بهداشتی و مراقبتی, خانه و زندگی

روشهای جلوگیری از ریزش موی سر و پیشگیری و درمان آن

روشهای جلوگیری از ریزش موی سر و پیشگیری و درمان آن

یکی از بزرگترین کابوس‌های هر آدمی ریزش موهاست. هیچکس از دیدن ریزش موهای خود خوشحال نمی‌شود و به همین خاطر است که پیش از ریزش موها باید به فکر تقویت آن‌ها بود. شاید شما هم بارها مطالبی در خصوص جلوگیری از ریزش مو خوانده باشید، اما هیچ یک راهکاری عملی را پیش روی شما قرار نداده باشد.

همه ما به خوبی می‌دانیم که پیشگیری بهتر از درمان است؛ راهکارهای پیشگیری و درمان ریزش مو زیاد و متنوع هستند، اما ما قصد معرفی روش‌هایی را داریم که قطعاً تأثیرگذار خواهند بود.

پس اگر از ریزش موهای خود واهمه دارید یا به دنبال درمان سریع ریزش مو هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

مؤثرترین روش‌های جلوگیری از ریزش مو را بشناسید!

مؤثرترین روش‌های جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد؛ دلایلی که گاهی کنترل آنها از دست ما خارج بوده و گاهی نیز تحت کنترل ما قرار دارند. در خصوص شرایطی که ما نقشی در آن نداریم مانند وراثت یا بیمای‌های مختلف کار چندان مؤثری از دست ما بر نمی‌آید. اما در بسیاری از موارد سبک زندگی ما سبب ریزش مو می‌شود.

جالب است بدانید که طول عمر هر تار مو بین 2 تا 5 سال است و در این مدت فولیکول‌های مو چرخه رشد، زندگی و مرگ خود را تجربه می‌کنند. سبک زندگی ناسالم و عدم توجه کافی به موها سبب می‌شود که پیش از موعد شاهد ریزش موهای خود باشیم. پس سوال اصلی اینجاست که چگونه از ریزش موهای خود پیشگیری کنیم؟

دست از آسیب زدن به موهای خود بردارید!

آنچه اغلب ما نادیده می‌گیریم، آسیب دیدن موها در اثر حالت دادن آنها یا استفاده از مواد شیمیایی مختلف است. برای جلوگیری از ریزش موی سر هرگز آنها را محکم نبندید. اگرچه مو انعطاف پذیر است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که کشیده شدن بیش از حد موها سبب سست شدن آنها می‌شود.

استفاده بیش از حد از ابزارهای حرارتی مانند سشوار، اتوی مو و سایر دستگاه‌ها آسیب‌های جبران ناپذیری به تار موها وارد می‌کند. حرارت سبب خشک شدن فولیکول‌های مو شده و موها را به مرور زمان از بین می‌برد.

در نهایت رنگ یا دکلره کردن موها نیز نقش غیرقابل انکاری در ریزش موها دارد. بنابراین برای جلوگیری از ریزش موها سعی کنید استفاده از مواد شیمیایی مختلف مخصوص مو را به حداقل برسانید.

استفاده از شامپوهای ملایم و متناسب موی خود را فراموش نکنید!

راز جلوگیری از ریزش مو زنان

حتماً شما هم بارها در خصوص اهمیت استفاده از شامپو موی مناسب شنیده‌اید. اگر بخواهیم به صورت تخصصی به این موضوع بپردازیم، باید بدانید برخی از شامپوها حاوی ترکیباتی هستند که موها را خشک و خشن می‌کنند. اما این امر چگونه اتفاق می‌افتد؟

ترکیبات به کاررفته در شامپوهای غیراستاندارد، روغن طبیعی و اسیدهای چرب موجود بر تار موها را از بین می‌برند. بنابراین باید به دنبال شامپویی بود که فاقد ترکیبات آسیب‌زا به موها باشد. تعدادی از شامپوهای ضد ریزش مو از برندهای مختلف را در پایین مشاهده می کنید :
شامپو ضد ریزش مو مردانه کلیر
شامپو ضد ریزش مو پنتن
شامپو ضد ریزش مو داو مدل Dökülmeye Karşı
شامپو ضد ریزش مو لورآل فرانسه مدل Arginine Resist X3
شامپو ضد ریزش بیوکسین مدل کوانتوم
شامپو سایوس ضد ریزش مو
شامپو ضد شوره هد اند شولدرز کلاسیک ٢ در ١
شامپو سر ضد شوره ایپک

راز جلوگیری از ریزش مو زنان

ریزش مو در خانم‌ها به دلایل مختلفی مانند بیماری تیروئید، افزایش سن، ریزش موی وراثتی یا شرایط هورمونی اتفاق می‌افتد. حتی جالب است بدانید که یک سوم زنان در طول زندگی خود با بحران ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند.

چنانچه برای پیشگیری و درمان ریزش مو نزد پزشک مراجعه کنید، این امکان وجود دارد که داروهای زیر برای شما تجویز شود:

– ماینوکسیدیل
– آلداکتون یا سایر داروهای ضد آندوژن
– استفاده از داروهای ضدبارداری خوراکی

یکی از مهم‌ترین داروهای ضد ریزش مو نیز مکمل‌های حاوی آهن هستند. در نهایت چنانچه ریزش مو در زنان به دلیل چرخه قاعدگی سنگین یا یائستگی باشد، هورمون تراپی راه‌حلی ایده آل برای رفع این معضل خواهد بود.

ناگفته‌های جلوگیری از ریزش مو در مردان

همه ما به خوبی می‌دانیم که ریزش مو در مردان بیشتر از زنان است. حتی تحقیقات جالبی وجود دارد که نشان می‌دهد 85 درصد از مردان تا سن 50 سالگی ریزش مو را تجربه خواهند کرد. به منظور پیشگیری و درمان ریزش مو در مردان نیز راهکارهای متنوعی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– مانوکسیدیل
– فیناستراید
– انواع تکینک های کاشت مو

روش‌هایی که در خصوص پیشگیری از ریزش مو در زنان و مردان بیان شد، با مصرف داروهای خاص یا استفاده از تکینک‌های به خصوص امکان پذیر است. با این حال همه ما به خوبی می‌دانیم که استفاده از داروها عوارض خاص خود را دارد. بنابراین بهترین راهکار پیش روی ما چیست؟

جلوگیری از ریزش مو با درمان‌های بی نظیر خانگی

ما برخی از دلایل ریزش مو را با یکدیگر بررسی کردیم؛ اما حال نوبت آن است که به بررسی برخی از راهکارهای درمانی خانگی بپردازیم.

مصرف مکمل‌ها

کمبود برخی از مواد معدنی در بدن سبب ریزش مو می‌شود. مکمل آهن، روی، نیاسین، سلنیوم، ویتامین D و ویتامین B12 ترکیباتی به شمار می‌آیند که نقش پررنگی در تقویت موها دارند. قطعاً مصرف چنین مکمل‌هایی، مواد مغذی مورد نیاز فولیکول‌های مو را تأمین کرده و سبب حفظ سلامت و پیشگیری از ریزش آنها می‌شود.

روغن‌های ضروری

روغن مو برای جلوگیری از ریزش مو

یکی از جالب‌ترین نکاتی که در خصوص روغن‌های مو وجود دارد، قابلیت تحریک رشد موهاست. با استفاده از روغن‌های اساسی و مورد نیاز فولیکول‌های مو می‌توان به راحتی موها را تقویت کرد. به همین خاطر است که هر فردی به استفاده از روغن مو برای ریزش مو که مؤثر و کاربردی است، روی می آورد. اما سوال اصلی اینجاست که بهترین روغن برای مو چیست؟

روغن‌های مختلفی برای افزایش رشد موها و جلوگیری از ریزش آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به دنبال پیشنهاداتی صد در صد مؤثر هستید، روغن‌های زیر به کارتان می‌آید:

– روغن آرگان
– روغن جوجوبا
– روغن بادام

ناگفته نماند که جلوگیری از ریزش مو با روغن زیتون نیز راهکاری فوق‌العاده به عنوان یک درمان خانگی به حساب می‌آید. اگر به دنبال روغن‌های گیاهی درجه یک و باکیفیت برای تقویت موهای خود هستید، سری به دسته بندی روغن مو در فروشگاه سایت ارس خرید بزنید. اینجا تخفیفات باورنکردنی برای مشتریان عزیز در نظر گرفته شده است. تعدادی از روغن های باکیفیت را در پایین مشاهده میفرمایید :
روغن مو آرگان بیوبلاس Bioblas
روغن موی آرگان پنتن اصل مدل Pro-V
روغن آرگان مو گلیس Gliss
روغن مو نارگیل اوریفلیم
روغن آرگان مو لورآل السیو مدل Loreal mucizevi yağ

ماساژ پوست سر

شاید با خواندن این تیتر تعجب کرده باشید، اما ماساژ پوست سر راهکاری ایده‌آل برای درمان ریزش موهاست. می‌پرسید چرا؟

با ماساژ پوست سر ، گردش خون در پوست به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد. با گردش خون بهتر در پوست سر، مواد مغذی مورد نیاز فولیکول‌های مو تأمین می‌شود. به همین خاطر است که به مرور زمان شاهد رشد سریع‌تر موهای خود خواهید بود.