آرایشی و زیبایی

روش های مراقبت از پوست   

روش های مراقبت از پوست

چرا مراقبت از پوست مهم است؟ پوست بیشترین قسمت از بدن را تشکیل می‌دهد که در معرض خطراتی مانند خشکی و نور آفتاب قرار می‌گیرید. شما می‌توانید با انجام روش های مراقبت از پوست مانند استفاده از کرم مرطوب کننده ضد جوش و خرید کرم ضد آفتاب از پوست خود در مقابل آفتاب و خشکی محافظت کنید؛ همچنین مراقبت صورت به آرایش و زیبایی ما کمک می‌کند و برای سلامت عمومی ما ضروری است. با آگاهی از روش‌های مراقبت از پوست می‌توانید زیبایی پوست خود را حفظ کنید و در بهترین حالت خود باشید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا چند راه مراقبت از پوست را به شما آموزش دهیم.

چرا باید از پوست خود مراقبت کنیم؟

پوست یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن است که محافظت از آن علاوه بر آنکه به‌ سلامتی ما کمک می‌کند، نقش مهمی در زیبایی ما دارد. برای مراقبت از پوست چه کنیم؟ پیشگیری و مراقبت راحت‌تر از درمان است. انجام کارهایی مانند استفاده از کرم ضد آفتاب، استفاده از کرم مرطوب کننده ضد جوش، آبرسان، ضد لک می‌تواند از پوست ما در برابر عوامل محیطی محافظت و از پیری زودرس جلوگیری کند. در این قسمت چند نکته برای مراقبت از پوست صورت را با شما در میان می گذاریم:

·از پوست چگونه مراقبت کنیم؟

مراقبت از پوست در هر فصل و در ساعتی لازم است. برای مثال مراقبت از پوست در تابستان باید متناسب با همان فصل باشد. در تابستان به‌دلیل اینکه هوا گرم است، پوست تعریق بیشتری دارد که باعث خشکی و  جوش می‌شود. استفاده از بهترین مرطوب کننده صورت و ضد جوش می‌تواند به پوست شما در این فصل کمک کند.

·روتین مراقبت از پوست چیست؟

داشتن روتین مراقبت از پوست بخشی از یک زندگی سالم است. این یک واقعیت است که وقتی پوستی صاف داشته‌ باشید، احساس بهتری خواهید داشت. اوج جوانی و زیبایی پوست تا سن 25 سالگی است؛ با افزایش سن، تولید کلاژن پوست کاهش پیدا می‌کند. داشتن روتین مناسب روزانه و همچنین انجام فشیال به زیبایی و سلامت پوست کمک زیادی می‌کند. در طول روز آب کافی بنوشید، در رژیم غذایی خود سبزیجات را اضافه کنید، اگر پوست شما دارای جوش است از کرم مرطوب کننده و ضد جوش صورت استفاده کنید و متناسب با پوست خود بهترین محصولات را پیدا کنید تا پوستتان همیشه زیبا و درخشنده باشد.

5 نکته مهم که در زدن کرم ضد آفتاب باید رعایت کنید

5 نکته مهم که در زدن کرم ضد آفتاب باید رعایت کنید
5 نکته مهم که در زدن کرم ضد آفتاب باید رعایت کنید

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید چرا ضد آفتاب بزنیم؟ ضد آفتاب چی کار می‌کنه؟ چه در یک‌روز آفتابی باشید چه ابری استفاده از کرم ضد آفتاب همیشه لازم است. خرید کرم ضد آفتاب یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای محافظت از ظاهر و سلامت پوست است و علاوه بر اینکه از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند، باعث جلوگیری از سرطان پوست و پیری زودرس می‌شود. در این قسمت همراه باشید تا درباره ضد آفتاب بیشتر بدانید.

·        چگونه و چطور ضد آفتاب بزنیم؟

نحوه مصرف ضد آفتاب باید به‌گونه‌ای باشد که یک لایه نازک از کرم ضد آفتاب روی پوست شما پوشیده شود. به‌ازای صورت و گردن شما به نصف قاشق چای‌خوری کرم ضد آفتاب نیاز دارید. کرم ضد آفتاب را حدود 20 دقیقه قبل از اینکه از محیط داخل خارج شوید، بزنید؛ زیرا حداکثر 20 دقیقه زمان لازم است تا کرم جذب پوست شود. هر دو ساعت ضد آفتاب خود را تمدید کنید تا اثربخشی خود را از دست ندهد.

 اگر برایتان سؤال است قبل از ضد آفتاب چی بزنیم و می‌خواهید روتین پوستی دیگری روی پوست خود داشته ‌باشید، بهتر است قبل از زدن کرم ضد آفتاب، روتین خود را انجام دهید. برای مثال اگر می‌خواهید از کرم ضد مرطوب کننده ضد جوش استفاده ‌کنید، باید آخرین مرحله از مراقبت پوستی کرم ضد آفتاب باشد؛ زیرا شاید محتوای کرم اثربخشی ضدآفتاب را بی‌اثر کند.

ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی رنگ؟
ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی رنگ؟

·        ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی رنگ؟

آیا ضد آفتاب رنگی خوب یا بی ‌رنگ؟ این سؤالی است که برای خیلی از شما پیش آمده ‌است، اما در جواب باید بگوییم هیچ فرقی ندارد؛ زیرا هر دو دارای spf هستند که از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می‌کند. مزیتی که خرید کرم ضد آفتاب رنگی دارد، داشتن رنگ‌دانه است که به افراد اجازه می‌دهد از آن به‌عنوان کرم پودر نیز استفاده‌کنند.

·        چگونه ضد آفتاب انتخاب کنیم؟

(Sun Protection Factor) SPF به‌معنای عامل محافظت‌کننده در برابر آفتاب است و یک عامل مهم در انتخاب ضد آفتاب محسوب می‌شود. همیشه باید به‌دنبال ضد آفتاب‌هایی باشید که از پوست شما در برابر هر نوع نور و اشعه ای مانند UVA و UVB محافظت کند. قرار گرفتن در برابر اشعه و نور خورشید در بلند مدت باعث آسیب و جهش در DNA می‌شود که با سرطان پوست ارتباط مستقیم دارد.

طبق توصیه اغلب متخصصان پوست باید از کرم ضد آفتابی استفاده‌ کنید که دارای SPF بالای 30 باشد، اما به‌طور کل هر چه  SPFبالاتر باشد، محافظت در برابر آفتاب سوختگی افزایش می‌یابد. هرنوع پوستی در زمان متفاوتی دچار آفتاب سوختگی می‌شود. به‌عنوان مثال ممکن است فردی در مدت زمان دو دقیقه بدون زدن کرم ضد آفتاب در مقابل نور خورشید قرار بگیرد و پوست او بسوزد. با زدن کرم زد آفتاب دارای SPF30 به‌مدت زمان 2 ضربدر 30 یعنی 60 دقیقه در مقابل آفتاب مقاوم است. پس هرچه SPF کرم ضد آفتاب بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری می‌توانید در مقابل آفتاب قرار بگیرید.

معرفی خرید کرم‌ ضد آفتاب خارجی با کیفیت

معرفی خرید کرم‌ ضد آفتاب خارجی با کیفیت
معرفی خرید کرم‌ ضد آفتاب خارجی با کیفیت

در این قسمت به معرفی بهترین ضد آفتاب خارجی برای پوست خشک و پوست چرب می‌پردازیم:

  • برند نوتروژینا ضد آفتاب ساخت کشور فرانسه است که مناسب برای پوست‌های نرمال است.
  • ضد آفتاب فارماسی محصول کشور ترکیه و مناسب انواع پوست است.
  • ب ب کرم گارنیر نوعی ضد آفتاب برای پوست حساس و محصول کشور فرانسه است.
  • کرم ضد آفتاب دکتری سی تونا
  • کرم ضد آفتاب بی‌رنگ فتودرم مکس بایودرما
  • کرم مرطوب کننده ضد جوش نوتروژینا حاوی ضد آفتاب

جمع بندی در مورد روش های مراقبت از پوست

همان‌طور که در این مطلب عنوان شد، پوست بیرونی‌ترین لایه از بدن است و محافظت از آن بسیار مهم شمرده می‌شود. آسیب به پوست می‌تواند به سلامت بدن صدمه بزند. با داشتن روتین مراقبت پوستی و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب می‌توانید تا حد زیادی پوست خود را سالم و شاداب نگه‌ دارید. اگر این مطلب برایتان مفید بود نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین جدید ترین مقالات بلاگ ارس خرید را نیز مطالعه نمائید: