداحافظی با خستگی و خواب آلودگی با نوشیدنی انرژی زا

تاثیر نوشیدنی انرژی زا بر رفع خستگی و خواب آلودگی

از دیگر موارد مصرف نوشیدنی انرژی زا مبارزه با خواب آلودگی است. هنگامی که با کمبود خواب یا خستگی دست و پنجه نرم می‌کنید، استفاده از نوشابه‌های انرژی بهترین گزینه پیش روی شماست. اگر مجبور به رانندگی در شب هستید یا در شیفت شب کار می‌کنید، این نوشیدنی به شما کمک می‌کند که هوشیاری بیشتری پیدا کنید.

مطالعات نشان می‌دهد که این نوشیدنی با بهبود عملکرد مغز سبب هوشیاری بیشتر می‌شود.

اثر بخشی سریع نوشیدنی های انرژی زا

از دیگر فواید نوشیدنی انرژی زا می‌توان به اثربخشی سریع آن اشاره کرد. از آنجا که این نوشیدنی‌ها به صورت سرد سرو می‌شوند، ورود آن کافئین به جریان خود سریع‌تر اتفاق می‌افتد. این موضوع مزیت اصلی نوشیدنی‌های انرژی زا نسبت به قهوه تلقی می‌شود.

دریافت کالری با کمترین میزان قند

آنچه نوشیدنی‌های انرژی زا را از سایر محصولات موجود در بازار متمایز می‌کند، برخورداری از کافئین بالا و کمترین میزان قند است. این نوشیدنی‌ها کافئین کنترل شده‌ای را وارد جریان خون می‌کنند، بدون اینکه سبب افزایش قند خون به طور قابل توجهی شوند.

البته استفاده از نوشیدنی‌های انرژی زای فاقد قند یا کربوهیدرات نیز گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی است که به سلامت خود اهمیت می‌دهند.

بهترین زمان مصرف نوشابه انرژی زا

بهترین زمان مصرف نوشابه انرژی زا

اگر تصور می‌کنید که مصرف نوشیدنی‌های انرژی زا زمان خاصی ندارد، سخت در اشتباه هستید! ساعاتی از روز وجود دارد که نوشیدن این نوشابه‌ها در این ساعات مؤثرتر از زمان‌های دیگر است. اما بهترین زمان مصرف این نوشیدنی‌ها چه موقعی است؟

اواسط صبح
بر اساس تحقیقاتی که روی ریتم بیداری انسان و اثر کافئین صورت گرفته است، بهترین زمان استفاده از این نوشیدنی ها اواسط صبح است. بنابراین زمان بین 9 تا 11 صبح با نوشیدن این محصول روزی پرانرژی و بانشاط را آغاز کنید.

اواسط بعد از ظهر
حتماً شما هم بعد از یک روز کاری خسته کننده، به خصوص بعد از ظهر دچار افت انرژی شده‌اید. در این هنگام به دلیل اینکه از زمان ناهار مدت زیادی می گذرد، قند خون رو به کاهش میگذارد. به همه خاطر است که نوشیدن نوشابه های انرژی زا، انرژی از دست رفته را به شما بازمی گرداند.

پیش از تمرینات ورزشی
اگر به دنبال منبع انرژی مناسبی برای انجام تمرینات ورزشی می گردید، خواص نوشیدنی انرژی زا را فراموش نکنید. این نوشیدنی ها گزینه ای خوش طعم و سالم برای افرادی است که به سلامت خود اهمیت میدهند.
این نوشیدنی ها با برخورداری از اسید آمینه و کافئین منجر به تقویت سیستم ایمنی و افزایش انرژی در دسترس ورزشکار می شود. بنابراین اگر به دنبال تقویت عضلات خود هستید، نوشیدنی انرژی زا را در الویت قرار دهید.

بهترین نوشابه انرژی زا را بشناسید!

ردبول بهترین نوشابه انرژی زا

برندهای مختلفی اقدام به تولید انواع نوشیدنی ها یا نوشابه های انرژی زا کرده اند که هر کدام مزیت خاص خود را دارند. در این میان نوشیدنی های خارجی از محبوبیت بیشتری در میان مصرف کنندگان ایرانی برخوردار هستند.

نوشیدنی انرژی زای ردبول با برخورداری از بیشترین میزان کافئین در میان سایر محصولات به خوبی رقبای خود را از میدان به در کرده است. خواص نوشابه انرژی زا ردبول را باید مدیون برخورداری از ویتامین های مختلف در فرمولاسیون آن دانست. این برند متعلق به کشور اتریش بود و با تولید نوشیدنی هایی درجه یک در جای جای دنیا شهرت دارد. برای خرید نوشیدنی انرژی زا ردبول اصل 250 میلی لیتر کلیک کنید.

البته علاوه بر ردبول، برند هایپ نیز به خوبی جای خود را در سبد خرید مصرف کنندگان باز کرده است. افزایش هوشیاری، انرژی و برخورداری از ویتامین های گروه B از جمله خواص نوشابه انرژی زا هایپ به حساب می آید. برای خرید نوشیدنی انرژی زا هایپ مشکی 500 میلی لیتر کلیک کنید.

ما دو مورد از مشهورترین نوشابه های انرژی زا را به شما معرفی کردیم. با این حال برندهای معتبر دیگری نیز وجود دارند مانند بلک برون وجود دارند که نوشیدنی های استاندارد را در طعمهای بی‌نظیر به بازار عرضه کرده اند. برای خرید نوشیدنی انرژی زا بلک برون 500 میلی لیتر کلیک کنید.

اگر به دنبال خرید نوشیدنیهای انرژی زا هستید، پیشنهادات شگفت‌انگیز وب‌سایت ارس خرید را از دست ندهید. تنها کافی است که بخش نوشابه انرژی زا خارجی مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را با به‌صرفه‌ترین قیمتها تهیه کنید.

 

نوشیدنی انرژی زا بمب انرژی برای رفع خستگی ها

با ورود نوشیدنی‌های انرژی زا به بازار افراد زیادی به مصرف آن روی آوردند؛ بدون اینکه حتی از خواص نوشیدنی انرژی زا اطلاع داشته باشند. این نوشیدنی‌های خوش طعم سبب بهبود عملکرد مغز شده و سطح هوشیاری و تمرکز ما را افزایش می‌دهند.

همچنین این نوشیدنی با برخورداری از ویتامین‌ها و آمینو اسیدها به تقویت سیسم ایمنی کمک می‌کند. با نوشیدن نوشابه‌های انرژی زا در بهترین زمان شاهد اثربخشی بیشتر آنها خواهید بود. حال دیگر نوبت شماست که با انتخاب نوشیدنی مورد نظر با انرژی بیشتر به فعالیت‌های خود بپردازید.

دیگر مقالات بلاگ ارس خرید را نیز می توانید مطالعه نمائید: