خانه و زندگی, رژیم و تغذیه

راهنمای خرید بهترین سرلاک و نحوه استفاده از آن

با به دنیا آمدن کودکان، مادران پا به دنیای جدیدی می‌گذارند که در آن نگرانی و دغدغه پایانی ندارد. تامین مواد غذایی مورد نیاز کودک برای رشد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌هاست. راهنمای خرید سرلاک به شما کمک می‌کند که مناسب‌ترین سرلاک را برای نوزاد خود تهیه کنید.

سرلاک قطعاً اول گزینه مادران برای تامین مواد مغذی مورد نیاز نوزادان است. این ماده به تنهایی یک وعده غذایی کامل است و هیچ گونه مواد شیمیایی یا نگهدارنده‌ای به آن اضافه نمی‌شود. اما نحوه استفاده از سرلاک به چه شکل است؟

اگر در خصوص تهیه سرلاک برای فرزند خود تردید دارید، به هیچ عنوان ادامه مطلب را از دست ندهید! ما راهنمای جامعی تهیه کرده‌ایم که به کمک آن می‌توانید سلامت فرزند خود را تضمین کنید.

راهنمای خرید سرلاک در یک نگاه

راهنمای خرید سرلاک در یک نگاه

هنگامی که صحبت از تغذیه کودکان و نوزادان می‌شود، سرلاک به عنوان گزینه‌ای مناسب مطرح است. اما پیش از پرداختن به نکات خرید این ماده غذایی ارزشمند، لازم است بدانیم که اصلاً سرلاک چیست؟

سرلاک مکملی است که همراه با شیرخشک یا شیر مادر استفاده می‌شود. این ماده سرشار از غلات بوده و به طور کلی براساس نیاز کودکان تهیه شده است. البته در کنار مواد مغذی از طعم دهنده‌های خاصی نیز در این محصول استفاده شده است تا کودکان به خوردن آن ترغیب شوند.

ناگفته نماند که سرلاک انواع مختلفی دارد و کودک در هر دوره زندگی خود به نوع خاصی سرلاک نیاز خواهد داشت. بنابراین به عنوان نخستین راهنمای خرید سرلاک باید با انواع آن آشنا شوید.

انواع سرلاک و زمان مصرف آن

مهم‌ترین نکته در خصوص انتخاب بهترین و مقوی‌ترین سرلاک برای کودکان توجه به سن آنهاست. در واقع انواع سرلاک براساس سن کودکان تولید و به بازار عرضه می‌شود. اما دسته‌بندی انواع سرلاک برای نوزادان به چه شکل است؟

سطح یک: نوزادان 6 ماهه

این نوع سرلاک برای نوزادانی که 6 ماه دارند، تهیه شده است. البته این سرلاک خود در سه نوع حاوی گندم، برنج و ذرت در دسترس قرار دارد. هر یک از سرلاک‌ها را می‌توان به عنوان اولین غذای اصلی نوزادان تهیه کرده و به آنها داد. بهترین سرلاک برای نوزاد شش ماهه فاقد ژلاتین بوده و به آسانی هضم می‌شود.

سطح دو: نوزادان 8 ماهه

این نوع سرلاک نیز متناسب با نیاز نوزادان 8 ماهه تهیه شده است. انواع طعم‌ های سرلاک در این سطح شامل طعم موز و عسل می‌شود.

سطح سه: نوزادان 10 ماهه

این نوع سرلاک حاوی تکه‌های میوه بوده و بافت آن به گونه‌ای است که برای نوزادان 10 ماهه مناسب است. معمولاً نوزادان در این دوره کم‌کم توانایی جویدن مواد غذایی را پیدا می‌کنند و این امکان را دارید که سرلاک مورد علاقه فرزندتان را در طعم‌های مختلف تهیه کنید.

بهترین سرلاک برای نوزاد

.

سطح چهار: 12 تا 18 ماهگی کودکان

اگرچه در این دوره کودکان می‌توانند غذایی را که خانواده مصرف می‌کند، امتحان کنند اما گزینه‌های متنوعی از انواع سرلاک‌ها نیز وجود دارد. مقوی ترین سرلاک برای نوزاد در این دوره حاوی دانه‌های مغز، تکه‌هایی از میوه، سبزیجات و سایر مواد غذایی است. ترکیباتی که در طعم‌های مختلف برای کودکان تهیه شده‌اند.

سطح پنج: 18 تا 24 ماهگی

در این دوره کودکان توانایی جویدن انواع مواد غذایی را پیدا کرده‌اند. به همین خاطر است که در انواع سرلاک مخصوص این دوره از تکه‌های میوه استفاده شده است.

به یاد داشته باشید که همه انواع سرلاک حاوی شیر فاقد چربی هستند؛ بنابراین اگر کودک شما به ماده لاکتوز یا گلوتن موجود در گندم حساسیت دارد، پیش از خرید سرلاک این موضوع را در نظر بگیرید. بنابراین اولین راهنمای خرید سرلاک توجه به سن کودک و تهیه سرلاکی متناسب با نیازهای اوست. اما چرا باید سرلاک را به عنوان وعده غذایی کودک خود انتخاب کنیم؟

آشنایی با خواص سرلاک برای نوزاد

آشنایی با خواص سرلاک برای نوزاد

سرلاک یک وعده غذایی فوری یا آماده متناسب با نیازهای کودکان است که والدین به دلایل مختلفی اقدام به خرید آن می‌کنند. البته این موضوع تنها مزیت استفاده از سرلاک نیست؛ در ادامه برخی دیگر از مزایای خرید سرلاک را مطرح می‌کنیم:

– دسترسی ساده به آن
– آماده سازی در کوتاه‌ترین زمان
– مناسب برای سفر
– فاقد مواد نگهدارنده، رنگ یا طعم دهنده‌های شیمیایی

این موارد تنها گوشه‌ای از فواید سرلاک برای نوزاد هستند. مهم‌تر از همه مواردی که مطرح شد، بافت نیمه جامد سرلاک است که خوردن آن برای کودک لذت‌بخش خواهد بود. ترکیباتی مانند برنج در ترکیب این محصول به کار رفته است که هضم آن برای کودک چندان دشوار نیست.

جالب است بدانید که سرلاک حاوی 18 ماده مغذی ضروری برای نوزادان است که از جمله آنها می‌توان به پروتئین، امگا 3، امگا 6، ویتامین‌های A و E، اسید فولیک و ویتامین‌های B6 و B12 اشاره کرد.

همانطور که پیداست سرلاک وعده غذایی ارزشمندی برای نوزادان است و قطعاً سلامت آنها را تضمین می‌کند. اما بهترین زمان شروع غذای کمکی نوزاد چه زمانی است؟

استفاده از سرلاک و انواع غذاهای کمکی مختص به زمان خاصی است و توجه به این امر از بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر پیشگیری می‌کند. به طور کلی سیستم رفلاکس در بدن کودکان تا 5 ماهگی بهبود پیدا خواهد کرد. با این حال برای اطمینان از آمادگی نوزاد برای خوردن سرلاک حتماً به دنبال نشانه‌های زیر باشید:

– نوزاد بتواند گردن خود را بدون هیچ کمک یا حمایتی نگه دارد؛
– نوزاد با کمی کمک یا بدون کمک بنشیند؛
– نوزاد به طور داوطلبانه برای خوردن غذا دهان خود را باز کرده و رو به جلو خم شود.

اگر شاهد چنین نشانه‌هایی بودید و کودک شما 4 ماهگی را از سر گذارنده بود، این امکان را دارید که با مشورت با پزشک، سرلاک را برای او تهیه کنید. بد نیست بدانید عدم توجه به آمادگی نوزاد برای خوردن سرلاک عوارض خاص خود را به دنبال دارد. برخی از این عوارض به شرح زیر هستند:

– خطر خفگی؛
– کاهش تعداد دفعات شیردهی؛
– کاهش ذخیره آهن نوزاد؛
– بروز مشکلات گوارشی؛
– خطر ابتلا به آلرژی؛
– افزایش وزن بیش از حد.

با توجه به موارد فوق بهتر است زمان ایده‌آلی را برای خوراندن این ماده کمکی به کودک خود پیدا کنید.

روش استفاده از سرلاک در 5 گام!

بهترین سرلاک برای نوزاد

روش مصرف سرلاک با توجه به نوع آن متفاوت است؛ به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که حتماً دستورالعمل روی بسته‌بندی را مطالعه کرده و براساس آن عمل کنید. با این حال ما نحوه آماده سازی سرلاک برای نوزاد را در 5 گام ساده به شما توضیح خواهیم داد:

1. پیش از تهیه غذا برای نوزاد خود حتماً دستانتان را بشویید. مطمئن شوید ظروفی که مصرف می‌کنید، کاملاً تمیز و ضدعفونی هستند.
2. طرز استفاده از سرلاک برای نوزاد به این صورت است که ابتدا باید کمی آب را جوشانده و اجازه دهید که آب هم دمای محیط شود.
3. نسبت آب و سرلاک مورد نیاز برای نوزاد را طبق دستوری که روی بسته‌بندی درج شده است، انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بیش از حد از پودر استفاده نکنید.
4. هنگام اضافه کردن آب، مخلوط را به خوبی هم بزنید و مطمئن شوید که هیچ توده‌ای در ظرف غذای نوزاد وجود نداشته باشد.
5. بلافاصله پس از تهیه وعده غذایی، آن را در اختیار نوزاد قرار دهید. توجه داشته باشید که با گذشت زمان احتمال فعالیت باکتری‌ها افزایش پیدا می‌کند. بنابراین بهترین زمان تغذیه نوزاد با سرلاک نهایتاً 30 دقیقه پس از تهیه این وعده غذایی است.

بهترین مارک سرلاک خارجی چیست؟

حال که با مزایا و نحوه استفاده از سرلاک آشنا شدیم، نوبت به مهم‌ترین دغدغه ما یعنی تهیه سرلاک اصل می‌رسد. بنابراین پرسش اصلی اینجاست که سرلاک خارجی از کجا بخرم؟

برندهای مختلفی اقدام به تولید سرلاک کرده‌اند که گاهی برخی از آنها فاقد مواد ترکیبات مفید برای نوزادان هستند. از آنجا که تغذیه کودک با سرلاک نقش غیرقابل انکاری در حفظ سلامت او دارد، بهتر است به دنبال برندهایی باشیم که از کیفیت کافی برخوردار هستند. غذای کمکی هیرو بی‌بی محصول کشور ترکیه از جمله محصولات باکیفیتی است که تمام مواد مغذی مورد نیاز کودک را تامین می‌کند.
غذای کمکی هیرو بیبی شیر، گندم و عسل
غذای کمکی هرو بیبی ترکیه با طعم شیر و سیب
غذای کمکی هیرو بیبی ترکیه با طعم ۸ غله و میوه ای همراه با شیر

فروشگاه اینترنتی ارس خرید بهترین محصولات خارجی اورجینال را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین برای تهیه غذای کمکی کودک خود پیشنهادات شگفت‌انگیز این وب سایت را از دست ندهید.

راهنمای خرید سرلاک به زبان ساده

تغذیه نوزادان مهم‌ترین دغدغه خانواده‌هاست که بی‌شک بر سلامتی نوزاد تاثیر می‌گذارد. سرلاک وعده غذایی سرشار از مواد مغذی است. با این حال استفاده از این ماده غذایی مختص زمان خاصی است. با مصرف سرلاک انواع ویتامین‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز نوزاد تامین می‌شود. این وعده غذایی مفید را برای نوزاد خود تهیه کرده و سلامتی را به او هدیه دهید.