آرایشی و زیبایی

راهنمای انتخاب عطر مناسب فصل بهار

انتخاب عطر مناسب فصل بهار

مصرف عطر و ادکلن دارای اصول خاصی است که در صورت رعایت نکردن، هم خود و هم دیگران را با مشکل سردرد مواجه خواهید کرد. در این مطلب می خواهیم درباره عطر مناسب فصل بهار نکات مهمی را برایتان بگوییم:

فکر کنید یک نفر در گرمای ظهر روزهای بهاری در کنارتان بنشیند و یک بوی گرم و شیرین از او به مشامتان برسد. ناخودآگاه شما احساس گرما و سردرد می کنید و ترجیح می دهید به جای این بو، یک بوی عطر ملایم و خنک به مشامشتان می رسید.

برای اینکه بهار امسال این مشکل را نداشته باشید و بدانید عطرهای فصل بهار مردانه و زنانه را چگونه باید انتخاب کرد، ما چند تا نکته مهم برایتان میگوییم. اگر رعایت کنید می توانید بهترین عطر برای فصل بهار را برای خودتان انتخاب کنید. از آن عطرهایی که وقتی وارد جایی می شوید دست کم دو سه نفری از شما می پرسند «ببخشید عطرتون چیه؟» و واقعا چه چیزی از این بهتر؟

عطرهای مناسب فصل بهار باید دارای چه خصوصیاتی باشند؟

آیا شما می دانید عطر مناسب فصل بهار چه بویی دارد؟ و برای این فصل باید از چه رایحه هایی استفاده کنید؟ عطرهای هماهنگ و ملایم این فصل رایحه هایی مثل گل و شکوفه دارند و یاد آور تازگی و طراوتند. در ادامه به توضیحات بیشتر توجه فرمایید..

1 – ملایم و خنک :
برای فصل بهار و البته تابستان باید عطری انتخاب شود که وقتی بو می کنید احساس خنکی و تازگی به شما بدهد. سبک باشد و بوی تندی نداشته باشد. بهترین عطر برای فصل بهار عطرهای خنک و ملایم هستند. اتفاقا تمام شرکت های معروف دنیا هم در کالکشن های فصلی شان این اصول را رعایت می کنند و همین مسئله انتخاب عطر را برای شما راحت می کند. کافی است که هنگام خرید به فروشنده بگویید عطر بهاری می خواهید تا او جدیدترین کالکشن بهار را به شما معرفی کند.

2 – یک دسته گل :
عطرهای گل همانطور که از اسمشان پیداست از عصاره گل های مختلف به دست آمده اند. این عطرها به دلیل سبک و ملایم بودن جزو بهترین عطرها برای فصل بهارهستند. شما هم مثل شهرمان بوی گل بدهید. نکته قابل توجه اینکه معمولا عطر های گلی و بهاری، در شیشه هایی با شمایل گلی یا گلدار عرضه می شوند.

* عطرهایی که از عصاره گل نرگس تهیه شده اند به شما حس تازگی می دهند، دقیقا همان حسی که وقتی نرگس ها را در گلدان خانه تان می گذارید و از بوی بی نظیر آن لذت می برید. برای تجربه آن لذت، کافی است سراغ عطرهایی که در بازار وجود دارد و اسانس اصلی شان گل نرگس است بروید..

* گل مریم یک خاصیت جادویی دارد و وقتی مقدار خیلی کمی از آن را روی بدن یا پیراهن تان اسپری می کنید انگار هیچ آلودگی در بدن شما وجود ندارد و کاملا تمیز و پاکیزه هستید. این بو حس بی نظیری را در وجودتان بیدار می کند.

3 – رایحه میوه بدهید :
عطرهای بعدی در گروه میوه و مرکبات و سبزیجات قرار می گیرند. عطرهایی که بوی میوه و سبزی هایی مثل نعنا و ریحان را می دهند برای فصل بهار عالی هستند. اگه بتوانید ترکیبی از این دو تا را انتخاب کنید قطعا به رایحه بهتری می رسید.

یکی از جذاب ترین عصاره های میوه ای که می توانید روی بوی خوب آن حساب کنید، شکوفه پرتقال است. یک بوی تازه و لطیف و شیرین که مقدار کمی هم تند و تیز است. حتما از عطری که این عصاره را در خودش دارد استفاده کنید و لذت ببرید.

4 – دریا شوید :
یکی از اسانس های دیگری که برای فصل تابستان خیلی معرکه است و هم به خودتان هم به اطرافیان تان حال خوبی می دهد، استفاده از عطرهایی است که بوی دریا می دهند. وقتی بوی این عطرها به مشام شما می رسد کافی است چشمانتان را ببندید و یک شنای حسابی در دریا انجام بدهید..

5 – تک اسانس نخرید :
با اینکه اکنون در بازار همه عطرها ترکیبی از چند اسانس مختلف هستند اما حواستان باشد عطری که انتخاب می کنید از آن دست عطرهایی نباشد که فقط از اسانس یک گل تشکیل شده باشد، این عطرها معمولا ملایم نیستند و به نسبت عطرهایی که از چند اسانس ترکیب تشکیل شده اند بوی خوبی ندارند..

توصیه های مهم برای انتخاب عطر مناسب فصل بهار

1 – تمیز بودن :
اگر عطر مناسب بخرید اما قبل از مصرف کردن آن حمام نکنید و لباس تمیز تنتان نباشد، نه تنها بوی خوبی از شما به سمت دیگران نمی رسد بلکه باعث می شود حسابی اطرافیان تان را آزار بدهید.

2 – زدن عطر به زیر بغل ممنوع :
یکی از کارهای اشتباهی که ممکن است انجام دهید این است که عطر را به ناحیه زیر بغل بزنید به خیال اینکه از شر بوی بد عرق خلاص شوید، اما باید بدانید ترکیبات عطر اصلا برای زیر بغل مناسب نیستند و برای آن قسمت بهتر است فقط از دئودورانت های مخصوص استفاده کنید …

3 – لوسیون بدن در کنار عطر :
در فصل بهار و تابستان که یک مقداری دمای هوا بالا می رود بهتراست علاوه بر عطر و دئودورانت از لوسیون های بدن استفاده کنید. لوسیون هایی که رطوبت و بوی مطبوعی را به بدن شما هدیه می دهند …

حتما برایتان پیش آمده که در روز احساس کنید بدنتان کمی بوی عرق می دهد، لطفا در این مرحله اصلا دستتان را سمت شیشه عطر نبرید. یک ترفند جالب برایتان دارم. حتی اگر در محیط کار هستید و نمی توانید لباستان را عوض کنید، کافی است بروید در سرویس بهداشتی، لباستان را در آورید، نواحی که عرق کرده را با دستمال خیس پاک کنید و بعد از یک دئودورانت مناسب استفاده کنید، از بقیه روزتان لذت ببرید، بدون این که احساس کنید بوی عرق می دهید …