متفرقه

طرز تهیه ژله دو رنگ با مغز ژله رولی

 

ژله دو رنگ

ژله یکی از دسرهای پر طرفدار و خوشمزه و متنوع است. اگر شما هم در مجالس و میهمانیها بخواهید دسری راحت و خوشمزه انتخاب کنید حتما هین ژله زیبا را درست کنید، و درست کردن این ژله اصلا کار سختی نیست. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا برای شما عزیزان طرز تهیه ژله دو رنگ را آموزش دهیم.
ژله یکی از بهترین دسرهایی است که خیلی آسان و در شکل های مختلف می توان در منزل تهیه کرد و میهمانان را سورپرایز نمود. این بار یک ژله شیک و مجلسی با ژله رولی درست کنید.

طرز تهیه ژله دو رنگ

مواد لازم برای ژله دو رنگ با مغز ژله رولی:
ژله رولتی یک رول – ژله لیمو نصف بسته – ژله آلوئه ورا ۲ بسته – شیر یک لیوان یا بستنی وانیلی دو پیمانه – دنت کاکائویی یک عدد – چیپس شکلاتی برای تزئین.

طرز تهیه ژله دو رنگ با مغز ژله رولی :
– ابتدا نصف بسته ژله آلوئه ورا را با نصف لیوان آب جوش خوب مخلوط کنید و پس از خنک شدن، یک قالب دنت کاکائویی به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.
– یک قالب مستطیلی آماده کنید و ژله قهوه ای را در ته آن ریخته و در یخچال قرار دهید تا ببندد.
– سپس یک و نیم بسته ژله آلوئه ورا را با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط کرده و بگذارید سرد شود، سپس دو پیمانه بستنی وانیلی یا یک لیوان شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود. توجه: اگر بستنی اضافه می کنید لازم است که حتما با همزن کاملا هم بزنید چون در غیر این صورت لایه ژله و بستنی از هم جدا می شوند.
– یک لیوان از ژله سفید خنک شده را روی ژله قهوه ای ریخته و بگذارید تا ببندد. در مرحله بعد باید ژله رولی یا همان فرفره ای را تهیه کنید ولی برش نزنید.

طرز تهیه ژله رولی یا همان فرفره ای

– همزمان یک بسته ژله لیمو را با یک لیوان آب جوش مخلوط نموده و سه چهارم لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و در یک قالب با ضخامت کم ریخته و بگذارید ببندد. پس از بستن به شکل برگ برش بزنید و کنار بگذارید.
– حالا قالب را از یخچال خارج کرده و ژله رولتی را روی آن قرار دهید. در اطراف ژله رولتی می توانید از ژله سبز رنگ برش زده به عنوان برگ استفاده کنید.
– دوباره نصف لیوان ژله سفید را در اطراف ژله رولتی بریزید و در یخچال قرار دهید تا ببندد. در پایان کار هم بقیه ژله سفید را به ژله اضافه کنید. سپس ژله را از قالب جدا کرده و اطراف آن را با چیپس شکلاتی تزیین نموده و سرو کنید.

بیشتر بدانید:

روش خارج کردن انواع ژله از قالب

– برای خارج کردن از قالب ! چند روش وجود دارد. اول اینکه قبل از ریختن موادمان در قالب آن را خیس کنید (فقط نمدار) و نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید. وقتی مواد را ریختید خواهشا حداقل ۱۰ تا ۱۲ ساعت بگذارید در یخچال بماند و زود نخواهید که برگردانید!
– برای برگرداندن اول دور قالب را با چاقو یا دست آزاد کنید. و بعد قالب را به مدت چند ثانیه در آب داغ (آب داغ!!!! نه جوش!!!! ) قرار دهید، این چند ثانیه بستگی به جنس قالب و محتویات آن و داغی آب دارد. بازهم تاکید می کنیم آب جوش نباید باشد!
– به هیچ وجه از آب جوش استفاده نکنید چون یک دفعه کل ژله شوکه میشود. همیشه از آب گرم استفاده کنید.
– اگر قالبتان فلزی و آب گرم نرمال باشد حدودا بعد از ۵ تا ۱۰ ثانیه مواد آماده برگرداندن است. اما اگر قالب پلاستیکی باشد، بالای ۲۰ ثانیه زمان لازم است. قالب سیلیکونی هم زود جواب میدهد. همه اینا تقریبی است! باید هر چند ثانیه ژله را کنترل کنید تا ببینید موقع برگرداندن هست یا نه.!
– یک راه دیگر هم برای برگرداندن این است که ژله را در ظرف سرو با قالب برگردانید و پشتش سشوار بگیرید تا از قالب جدا شود.
– قبل از اینکه ژله را در ظرف سرو برگردانید ظرف را کمی مرطوب کنید (خیس نه!!!) به این ترتیب اگر ژله وسط ظرف نیفتاد میتوانید با حرکت ظرف سر دهید سر جایش. ولی خیلی با آن ور نروید که پاره میشود ..
– حتما بعد از برگرداندن ژله یا دسر آن را دوباره در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

نکته ی درست کردن ژله های حاضری این است که به جای ۲ لیوان آبی که روی آن نوشته کلا 1/5 لیوان آب بریزید. و اگر از میوه تازه استفاده میکنید میوه ها خشک باشند یعنی آب اضافی نداشته باشند و تر نباشند.