آرایشی و زیبایی

راه های مراقبت از پوست

راه های مراقبت از پوست

پوست ما در تمام طول روز و شب به مراقبت نیاز دارد. مراقبت‌ صورت و داشتن پوستی صاف به آرایش و زیبایی ما کمک زیادی می‌کند. انواع کرم ضدچروک، کرم شب آبرسان و مرطوب‌ کننده در بازار موجود است که از نحوه استفاده و تأثیرپذیری هریک آگاه نیستیم. تا انتها مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین کرم ضد چروک و شب متناسب با نوع پوست تان بپردازیم.

کرم شب چیست؟

کرم شب نوعی کرم‌ است که ممکن است دارای ترکیباتی برای لایه‌برداری، ضدچروک و لک، روشن‌کننده و آبرسان پوست باشد. به‌دلیل اینکه در شب رطوبت و چربی سطح پوست کاهش پیدا می‌کند، کرم‌های شب نقش مهمی در محافظت و شاداب نگه داشتن پوست دارند.

چرا باید از کرم شب برای صورت استفاده کنیم؟

چرا کرم شب را باید در تاریکی زد؟ پوست ما در طول شبانه‌روز به رطوبت نیاز دارد. در شب پوست ما بیشترین میزان رطوبت را از دست می‌دهد. تولید چربی سطح پوست در طول روز به بیشترین میزان خود می‌رسد. تولید چربی در طول شب کاهش می‌یابد و باعث دهیدراته شدن پوست می شود؛ بنابراین آب از دست رفته را با یک مرطوب‌کننده و کرم شب آبرسان و مرطوب‌ کننده باید جبران کنیم.

کرم مناسب به‌عنوان کرم شب

اگر به‌دنبال کرم شب و کرم روز برای لک صورت و کرم شب برای جای جوش هستید، محصولاتی را انتخاب کنید که دارای هیالورونیک اسید باشد. این ترکیب ماده‌ای قوی، سبک و هیدراته است. کرم‌های سنگین مانند کرم‌های شی باتر قطعاً به حفظ رطوبت سطح پوست کمک می‌کنند، اما بهتر است آنها را هفته‌ای یک یا دوبار استفاده ‌کرد تا باعث مشکلات پوستی و جوش نشود. آیا کرم شب لایه ‌بردار است؟ انواعی از کرم های شب لایه بردار وجود دارد که می‌تواند بر کاهش لک و جوش صورت تأثیر زیادی بگذارد. زیرا این نوع کرم‌ها حاوی ترکیباتی جهت لایه‌برداری و شفاف سازی پوست هستند و به ترمیم ساختار آسیب دیده پوست کمک می‌کنند.

نحوه استفاده از کرم شب آبرسان و مرطوب‌ کننده

نحوه استفاده از کرم شب آبرسان و مرطوب‌ کننده
نحوه استفاده از کرم شب آبرسان و مرطوب‌ کننده

قبل از استفاده کرم صورتتان باید تمیز باشد. کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده باید به آرامی روی پوست به‌صورت چرخشی ماساژ داده شوند تا گردش خون روی پوست افزایش یابد. این کار به جذب مواد موجود در کرم‌ها کمک می‌کند.  

مزایا و معایب کرم شب

شاید ندانید کرم شب مرطوب ‌کننده برای چی خوبه؟ اگر در شب از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید کار درستی را انجام می‌دهید، اما آیا کرم شب برای صورت ضرر دارد؟ به‌طور کلی استفاده از محصولی که مناسب پوستتان نباشد، می‌تواند باعث مشکلات پوستی شود. استفاده از کرم‌های نامناسب شب، جذب اکسیژن در شب را کاهش می‌دهد و مانع از حفظ رطوبت پوست می‌شود. استفاده از کرم‌های سنگین باعث ایجاد لک و جوش در پوستتان می‌شود. اما کرم شب متناسب با نوع پوستتان می‌تواند باعث آبرسانی و رطوبت پوست، شادابی و کند کردن روند پیری پوست شود.

با کرم های ضد چروک سرعت پیری را کاهش دهید

با کرم های ضد چروک سرعت پیری را کاهش دهید
با کرم های ضد چروک سرعت پیری را کاهش دهید

استفاده مدام از لوازم آرایش، هوای آلوده، شرایط استرس‌زا و خواب ناکافی می‌توانند روند چروک پذیری پوست را افزایش دهند؛ همچنین با بالا رفتن سن تولید کلاژن پوست متوقف می‌شود. با بالا رفتن سن مراقبت صورت نقش مهمی در روتین روزانه افراد پیدا می‌کند. برای جلوگیری از چروک صورت چه کنیم؟

 برای اینکه روند پیری پوست را کاهش دهید، نوشیدن آب کافی، ورزش کردن، تغذیه مناسب و رسیدگی به پوست و استفاده از کرم‌های ضد چروک می‌توانند روند چروک پذیری را کاهش دهند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی راه‌ های طبیعی جلوگیری و پیشگیری از چروک شدن پوست صورت و معرفی بهترین ضدچروکهای طبیعی و قوی دنیا بپردازیم:

تأثیرگذاری کرم‌های ضد چروک

آیا واقعاً کرم‌ های ضد چروک صورت تأثیر دارد؟ اگر فکر می‌کنید با استفاده چند روزه و کوتاه مدت، این کرم‌ها معجزه می‌کنند و چروک‌های صورت شما را از بین می‌برند، سخت در اشتباه هستید. کرم‌های ضد چروک در استفاده بلند مدت چروک سطحی پوست را از بین می‌برند و از ایجاد چروک‌های جدید روی صورت تا حد امکان پیشگیری می‌کنند. کرم‌های ضدچروک علاوه بر اینکه روند پیری پوست را کند می‌کنند، خاصیت سفت‌کنندگی دارند و از افتادگی ماهیچه‌های صورت جلوگیری می‌کنند.

چگونه از کرم ضد چروک صورت استفاده کنیم؟

برای نتیجه‌گیری و تأثیر بیشتر کرم‌های ضد چروک بهتر است از آنها دو بار در روز استفاده ‌کنید. صبح پس از بیدار شدن کرم را روی پوست تمیز خود ماساژ دهید و شب قبل خواب. در زمان استفاده کرم ضد چروک در معرض آفتاب قرار نگیرید؛ زیرا اثربخشی آن از بین می‌رود. حداقل 6 هفته استفاده مکرر از کرم‌های ضد چروک زمان لازم است تا بتوانید اولین نشانه و تأثیرات مثبت کرم را روی پوست خود ببینید.

بهترین و پرفروش ترین کرم های ضد چروک

بهترین و پرفروش ترین کرم های ضد چروک
بهترین و پرفروش ترین کرم های ضد چروک

برای ضد چروک چی خوبه؟ بهترین ضد چروک‌ های طبیعی و قوی دنیا می‌تواند به کاهش روند پیری و جلوگیری از چروک شدن پوست کمک کنند. برای مثال نوشیدن روزانه آب کافی، خوردن میوه و سبزیجات در طول روز، نکشیدن سیگار از جمله نکات مراقبتی هستند. اما برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید از بهترین ضد چروک طبیعی صورت خارجی استفاده ‌کنید. در این قسمت به معرفی و راهنمای خرید کرم ضد چروک قوی صورت خارجی می‌پردازیم:

پرفروش‌ ترین کرم ضد چروک خارجی

  • کرم شب ضد چروک و پیری نوتروژینا
  • کرم روز ضد چروک دیادرمین
  • کرم ضدچروک و سفت کننده نیوآ
  • کرم ضد چروک شب لورآل
  • کرم ضدچروک سلولار پوست روز نوتروژینا
  • سرم رتینول جوان ساز دکتر سی تونا
  • ژل کرم ضد پیری نوتروژینا سری bright boost
  • تونر ضد لک و جوان ساز ایوروشه

جمع بندی

مراقبت و سلامت پوست در بین خانم‌ها و آقایان اهمیت زیادی دارد. هر چه سن افزایش پیدا می‌کند، به‌دلیل کاهش تولید کلاژن در بدن روند پیروی و چروک پوست افزایش پیدا می‌کند. برای جلوگیری از چروک پوست صورت چه کنیم؟ شما می‌توانید با استفاده از کرم‌های ضدچروک و انواع کرم شب آبرسان و مرطوب‌ کننده از پوست خود مراقبت کنید. آنچه در این مطلب گفته شد، به شما کمک می‌کند تا خرید و انتخاب راحتی در خرید کرم‌های متناسب با پوست خود داشته‌ باشید. اگر این مطلب براستان مفید بود نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید. بازار آنلاین منطقه آزاد ارس خرید تمام محصولات لوازم آرایشی اصلی را با بهترین قیمت به فروش می رساند.

چند محصول محبوب مراقبت از پوست صورت را نیز مشاهده نمائید: