بهداشتی و مراقبتی

نحوه استفاده از پوشک شورتی بزرگسالان

مفهوم پوشک بزرگسالان سال‌هاست که در کشورهای غربی جا افتاده است؛ با این حال این موضوع در کشور ما کمی نوپا به نظر می‌رسد. آشنایی با نحوه استفاده از پوشک شورتی بزرگسالان به ما کمک می‌کند که به افرادی که از بی‌اختیاری ادرار یا مدفوع رنج می‌برند، کمک کنیم.

شرایطی مانند اختلال در تحرک، بی‌اختیاری ادرار، آلزایمر و بیماری‌های دیگر نیاز به استفاده از پوشک را پررنگ‌تر می‌کند. اما طرز استفاده از پوشک بزرگسالان به چه شکل است؟ یا اصلاً استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

با ما همراه باشید تا در چند گام ساده شیوه “استفاده از پوشک شورتی” را به شما آموزش دهیم.

نحوه استفاده از پوشک شورتی بزرگسالان؛ یک بار برای همیشه

طرز استفاده از پوشک شورتی بزرگسالان؛ یک بار برای همیشه

با توجه به اینکه جامعه بزرگسالان در کشور ما رو به افزایش است، بهتر است که خجالت در مورد این مسئله را کنار گذاشته و با آگاهی از بروز آسیب‌های دیگر پیشگیری کنیم. در ادامه در 8 گام ساده نحوه تعویض پوشک شورتی را به طور کامل به شما آموزش خواهیم داد.

مرحله اول

پیش از هر اقدامی باید پوشک مناسبی برای فرد انتخاب کنید. برای این کار بهتر است که دور کمر بزرگسال را اندازه‌گیری کرده و پوشکی را خریداری کنید که وی احساس راحتی در آن داشته باشد.

مرحله دوم

برای تعویض پوشک توجه داشته باشید که دست شما با قسمت داخلی پوشک تماسی نداشته باشد. به این ترتیب از نفوذ هر گونه آلودگی به پوشک پیشگیری خواهد شد. در ضمن می‌توانید به منظور رعایت بهداشت از دستکش‌های لاتکس نیز استفاده کنید.

مرحله سوم

مکانی خصوصی را برای تعویض پوشک انتخاب کنید. اگر بیمار امکان بلند شدن و تکیه کردن به دیوار را ندارد، بهتر است هنگام تعویض پوشک پارچه‌ای تمیز زیر او قرار دهید. در این مرحله پوشک آلوده را با باز کردن چسب خارج کرده و دور بیندازید.

مرحله چهارم

آموزش بستن پوشک بزرگسالان

قسمت‌های آلوده بزرگسال یا بیمار را با استفاده از یک دستمال مرطوب تمیز کرده و در صورت نیاز از پودر تالک یا لوسیون استفاده کنید. توجه داشته باشید که از مقدار زیادی لوسیون استفاده نکنید؛ زیرا این کار سبب قرمزی و سوزش می‌شود.

مرحله پنجم

برای استفاده از پوشک بزرگسالان ، آن را به گونه‌ای نگه دارید که طرف بدون نوار در جلو و طرفی که نوار دارد در پشت قرار گیرد. اگر بزرگسال قادر به حرکت نیست، لازم است که او را به پهلو بخوابانید و به این شیوه پوشک را بپوشانید.

مرحله ششم

اکنون نوبت آن است که پوشک را به درستی تنظیم کنید. برای اینکه مطمئن شوید پوشک را به خوبی تنظیم کرده اید، اطمینان حاصل کنید که نشانگر رطوبت موازی با ستون قفرات بزرگسال باشد.

مرحله هفتم

نکته مهم در خصوص آموزش بستن پوشک بزرگسالان این است که نوار چسبناک موجود در قسمت بالا را به صورت مایل به سمت پایین و نوار پایینی را به صورت مایل روی قسمت بالایی پوشک بچسبانید. در نهایت تنها کافی است که لبه‌های پوشک را به خوبی تنظیم کنید تا از نشت جلوگیری شود.

مرحله هشتم

در آخرین مرحله از نحوه استفاده از پوشک شورتی بزرگسالان تنها کافی است که دستکش‌ها را خارج کرده و دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.

مزایای استفاده از پوشک بزرگسالان در یک نگاه

حال که متوجه شدیم چگونه پوشک بزرگسالان را عوض کنیم ، بد نیست که نیم نگاهی به مزایا و معایب استفاده از پوشینه شورتی سالمندان داشته باشیم. پوشک شورتی بزرگسالان به گونه‌ای طراحی شده است که به سهولت و راحتی پوشیده شود و تفاوت چندانی با لباس زیر بزرگسال نداشته باشد.

اما این موضوع تنها مزیت استفاده از این نوع پوشک نیست؛ از دیگر مزایای استفاده از چنین پوشک‌هایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جذب فوق‌العاده بالا

انواع پوشک بزرگسالان به گونه‌ای طراحی شده اند که حداکثر جذب را داشته باشند. بنابراین بدون هیچ نگرانی یا خجالت می‌توان از این پوشک‌ها استفاده کرده و به راحتی به فعالیت‌های روزمره ادامه داد.

قابل استفاده برای یک شب

مزایای استفاده از پوشک بزرگسالان

یکی از نکات قابل توجه در خصوص پوشک بزرگسالان امکان استفاده از طولانی مدت از آنهاست. در واقع این موضوع را باید مدیون قدرت جذب بالای این پوشک‌ها بدانیم. چنانچه با نحوه استفاده از پوشک شورتی بزرگسالان به خوبی آشنا باشید، این پوشک در طول شب جابه‌جا نشده و بزرگسال را اذیت نمی‌کند.

ایده‌آل برای افراد کم تحرک

انواع پوشک‌های بزرگسالان به دلیل سهولت استفاده و روش تعویض آسان برای افراد کم تحرک گزینه ایده‌آلی به شمار می‌آید. به همین خاطر معمولاً مراقبان و بهیاران این نوع پوشک‌ها را برای بیمار خود انتخاب می‌کنند.
اگرچه استفاده از پوشک بزرگسالان مزایای بسیاری دارد، اما این موضوع نباید سبب شود که معایب آن را فراموش کنیم.

از عوارض استفاده از پوشک بزرگسالان چه می‌دانید؟

با وجود اینکه استفاده از پوشک شورتی دغدغه بسیاری از بیماران و بزرگسالان را رفع کرده است، اما نباید از معایب آن چشم پوشی کرد. اگر در خصوص معایب استفاده از این نوع پوشک‌ها کنجکاو هستید، نکات زیر به شما کمک خواهد کرد.

اندازه بزرگ

مزایا و عوارض استفاده از پوشک بزرگسالان

از جمله مواردی که در مورد پوشک شورتی کمی آزاردهنده به نظر می‌رسد، سایز نسبتاً بزرگ آنهاست. این موضوعی است که بسیای از بزرگسالان نسبت به آن شکایت دارند.

عدم احساس راحتی

قطعاً پوشک بزرگسالان به راحتی لباس زیر نیست و در مواردی برای فرد بیمار یا بزرگسال بسیار آزاده دهنده تلقی می‌شوند. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم به دنبال پوشک‌هایی باشید که ضمن حفظ کیفیت، احساس راحتی را نیز به فرد القا کنند. پوشک بزرگسالان باکیفیت و راحت را در لینک های زیر می توانید مشاهده کنید :
پوشک شورتی بزرگسالان جان پد سایز لارج
پوشک شورتی بزرگسالان جان پد سایز مدیوم

هزینه بر بودن

بزرگترین دغدغه بزرگسالان یا افرادی که از آنها مراقبت می‌کنند، هزینه و قیمت پوشک شورتی بزرگسالان است. از آنجا این پوشک‌ها باید به طور مرتب تعویض شوند، لازم است که به دنبال برندهایی بود که این پوشک را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به دست مشتری برسانند.

به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم تخفیف‌های شگفت‌انگیز فروشگاه اینترنتی ارس خرید که برای پوشک شورتی بزرگسالان در نظر گرفته شده است را از دست ندهید.

سهولت استفاده از پوشک شورتی بزرگسالان و نگاهی به مزایا و معایب آن

با افزایش سن یا ابتلا به بیماری‌های مختلف نیاز به پوشک شورتی بزرگسالان احساس می‌شود. بنابراین پیش از هر چیز باید خجالت در رابطه با این موضوع را کنار گذاشته و آگاهانه به بزرگسال یا بیمار کمک کنیم.

برای آشنایی با “نحوه استفاده از پوشک شورتی” حتماً مراحلی که مطرح کردیم را مطالعه کرده و گام به گام مراحل را اجرا کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از چیزی مزایا و معایب خاص خود را دارد؛ بنابراین اجازه ندهید معایب انواع پوشک‌ها، مزیت‌های آن را در نظر شما کمرنگ کند.

در نهایت با مراجعه به سایت ارس خرید و دسته بندی پوشک ، این وسیله ضروری را برای عزیزان خود تهیه کرده و آسودگی خیال را به آنان هدیه دهید.

جدیئترین مقالات وبلاگ ارس خرید را نیز می توانید مطالعه نمائید: