آرایشی و زیبایی

مراقبت از پوست در فصل‌های سرد سال

مراقبت از پوست در فصل‌های سرد سال

مراقبت از پوست در فصل‌های سرد سال به‌خصوص در مناطق خشک و سردسیر نیاز به مراقبت بیشتری دارد. روزهای سرد زمستانی باعث خشکی شدید پوست صورت و دست ‌و پا می‌شود. از عوارض خشکی پوست می‌توانیم به پوسته پوسته شدن و ایجاد جوش روی صورت اشاره کنیم. خرید کرم دست و صورت و خرید سرم آبرسان در فصل‌های سرد سال بسیار مهم است. در این مطلب چند نکته و روتین مراقبت صورت برای حفظ درخشندگی و هیدراته ماندن پوست در طول فصل سرد آورده‌ایم.

چگونه پوست خود را در مقابل سرما و خشکی مرطوب نگه داریم؟

یکی از نکات مهم آرایشی و زیبایی پوست هیدراته ماندن است. کرم‌های مرطوب کننده و روتین پوستی که در دیگر ماه‌های سال استفاده می‌کردید، با سرمای زمستان همخوانی ندارد. با تغییر آب و هوا، پوست خشک و شکننده می‌شود. برای اینکه پوست خود را با شرایط آب وهوایی جدید تطبیق دهید باید متناسب با پوستتان کرم بخرید. مرطوب‌کننده‌های سبک مانند ژل و لوسیون که برای تابستان استفاده می‌شوند مناسب نیستند، اما انواع خرید سرم آبرسان و کرم دست برای خشکی به‌دلیل ایجاد سد روغنی قوی‌تر برای حفظ رطوبت، مناسب فصول سرد سال هستند.

چه نوع کرم‌هایی برای فصل سرد سال مناسب هستند؟

چه نوع کرم‌هایی برای فصل سرد سال مناسب هستند؟
چه نوع کرم‌هایی برای فصل سرد سال مناسب هستند؟

هوای سرد به‌دلیل رطوبت نسبی کم باعث خشکی پوست می‌شود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که فکر می‌کنید، همان روتین مراقبتی تابستان را می‌توانید برای زمستان استفاده‌ کنید، سخت در اشتباهید. خرید کرم دست و صورت و خرید سرم آبرسان خوب نقش مهمی در حفافظت از پوست ما در برابر سرما دارد. در این قسمت به معرفی انواع کرم و بهترین کرم دست برای پوست خشک و انواع بهترین کرم صورت مردانه و زنانه می‌پردازیم:

از کرم مرطوب کننده استفاده‌ کنید

کرم مرطوب کننده دست چیست؟ کرم‌های مرطوب کننده دارای چربی هستند و به‌عنوان سدی حفاظتی عمل می‌کنند که اجازه نمی‌دهند آب از پوست صورت تبخیر شود. اگر نمی‌دانید و دائماً از دیگران سؤال می‌پرسید کرم دست چی بخرم، این قسمت مناسب شما است. در ابتدا قبل از خرید هر نوع کرمی پوست خود را بشناسید و به شرایط آب و هوای منطقه خود دقت کنید. اگر پوستتان دارای لک و حساس است، باید کرم دست برای لک را بخرید یا اگر پوست دستتان خشک است باید کرم دست برای خشکی را بخرید. در خرید کرم دست و صورت، همه‌چیز به نوع پوست شما بر می‌گردد.

مزایا و معایب کرم صورت

استفاده از هر کرم مراقبتی مزایا و معایب خود را دارد با آگاهی دقیق می‌توانیم، انتخاب بهتری داشته ‌باشیم. مزایا و فواید کرم صورت بسیار زیاد است، اما همه‌چیز به کیفیت آن کرم برمی‌گردد. برای مثال یک کرم صورت می‌تواند از پوست ما در برار نور خورشید، سرما، خشکی، اشعه های مضر وآلودگی محافظت کند. بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب، ضدلک، جوانسازی و آبرسان وجود دارد که از پیری زودرس ما جلوگیری می‌کند. به‌طور کلی اگر کرم‌هایی استفاده کنیم که دارای کیفیت خوب و متناسب با نوع پوست نباشند، می‌توانند باعث حساسیت در پوست و ایجاد جوش، لک، راش‌های پوستی و قرمزی شوند.

چگونه از پوست خود در فصل‌های سرد سال مراقبت کنیم؟

چگونه از پوست خود در فصل‌های سرد سال مراقبت کنیم؟
چگونه از پوست خود در فصل‌های سرد سال مراقبت کنیم؟

همان‌طور که در قسمت قبل گفتیم خرید سرم آبرسان یکی از مهم‌ترین بخش‌های روتین پوستی در فصل‌های سرد است. سرم‌ها حاوی ترکیباتی هستند که پوست را تسکین می‌دهند و به‌عنوان یک سد محافظتی قوی در برابر آسیب، التهاب پوستی و خشکی عمل می‌کنند. در این قسمت به معرفی و کاربرد سرم آبرسان صورت و فواید آن می‌پردازیم:

سرم آبرسان چیست

سرم آبرسان صورت چیست؟ سرم‌های آبرسان رطوبت پوست صورت شما را افزایش می‌دهند و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کنند. سرم‌های آبرسان نه‌تنها از پوست در برابر اشعه فرابنفش، آلودگی‌هوا، استرس محافظت می‌کنند، بلکه پوستی را که قبلاً در معرض خطر بوده را درمان می‌کنند. سرم‌ها حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان هستند که از آسیب سلولی پوست جلوگیری و به کند کردن پیری زودرس کمک می‌کنند.

فواید سرم آبرسان پوست صورت

سرم آبرسان باعث روشن شدن رنگ پوست می‌شود. هنگامی که رنگدانه‌های صورت به‌طور یکنواخت توزیع نمی‌شوند، باعث ایجاد کدری و لک در پوست می‌شود. استرس، خستگی، خواب نامنظم و شرایط زندگی می‌تواند باعث ایجاد این مشکل شود.

سرم‌های آبرسان به‌ویژه آنهایی که حاوی ویتامین C هستند به بهبود پوست و روشن شدن پوست کمک می‌کنند. از سرم‌های آبرسان همچنین می‌توان برای جلوگیری از پیری زودرس، حجیم کردن پوست، کاهش چین و چروک استفاده ‌کرد. اگر به‌دنبال درمان پوست خود هستید، سرم‌های آبرسان بهترین انتخاب هستند؛ زیرا سرم‌ حاوی غلظت بالایی از مواد فعال است که می‌تواند خیلی سریع جذب پوست شود و ظاهری درخشنده و شادابی بیشتری به پوستتان ببخشد.

نحوه استفاده از سرم آبرسان پوست صورت

نحوه استفاده از سرم آبرسان پوست صورت
نحوه استفاده از سرم آبرسان پوست صورت

به‌دلیل اینکه سرم‌ها بسیار قوی و دارای غلظت بالای مواد فعال هستند، حتی مقدار کم آن‌ها بسیار تأثیرگذار است. اگر می‌خواهید برای صورتتان از سرم آبرسان استفاده ‌کنید، استفاده از 2 تا 4 قطره و یا به‌اندازه یک نخود از سرم برای صورت کافی است. سرم‌ها مانند دیگر کرم‌ها نیستند که روی صورت خود به‌طرف بالا ماساژ دهید. بلکه باید سرم‌ها را با حرکات ضربه‌ای‌‌ آرام با نوک انگشتانتان روی صورت خود پخش کنید. پوست صورتتان را زیاد ماساژ ندهید و اجازه دهید، سرم‌ها روی پوست جذب شوند.

سرم آبرسان را چه موقع استفاده کنیم؟

استفاده از بیشتر سرم‌های صورت برای دوبار در روز بی‌خطر است. یک‌بار سرم آبرسان را صبح روی پوست خود بزنید و یک‌بار شب قبل از خواب بزنید. قبل از استفاده سرم‌ها دستعورالعمل آن‌ها را مطالعه کنید تا روتین مراقبتی درستی داشته‌ باشید.

معرفی بهترین سرم آبرسان صورت خارجی

استفاده از سرم‌های خوب و متناسب با نوع پوست‌تان نقش زیادی در اثر بخشی آن دارد. توصیه می‌کنیم تمامی محصولات مراقبت از پوست‌تان را متناسب با نوع پوست و شرایط آب و هوایی خود انتخاب کنید تا از هر محصول بیشترین بهره را ببرید. در این قسمت به معرفی انواع سرم آبرسان می‌پردازیم:

  • سرم آبرسان و روشن کننده نوتروژینا هیدروبوست
  • سرم آبرسان آلوئه‌ورا لورآل برای پوست نرمال تا خشک
  • سرم آبرسان هیالورونیک اسید ئ آلوئه‌ورا گارنیر
  • سرم آبرسان ویتامین سی گارنیر

جمع‌بندی

مراقبت از پوست با توجه به شرایط آب و هوایی هر فصل متفاوت است. برای فصل زمستان باید از کرم دست و ناخن مخصوص خشکی استفاده کنید. به دلیل اینکه پوست در این فصل بیشتر در معرض خشکی قرار دارد، باید از کرم برای خشکی دست و صورت بیشتر استفاده کنید. خرید سرم های آبرسان و خرید کرم دست و صورت مرطوب کننده می‌تواند برای این فصل مناسب باشد. اگر این مطلب برایتان مفید بود، نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین می توانید جدید ترین مقالات وبلاگ ارس خرید را مطالعه نمائید: