بهداشتی و مراقبتی

مهمترین خواص روغن آرگان برای پوست، مو و سلامت بدن

مهمترین خواص روغن آرگان برای پوست، مو و سلامت بدن

روغن آرگان را باید معجزه‌ای از دل کشور مراکش دانست؛ روغنی که از هسته‌های روی درخت آرگان به دست می‌آید و خواص فوق العاده‌ای برای پوست و مو دارد. از مهمترین خواص روغن آرگان چه می‌دانید؟

حتماً شما هم از به‌کارگیری روغن آرگان در شامپوها و کرم‌های مراقبتی شنیده‌اید. خواص بی‌نظیر این ماده سبب شده است که تولیدکنندگان لوازم سلامت و بهداشت به استفاده از آن روی آورند. از رفع ترک‌های پوستی گرفته تا تقویت مژه و ابرو از جمله فواید روغن آرگان خالص به حساب می‌آید.

با ما همراه باشید تا بیشتر با این روغن معجزه‌آسا آشنا شویم و خواص آن روی پوست، مو و سلامت خود را یک به یک بررسی کنیم.

با مهمترین خواص روغن آرگان آشنا شوید!

مهمترین خواص روغن آرگان

خواص حیرت‌انگیز روغن آرگان ناشی از وجود ترکیبات مختلف در آن است. به همین خاطر بهتر است پیش از پرداختن به خواص این روغن، کمی بیشتر با ترکیبات موجود در آن آشنا شویم.

روغن آرگان در وهله اول حاوی اسیدهای چرب و ترکیبات فنولی است. البته محتوای چربی این روغن را اسید اولئیک و لینولئیک تشکیل می‌دهد. با بررسی آمار و ارقام باید گفت که 29 تا 36 درصد روغن آرگان را لینوئیک اسید یا امگا 6 تشکیل داده است.

با وجود اینکه اسید اولئیک ماده‌ای ضروری برای بدن نیست، اما به عنوان یک چربی مفید شناخته می‌شود. این ماده تأثیر مثبتی بر سلامت قلب دارد. اما موضوع جالب‌تر در خصوص روغن آرگان، برخورداری از ویتامین E است.

این روغن را باید منبعی سرشار از ویتامین E دانست که بر سلامت پوست، مو و حتی بدن تأثیر به‌سزایی دارد. در نهایت نیز نباید خواص آنتی اکسیدانی این روغن را نادیده گرفت؛ آرگان به عنوان یک منبع آنتی اکسیدان قوی از پوست و مو به خوبی محافظت می‌کند.

خواص روغن آرگان برای پوست چیست؟

خواص روغن ارگان برای پوست

حال که با ترکیبات موجود در روغن آرگان آشنا شدیم، نوبت به بررسی خواص روغن آرگان برای پوست می‌رسد. چرا این ماده را به عنوان معجزه‌ای برای پوست می‌شناسند؟

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

از جمله خواص روغن آرگان اصل برای پوست صورت محفاظت از آن در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید است. این قابلیت را بیش از هر چیز باید مدیون آنتی اکسیدان‌های موجود در این روغن بدانیم. این آنتی اکسیدان‌ها با خنثی کردن اثر رادیکال‌های آزاد همچون سد محافظتی از پوست مراقبت می‌کنند.

البته در اینجا لازم می‌دانیم که به خواص روغن آرگان برای لک صورت نیز اشاره کنیم. چرا که با محافظت از پوست در برابر نور خورشید، میزان لک‌های پوستی کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین اگر به دنبال راه حلی برای رفع لک‌های تیره و محافظت از پوست خود در برابر تأثیرات نامطلوب نور خورشید هستید، استفاده از روغن آرگان را در الویت قرار دهید.

خداحافظی با آکنه و جوش

خواص روغن آرگان برای جوش صورت

آکنه ناشی از تغییرات هورمونی به دلیل ترشح سبوم اضافی روی پوست است. جالب است بدانید که روغن آرگان دارای اثرات ضد سبوم است و به خوبی چربی پوست را تنظیم می‌کند. البته جالب‌تر اینجاست که این روغن با برخورداری از خواص ضدباکتریایی و ضد قارچی شما را برای همیشه از شر جوش‌ها خلاص می‌کند.

اگر نگران جای جوش و آکنه روی پوست خود هستید بهتر است کمی با خواص روغن آرگان برای جوش صورت آشنا شوید. به کمک این ماده پوستی صاف و یکدست خواهید داشت.

کمک به رفع چین و چروک

خواص روغن آرگان برای چین و چروک

مدت‌هاست که از روغن آرگان به عنوان راهکاری برای رفع چین و چروک‌ها استفاده می‌شود. خواص روغن آرگان برای چین و چروک سبب شده است که تولیدکنندگان لوازم مراقبتی پوست به استفاده از این ماده در محصولات ضدپیری خود روی بیاورند.
با استفاده مداوم از این روغن مغذی به تدریج شاهد بهبود خاصیت ارتجاعی پوست خود خواهید بود.

معجزه آرگان برای ترک های پوستی

اغلب ترک‌های پوستی ناشی از افزایش و کاهش وزن را تجربه کرده‌ایم. خبر خوش اینجاست که روغن آرگان با بهبود خاصیت ارتجاعی پوست نقش مهمی در رفع این ترک‌های پوستی دارد. به منظور بهره‌مندی از خواص روغن آرگان برای ترک پوست لازم است که حداقل روزی دو مرتبه روغن آرگان را روی پوست ماساژ دهید.
خواص روغن آرگان برای ترک‌های پوستی سبب شده است که افراد زیادی به استفاده از این ماده فوق‌العاده روی آورند.

روغن آرگان دشمن تیرگی پوست

خواص روغن آرگان برای سفیدی پوست

از دیگر خواص روغن آرگان برای پوست، قدرت لایه برداری آن است. خواص روغن آرگان برای سفیدی پوست به این صورت است که با از بین بردن سلول‌های مرده سبب رفع تیرگی پوست می‌شود. از دیگر خواص روغن آرگان برای تیرگی پوست می‌توان به برخورداری از ویتامین E اشاره کرد. این ویتامین نقش مهمی در تغذیه سلول‌های پوستی دارد.

چنانچه پف یا تیرگی اطراف چشم را تجربه می‌کنید، خواص روغن آرگان برای دور چشم را به یاد داشته باشید. این روغن با تغذیه سلول‌ها سبب جریان بهتر مویرگ‌های اطراف چشم می‌شود. به این ترتیب برای همیشه با تیرگی‌های اطراف چشم خداحافظی خواهید کرد.

اگر به دنبال تهیه روغن آرگان اصل و باکفیت هستید، حتماً سری به فروشگاه ارس خرید بزنید. این سایت با ارائه پینشهادات حیرت‌انگیز، روغن آرگان برندهای معتبری همچون گلیس، پنتن، بیوبلاس و لورآل را با قیمتی باورنکردنی به فروش می‌رساند. در ادامه لینک تعدادی از محصولات روغن آرگان را می بینید :

روغن آرگان مو گلیس Gliss
روغن موی آرگان پنتن اصل مدل Pro-V
روغن مو آرگان بیوبلاس Bioblas حجم 100 میلی لیتر
روغن آرگان مو لورآل السیو مدل Loreal mucizevi yağ
صابون داو عصاره روغن آرگان مدل Cream Oil

خواص روغن آرگان برای مو

خواص روغن آرگان برای مو

اگر بخواهیم فواید روغن آرگان برای زیبایی را مورد بررسی قرار دهیم، به هیچ عنوان نمی‌توان از خواص این ماده برای موها صرف نظر کرد. این روغن با برخورداری از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌های قدرتمند مانند ویتامین E خواص اثبات شده‌ای برای موها دارد.
از روغن آرگان و خواص آن برای موها چه می‌دانید؟

حفظ رطوبت مورد نیاز مو

روغن آرگان به برخورداری از اسیدهای چرب ضروری شهرت دارد. بنابراین جای تعجبی ندارد که این ماده ساقه مو را چرب کرده و خشکی آن را برطرف کند. این ماده معجزه‌گر با ایجاد یک لایه چربی روی ساقه موها مانع از خشکی آن شده و درخشش خیره کننده‌ای به موها می‌بخشد.

محافظت از موها

اسیدهای چرب زنجیره متوسط در روغن آرگان همچون یک سد دفاعی مانع از آسیب ناشی از حرارت یا حالت دادن موها می‌شود. این نکته از دیگر خواص روغن آرگان برای موها است.

معجزه ای برای سلامت موها

خواص روغن آرگان برای سلامت موها

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، روغن آرگان لایه‌ای محافظ روی ساقه موها قرار می‌دهد. این امر مانع از شکستگی موها هنگام شانه کردن می‌شود. از دیگر خواص روغن آرگان برای مو باید به افزایش ضخامت آنها اشاره کرد.

در واقع این روغن با تغذیه موها و حفظ رطوبت مورد نیاز آنها زیبایی را بار دیگر به شما هدیه می‌دهد. در اینجا لازم است که نگاهی به خواص شامپو روغن آرگان نیز داشته باشیم. این شامپوها با برخورداری از این ماده بی‌نظیر لطافت، درخشش و زیبایی را به موهای شما باز می‌گردانند.

فروشگاه ارس خرید، پیشنهادات ویژه برای بهره‌مندی از خواص شامپو حاوی روغن آرگان برای شما در نظر گرفته است. شامپو آرگان لولکس ، شامپو سر درمومد حاوی عصاره آرگان و شامپو تقویتی مو لورآل طلایی از جمله محصولات پیشنهادی ما برای بهره‌مندی از خواص روغن آرگان برای مو هستند.

خواص باورنکردنی روغن آرگان برای رشد ابرو و مژه

خواص باورنکردنی روغن آرگان برای رشد ابرو و مژه

به منظور اینکه تمام خواص روغن آرگان را بررسی کرده باشیم، باید تأثیر این ماده روی مژه و ابرو‌ها را نیز بیان کنیم. آرگان با برخورداری از آنتی اکسیدان‌ها در وهله اول از ریزش ابرو و مژه پیشگیری می‌کند.

دیگر خواص روغن آرگان برای ابرو و مژه، تغذیه آنهاست. این ماده با وجود ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری موثر، مواد مغذی مورد نیاز فولیکول‌های مو را تأمین می‌کند. به این ترتیب با مصرف منظم این روغن شاهد خواص روغن آرگان برای رشد مژه و ابرو خواهیم بود.
در نهایت نیز افزایش ضخامت تار مژه و ابرو با قرارگیری یک لایه محافظ روی آنها از مهمترین خواص روغن آرگان می باشد.

روغن آرگان و معجزه ای برای سلامتی پوست، مو و سلامت بدن

روغن آرگان و معجزه ای برای سلامتی پوست، مو و سلامت بدن

خاصیت روغن آرگان خالص بر هیچکس پوشیده نیست. این معجزه برخواسته از کشور مراکش سلامتی را به پوست و موی ما هدیه می‌دهد. با برخورداری از اسیدهای چرب، ویتامین و سایر مواد مغذی، این ماده به تغذیه پوست و مو کمک می‌کند.

مهمترین خواص روغن آرگان برای پوست پیشگیری از لکه‌های پوستی و چین و چروک و کمک به حفظ روشنی و رطوبت است. با استفاده از این روغن، موهایی درخشان و خیره‌کننده خواهید داشت.

تقویت موها، مژه‌ها و ابرو‌ها نیز از دیگر فواید این ماده برای ماست. پیشنهاد ما این است که فرصت را برای بهره‌مندی از خواص بی نظیر روغن آرگان از دست ندهید و با خرید از وب سایت ارس خرید از پیشنهادات شگفت‌انگیز آن استفاده کنید.