بهداشتی و مراقبتی

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی [تمامی برندها]

آموزش نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

این روزها دیگر شستشوی ظرفها دغدغه ای بزرگ برای افراد مختلف نیست؛ با عرضه ماشین ظرفشویی به بازار همه کابوسهای ما درباره ظرفهای کثیف به پایان رسیده است. برای شستشوی ظرفها به کمک این وسیله از انواع و اقسام مایعات یا قرصهای مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده میشود؛ اما آیا نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی را میدانید؟

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی به قرارگیری آن داخل محفظه دستگاه ظرفشویی بستگی دارد. برای عملکرد هرچه بهتر شستشوی ظروف بهتر است تا طرز استفاده قرص ماشین ظرفشویی به درستی انجام گیرد. روش گذاشتن قرص ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف اغلب یکسان است. اغلب نیازی به باز کردن یا سوراخ کردن لایه پلاستیکی محافظ قرص نیست، زیرا این لایه محلول در آب است. انتخاب برنامه شستشوی مناسب، دمای آب مناسب، استفاده از جلادهنده و نمک برای برخی قرص های ظرفشویی و … می بایست در طریقه گذاشتن قرص ماشین ظرفشویی مورد توجه قرار گیرد. حتی تعداد قرص های بیشتر داخل محفظه به شستشوی بهتر نخواهد انجامید و به ایجاد کف بیشتر داخل ماشین ظرفشویی و عدم شستشوی بهتر منجر خواهد شد.

حتما شما هم تجربه مواجه شدن با ظرفهای کثیف، پس از به اتمام رسیدن کار ماشین ظرفشویی را داشته‌اید؛ علت این اتفاق چیست؟ اگر هنوز در خصوص روش استفاده از قرص ظرفشویی تردید دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

ما در چند گام ساده طریقه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی را به صورت کامل و جامع به شما آموزش خواهیم داد.

 

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی به سادگی آب خوردن!

استفاده از انواع قرص‌های ماشین ظرفشویی بسیار ساده بوده و به قول معروف به سادگی آب خوردن است. با این حال نکاتی وجود دارد که دانستن آن الزامی است. مراحلی که در ادامه مطرح می‌شوند را یک به یک دنبال کنید.

  1. قرص ماشین ظرفشویی را از بسته‌بندی خارج کنید. (اغلب قرص‌ها فاقد بسته‌بندی هستند، اما چنانچه همچون برند فینیش از قرص‌هایی استفاده می‌کنید که بسته بندی جداگانه دارند، حتما قرص را از بسته بندی خارج کنید.)
  2. قرص ماشین ظرفشویی را در قسمت قرارگیری مواد شوینده دستگاه خود قرار دهید. توصیه می‌کنیم که تنها از یک قرص استفاده کنید. فرقی نمی‌کند که ظرف‌ها تا چه حد کثیف باشند، استفاده از قرص‌های ماشین ظرفشویی بیشتر منجر به تمیزتر شدن آنها نخواهد شد!
  3. اطمینان حاصل کنید که دست‌ها و محل قرارگیری شوینده کاملا خشک باشد. چرا که قرص‌های ماشین ظرفشویی به گونه‌ای فرموله شده‌اند که به راحتی با آب واکنش دهند.
  4. ظروفی را برای شستشو در ماشین ظرفشویی قرار دهید که دستگاه قابلیت شستشوی آنها را داشته باشد. ظروف فلزی را بر اساس دستورالعمل‌های دستگاه انتخاب کنید.
  5. ماشین ظرفشویی را روشن کرده و دما را روی 52 تا 60 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

آنچه بیان شد دستورالعمل کلی نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی بود. اما چنانچه از قرص‌های برند فینیش استفاده می‌کنید، با ما همراه باشید.

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

 

 

طریقه قرار دادن قرص ماشین ظرفشویی در انواع برندها

پس از اینکه از باز کردن یا باز نکردن پلاستیک قرص ظرفشویی با توجه به دستورالعمل آن مطمئن شدید و از طریقه گذاشتن قرص ماشین ظرفشویی آگاهی یافتید، کافی است آن را در محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی قرار دهید و یا در صورت باز نشدن محفظه، قرص را کف دستگاه ظرفشویی قرار دهید. حتماً تنها یک قرص را داخل محفظه یا کف دستگاه ظرفشویی قرار دهید. ظروف کثیف تر به تعداد قرص بیشتری نیاز نخواهند داشت. استفاده از تعداد قرص بیشتر ممکن است آشپزخانه را مملو از کف کند. ظروف قابل شستشو را به طور مناسبی داخل دستگاه بچینید. به منظور حفاظت از ظروف، توصیه می گردد تا ظروف فلزی را به طور جداگانه با استفاده از برنامه شستشو دیگری قرار دهید. قرص ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف حاوی سورفکتانت است که عامل تمیز کننده ظروف و مقابله کننده با انواع آلودگی است.

 

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فینیش

طریقه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فینیش

قرص ظرفشویی فینیش از سه لایه به رنگ های قرمز، سفید و آبی تشکیل شده است. لایه قرمز جلادهنده است و درخشندگی ظروف را انجام می دهد. لایه سفید چربی زدایی و لکه برداری از ظروف را انجام داده و در نهایت لایه آبی که در برخی موارد می تواند زرد رنگ باشد، پودر شستشویی است که سبب ایجاد کف در ماشین ظرفشویی می شود. طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فینیش در انواع مختلف آن یکسان است. کافی است محفظه ماشین ظرفشویی را باز کرده و تنها یک قرص فینیش را داخل محفظه قرار داده و درب محفظه را ببندید. در صورت استفاده از قرص ظرفشویی فینیش نیازی به استفاده از جلادهنده نخواهد بود. طریقه استفاده قرص ماشین ظرفشویی فینیش بر روی جعبه آن قید شده است و نیازی به باز کردن لایه پلاستیکی نخواهد داشت. لایه پلاستیکی این قرص محلول در آب است و در تماس با آب حل می شود. روش استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فینیش به قرارگیری مناسب قرص در محفظه دستگاه ظرفشویی بستگی دارد. در صورتیکه درب محفظه جایگاه قرص به هر دلیلی باز نشود، می توان قرص را در کف دستگاه ظرفشویی قرار داده و دستگاه را روشن کرده و عملیات شستشوی ظروف را انجام داد. طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی اغلب در برندهای مختلف یکسان است.

 

طرز استفاده قرص ماشین ظرفشویی فیری

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فیری در انواع مختلف مدل های آن یکسان است. نحوه گذاشتن قرص فیری در ماشین ظرفشویی بدون جدا کردن پوسته پلیمری یا لایه پلاستیکی قرص است. لایه پلاستیکی قرص فیری نیاز به باز کردن و یا سوراخ کردن ندارد و کافی است آن را داخل محفظه ماشین ظرفشویی قرار دهید.طریقه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فیری به قرارگیری قرص داخل محفظه بستگی دارد. در صورت باز نشدن محفظه قرص می توان قرص فیری را کف دستگاه ظرفشویی قرار داده، درب دستگاه را بسته و آن را روشن کید و پس از انتخاب برنامه شستشوی مناسب عملیات شستشو را انجام دهید. جهت استفاده از قرص فیری در دستگاه ظرفشویی نیازی به استفاده از جلادهنده یا نمک نخواهد بود.

 

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی پریل

طرز استفاده از قرص ماشین ظرفشویی پریل به سایر برندها مشابه است. جهت استفاده کافی است قرص را از بسته پلاستیکی خود بیرون آورده و درون محفظه دستگاه ظرفشویی قرار دهید. بهتر است تنها از یک قرص در هر بار شستشو استفاده شود. استفاده از قرص بیشتر سبب شستشوی بهتر نخواهد شد و تنها دستگاه را پر از کف خواهد کرد. پس از قرار دادن قرص درون محفظه می بایست ظروف را به طور مناسبی در دستگاه بچینید و پس از آن دستگاه را روشن کنید و از برنامه و دمای مناسب برای شستشو استفاده کنید. طریقه گذاشتن قرص ماشین ظرفشویی داخل محفظه دستگاه ظرفشویی اهمیت دارد و در صورت باز نشدن محفظه دستگاه می توان قرص ظرفشویی را کف دستگاه قرار داد.

 

آیا قرص ماشین ظرفشویی را باید باز کرد؟

اغلب قرص ها در لایه ای پیچیده شده اند که محلول در آب است و جهت استفاده از این قرص ها نیاز به بازکردن بسته بندی قرص نیست.البته اینکه پلاستیک دور قرص ظرفشویی نیاز به باز شدن داشته باشد یا خیر بر بسته بندی قرص ظرفشویی قید شده است. اگر پلاستیک به باز کردن نیاز نداشته باشد در آب حل خواهد شد. پوشش پلاستیکی اطراف قرص ظرفشویی سبب می گردند تا قرص ها در محفظه و بسته بندی اصلی به هم نچسبند و مدت زمان بیشتری حفظ شوند. پلاستیک اطراف قرص ماشین ظرفشویی از جنس پلی وینیل الکل است که در صورت تماس با آب حل می شود.

 

آیا میتوان قرص ماشین ظرفشویی را در قسمت پایینی دستگاه قرار داد؟

آیا میتوان قرص ماشین ظرفشویی را در قسمت پایینی دستگاه قرار داد؟

شاید به گوشتان خورده باشد که برخی از افراد قرص ماشین ظرفشویی را در قسمت پایینی دستگاه قرار می‌دهند. اما آیا این کار درست است؟

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی به این صورت است که قرص را باید در محفظه مخصوص شوینده دستگاه قرار دهید. هنگامی که قرص را در قسمت پایینی دستگاه می‌گذارید، احتمالاً به سرعت حل می‌شود و ترکیبات شوینده آن برای چرخه اصلی شستشو دیگر کارایی ندارند.

به همین خاطر است که با اتمام کار دستگاه، ظرف‌ها تمیز نشده و کثیف و آلوده باقی می‌مانند.

 

قرص ماشین ظرفشویی منقضی شده را دور بریزیم؟

قرص‌هایی که برای شسشتوی ظروف فرموله شده‌اند به طور میانگین به مدت 2 سال ماندگاری دارند. حال تکلیف قرص‌هایی که از تاریخ انقضای آنها گذشته است، چه می‌شود؟

خبر خوش اینجاست که شما این امکان را دارید که از این قرص‌ها استفاده کنید. چرا که این قرص‌ها هیچ گونه آسیبی به ظروف آشپزخانه یا دستگاه وارد نمی‌کنند. تنها نکته منفی آن است که این قرص‌ها همچون گذشته کارایی بالایی در شستشوی ظروف ندارند.