رژیم و تغذیه

خواص انواع دمنوش های لاغری و چربی سوزی گیاهی

خواص انواع دمنوشهای لاغری و چربی سوزی گیاهی

هنگامی که صحبت از لاغری و کاهش وزن می‌شود، همه ما به ساده‌ترین راهکارهای ممکن فکر می‌کنیم. دمنوش لاغری گیاهی از جمله پیشنهاداتی است که از طرف افراد مختلف به گوش می‌رسد. اما آیا انواع دمنوش چربی سوزی واقعاً تاثیرگذار هستند؟

همه ما بارها در خصوص مزایا و خواص بی‌شمار دمنوش‌های گیاهی شنیده‌ایم؛ دمنوش‌ها گزینه‌ای ایده‌آل برای مبارزه با انواع بیماری‌ها هستند. حتی در مواردی اثبات شده است که دمنوش‌ها در رفع احساس گرسنگی و افزایش متابولیسم بدن نیز موثر بوده‌اند. بهترین دمنوش چربی سوز کدام است؟

چنانچه به معجزه گیاهان برای سلامتی ما انسان‌ها باور دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید. ما هر آنچه باید در مورد دمنوش‌های گیاهی بدانید را مطرح می‌کنیم.

از نگاهی دیگر با دمنوش لاغری گیاهی آشنا شوید!

با دمنوش لاغری گیاهی آشنا شوید

کاهش وزن و لاغری دغدغه اساسی بسیاری از ماست؛ با این حال برای تحقق این هدف نباید هر مسیری را انتخاب کرد. از آنجا که استفاده از ترکیبات گیاهی ریسک کمتری برای سلامتی ما به دنبال دارد، دمنوش‌های لاغری با استقبال بی‌نظیری مواجه شده‌اند. برای آشنایی بیشتر با این دمنوش‌ها و عملکرد آنها باید بدانیم که اصلاً دمنوش چیست؟

دمنوش نوعی نوشیدنی است که از طریق عصاره‌گیری از قسمت‌های مختلف یک گیاه مانند ریشه، ساقه، برگ، گل، میوه و حتی پوست گیاه تهیه می‌شود. به طور معمول عصاره‌گیری به کمک آب و حرارت انجام می‌شود.

در این میان، برخی از گیاهان با برخورداری از ترکیبات خاص به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرده و به اصطلاح خواص چربی سوزی دارند. اما برای لاغری دمنوش کدام گیاهان مناسب هستند؟

بهترین انواع دمنوش چربی سوزی شکم کدامند؟

انواع دمنوش گیاهی لاغری حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند. این نوشیدنی‌های پرخاصیت نه تنها سبب افزایش متابولیسم بدن می‌شوند، بلکه بدن را سم‌زدایی نیز می‌کنند.

اگر هنوز به معجزه کاهش وزن به کمک گیاهان ایمان نیاورده‌اید، باید بگوییم که گیاهان چربی سوز سه عملکرد اصلی به شرح زیر دارند:

– کمک به کاهش اشتها؛
– پیشگیری از تولید سلول‌های چربی؛
– افزایش سوخت و ساز بدن.

حال نوبت آن است که بدون هیچ فوت وقتی به سراغ قدرتمندترین دمنوش‌های چربی سوز برویم.

چای سبز؛ معجزه‌ای برای سلامتی

دمنوش چای سبز لاغری

دمنوش چای سبز لاغری یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع چای است که خواص و مزایای آن برای سلامتی ما بر هیچکس پوشیده نیست. اما چای سبز چگونه باعث لاغری می‌شود؟

در مطالعه‌ای که در سال 2008 روی 60 فرد صورت گرفت، افرادی که از دمنوش چای سبز استفاده کرده بودند، کاهش وزن قابل توجهی را تجربه کردند. این خاصیت چای سبز را بیش از هر عامل دیگری باید مدیون برخورداری از نوع آنتی اکسیدان به نام کاتچین دانست.

این ماده با افزایش قابل توجه سوخت و ساز بدن نقش موثری در چربی سوزی ایفا می‌کند. به همین خاطر است که چای سبز به عنوان یک دمنوش چربی سوزی قوی در دنیا شناخته می‌شود.

اگر به دنبال نوشیدن دمنوشی لذت‌بخش و در عین حال راهکاری برای کاهش وزن هستید، دمنوش چای سبز و دارچین دوغوش را پیشنهاد می کنیم. فروشگاه اینترنتی ارس خرید این محصول اورجینال را به فروش می‌رساند.

چای ترش و خواص بی‌نظیر آن برای لاغری

مزایای دمنوش چای ترش

چای ترش که به نام چای قرمز یا چای مکه نیز شهرت دارد، یکی دیگر از چربی سوزهای گیاهی است. از جمله مزایای دمنوش چای ترش می‌توان به کاهش فشار خون، بهبود جریان خون و تمدد اعصاب اشاره کرد.

اما آیا این دمنوش تاثیری بر کاهش وزن دارد؟ چای ترش به طور مستقیم بر کاهش جذب کربوهیدرات تاثیر دارد. بنابراین نوشیدن آن به تنهایی منجر به چربی سوزی نمی‌شود؛ بلکه باید در کنار رژیم غذایی مناسب مصرف شود.

در این زمینه این محصول را به شما پیشنهاد می کنیم : چای میوه ای دوغوش مدل میوه های قرمز

دمنوش بابونه و اسطوخودوس

دمنوش بابونه و اسطوخودوس

بابونه و اسطوخودوس به عنوان بهترین ترکیب دمنوش‌های گیاهی شناخته می‌شوند. این ترکیب بر کاهش استرس، خستگی و بی خوابی تاثیر دارد. این دمنوش به طور مستقیم با قند خون و کاهش وزن ارتباط دارد. بنابراین اگر به دنبال دمنوش لاغری گیاهی قدرتمند هستید، حتماً این ترکیب را امتحان کنید.

دمنوش والرین (سنبل کوهی) و درمان بی خوابی

خواب مسئله مهمی است که نقش غیرقابل انکاری بر سلامت بدن دارد. اما شاید بپرسید خواب چه ارتباطی می‌تواند با کاهش وزن داشته باشد؟

خواب بر اشتها و متابولیسم بدن تاثیر دارد. هنگامی که خواب باکیفیتی داشته باشیم، تولید هورمون‌های چربی سوز در بدن رو به افزایش می‌گذارد. سنبل کوهی به عنوان آرامبخشی موثر شهرت دارد. این دمنوش با بهبود کیفیت خواب به بدن کمک می‌کند که متابولیسم بیشتری داشته باشد.

بنابراین اگر از کمبود خواب رنج می‌برید، دمنوش چربی سوز قبل از خواب یعنی دمنوش والرین را فراموش نکنید.

چای سفید و قدرت چربی سوزی آن

چای سفید و قدرت چربی سوزی آن

چای سفید حاوی ترکیباتی است که نه تنها از تشکیل سلول‌های چربی جدید جلوگیری می‌کند، بلکه قابلیت تجزیه سلول‌های چربی قدیمی را نیز دارد. به همین خاطر است که چای سفید به عنوان دمنوش چربی سوز قدرتمند شناخته می‌شود. پس اگر به دنبال راهکاری ساده برای کاهش وزن هستید، این دمنوش را در برنامه غذایی خود جای دهید.

بهترین زمان مصرف دمنوش

حال که با بهترین انواع دمنوش چربی سوز شکم و پهلو آشنا شدید، نوبت آن است که بدانیم بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری چه وقتی است؟ هر نوع دمنوش گیاهی لاغری تاثیر به‌خصوصی روی بدن دارد و به همین خاطر است که بهترین زمان مصرف انواع دمنوش‌ها با یکدیگر متفاوت است. زمان طلایی مصرف برخی از مشهورترین دمنوش‌ها را به صورت زیر است:

چای سبز : این دمنوش چربی سوزی قدرتمند است و به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم دو ساعت پس از صرف وعده غذایی آن را بنوشید.

دمنوش بابونه : چای بابونه بهتر است صبح به صورت ناشتا مصرف شود تا شاهد تاثیرات حیرت‌انگیز آن باشیم.

دمنوش اسطوخودوس : این دمنوش با کمک به کاهش فشار خون به شما در بهبود کیفیت خوابتان کمک می‌کند. بنابراین بهتر است که قبل از خواب مصرف شود.

چای ترش : از آنجا که چای ترش سبب کاهش فشار خون می‌شود، بهتر است با معده خالی مصرف نشود.

دو نمونه از دمنوش های لاغری که خرید آن را به شما پیشنهاد می کنیم :
چای لاغری فرم دوغوش ترکیه با طعم دارچین
چای لاغری دوغوش مدل گیاهان DOGUS

طرز تهیه دمنوش گیاهی به ساده‌ترین شکل ممکن

ما به معرفی بهترین دمنوش‌ها برای سلامتی بدن پرداختیم و حال نوبت آن است که با طرز تهیه صحیح دمنوش لاغری گیاهی نیز آشنا شویم.

به طور کلی برای تهیه دمنوش‌ها از حرارت غیرمستقیم باید استفاده شود. جالب است بدانید مدت زمان دم کشیدن دمنوش‌های گیاهی که از ساقه یا ریشه گیاهان تهیه می‌شوند، طولانی‌تر از برگ یا گل آنهاست.

بنابراین مدت زمان دم کشیدن دمنوش کاملاً به نوع دمنوش شما بستگی دارد. برای تهیه دمنوش از ساقه یا ریشه گیاهان مدت زمان 15 الی 20 دقیقه مناسب خواهد بود. از طرفی برای تهیه دمنوش از برگ و گل گیاهان نیز مدت زمان 2 تا 5 دقیقه ایده‌آل به نظر می‌رسد.

تنها توجه داشته باشید که دمنوش‌ها را طی بازه زمانی 30 دقیقه‌ای پس از تهیه، مصرف کنید. چرا که در طولانی مدت این ترکیبات گیاهی با اکسیژن هوا ترکیب شده و دیگر همچون قبل اثربخش نیستند.

از نوشیدن دمنوش‌ها لذت ببرید و وزن کم کنید!

همه ما به خوبی با مزایای بی‌نظیر انواع دمنوش‌های گیاهی و تاثیر آن بر سلامتی خود آشنا هستیم. اما خبر خوش اینجاست که با نوشیدن این دمنوش‌ها می‌توان کاهش وزن را تجربه کرد! از میان انواع دمنوش‌های چربی سوزی که مطرح شد، یک مورد را انتخاب کنید و با نوشیدن دمنوش‌های خوش طعم، لاغر شوید.

البته انتخاب انواع چای لاغری و جایگرین کردن آن با چای معمولی نیز گزینه ایده‌آلی برای کاهش وزن به حساب می‌آید. تنها کافی است به دسته‌بندی چای و دمنوش خارجی فروشگاه اینترنتی ارس خرید مراجعه کنید و از تخفیف‌های شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید.

همچنین محصولات مرتبط با این مقاله را می توانید از این فروشگاه خرید نمائید: