آرایشی و زیبایی

مراقبت از پوست در فصل‌های گرم سال

مراقبت از پوست در فصل‌های گرم سال

مراقبت از پوست در فصل‌های گرم سال به چه صورت است؟ هر فصلی مراقبت‌های پوستی متناسب با خود را دارد. شاید متوجه شده باشید پوست شما هنگام گرم بودن هوا نسبت به هوای سرد، متفاوت است. در گرمی هوا پوست خشک می‌شود؛ زیرا به‌راحتی رطوبت خود را از دست می‌دهد.

به‌دلیل گرمای هوا و تابش بیشتر نور خورشید در فصل تابستان خرید کرم ضد آفتاب و ژل اسکراب صورت جزء مهم‌ترین روتین‌های مراقبت پوست است. اگر می‌خواهید بدانید روش‌های مراقبت از پوست در تابستان چیست و برنامه روزانه مراقبت از پوست خود را داشته‌ باشید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

چرا باید از پوست خود مراقبت کنیم؟

شاید برایتان سؤال باشد، چرا مراقبت از پوست صورت مهم است؟ برای گرفتن جواب این سؤال به بدن خود نگاهی بیندازید. بیرونی‌ترین لایه و سد دفاعی بدن ما پوست است که مراقبت از آن اهمیت زیادی دارد و ارتباط مستقیمی با سلامت ما دارد. مراقبت از پوست باعث جلوگیری از پیری زودرس و ایجاد چروک لک بر روی پوست ما می‌شود. در تابستان باید از محصولات مراقبتی سبک استفاده‌ کنید تا پوستتان چرب نشود و جوش نزند.

برای مراقبت از پوست چه محصولاتی استفاده کنیم؟

اگر می‌خواهید پوستتان همیشه سالم باشد باید با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع پوستتان روتین مراقبتی خود را داشته ‌باشید. برای مثال خرید کرم ضد آفتاب که یک محصول بسیار مهم و مراقبتی در هر فصلی از سال است و پوست به آن احتیاج دارد؛ همچنین ژل اسکراب صورت جزو محصولاتی است که استفاده از آن در فصل تابستان از بسته شدن منافذ جلوگیری و تولید کلاژن را تحریک می‌کند.

فواید و مزایای مراقبت از پوست

فواید و مزایای مراقبت از پوست
فواید و مزایای مراقبت از پوست

یکی از فواید مراقبت از پوست برخورداری از پوستی سالم، درخشنده و صاف است. استفاده از محصولات مراقبتی باعث می‌شود پوست تغذیه شود و مواد مورد نیاز خود را جذب کند. هر یک از ترکیبات موجود در محصولات مراقبت از پوست به کلاژن سازی، هیدراته و جوان‌سازی پوست کمک بسیاری می‌کنند.

کاربرد و عملکرد ضد آفتاب چیست؟

شاید تا به حال زیاد این سؤال را شنیده باشید؛ خانما ضد آفتاب چی بخرم یا کرم ضد آفتاب چی خوبه و چی بخرم؟ اهمیت استفاده ضدآفتاب بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اما اینکه چه ضد آفتابی باید بخریم مهم است. کرم ضد آفتاب مانند سدی محافظتی در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید مانند UVB و UVA عمل می‌کند. هنگام خرید ضدآفتاب باید به فاکتورهای مهمی مانند  SPF آن دقت کنید. در ادامه مطلب به مهم‌ترین نکات خرید ضدآفتاب اشاره می‌کنیم.

برخی از محصولات کرم ضد آفتاب را مشاهده نمائید:

– کرم ضد آفتاب چند درصد خوب است؟

تعیین‌کننده این عامل SPF ضد آفتاب است. به‌دنبال ضد آفتاب‌هایی باشید که دارای SPF بالای 30 باشند. به‌طور کلی هرچه SPF ضد آفتاب بالاتر باشد، محافظت از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی افزایش می‌یابد.

– کرم ضد آفتاب را چگونه استفاده کنیم

اگر نمی‌دانید چه موقع باید ضد آفتاب بزنیم به شما توصیه می‌کنیم حداقل 20 قبل از اینکه از محیط داخل را ترک کنید، کرم ضد آفتاب بزنید؛ زیرا حداقل 20 دقیقه زمان می‌برد تا کرم جذب پوست شود و تأثیر خود را بگذارد. شاید سوال بپرسید، چقدر ضد آفتاب بزنیم؟ ضد آفتاب روی پوست صورتتان باید به‌اندازه‌ای باشد که یک لایه کامل روی پوستتان تشکیل دهد تا به‌عنوان یک لایه محافظتی عمل کند. به‌ازای صورت و گردن به نصف قاشق چای خوری کرم ضد آفتاب نیاز است.

اول ضد آفتاب یا کرم مرطوب ‌کننده؟ باید بگوییم که ضد آفتاب آخرین لایه‌ای است که روی صورت باید زده شود. پس اول از کرم مرطوب‌کننده و دیگر محصولات مراقبتی مخصوص پوست خود استفاده ‌کنید و در نهایت کرم ضد آفتاب بزنید.

چرا باید از اسکراب صورت استفاده کنیم؟

چرا باید از اسکراب صورت استفاده کنیم؟
چرا باید از اسکراب صورت استفاده کنیم؟

اسکراب محصولی مراقبتی است که کار لایه‌برداری پوست را انجام می‌دهد. اسکراب‌ها می‌توانند با لایه‌برداری پوست به حذف سلول‌های سطحی مرده پوست کمک کنند و در نهایت باعث نرمی، درخشندگی و جلوگیری از ایجاد جوش در پوست شوند. اگر علاقه‌مندید بدانید چه موقع و چه زمانی از اسکراب صورت استفاده کنیم این قسمت را تا انتها دنبال کنید.

برخی از محصولات ضد لک و روشن کننده صورت را مشاهده نمائید:

فواید و مزایای اسکراب صورت

  • صاف و نرم شدن پوست: با از بین رفتن سلول‌های مرده، پوست صاف و نرم می‌شود.
  • جریان گردش خون: اسکراب‌ها جریان گردش خون در سطح پوست را افزایش می‌دهند که این باعث روشن شدن پوست و جلوگیری از تیرگی دور چشم می‌شود.
  • جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست: اسکراب با از بین بردن سلول‌های مرده سطح پوست و لایه‌برداری، از بسته شدن منافذ و ظاهر شدن جوش روی صورت جلوگیری می‌کند.
  • جذب بهتر مواد: با لایه‌برداری از سطح پوست باعث می‌شود، استفاده از دیگر محصولات مراقبتی پوست کارایی بیشتری داشته ‌باشد و مواد بهتر جذب پوست شود.

مضرات و عوارض و معایب اسکراب صورت

به‌طور کلی استفاده از ژل اسکراب صورت اگر با مشاوره افراد متخصص و متناسب با نوع پوستتان باشد ضرری ندارد. اما افرادی که پوست خشک دارند، استفاده نادرست از اسکراب باعث خشکی بیشتر سطح پوستشان می‌شود. توصیه می‌شود حتماً پس از اسکراب از دیگر محصولات مراقبتی پوست مانند مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان استفاده‌کنید؛ همچنین پوست اسکراب شده به‌دلیل لایه‌برداری نازک می‌شود، مراقبت از آن بسیار مهم است.

نحوه صحیح استفاده از اسکراب صورت

ژل اسکراب را بهتر است قبل از خواب و یا صبح روی پوست صورت تمیز، شسته شده و مرطوب بزنید. برای این‌کار اسکراب را روی پوست صورت خود بزنید، به‌مدت یک دقیقه به آرامی به‌صورت دورانی چرخش به بالا ماساژ دهید سپس صورتتان را بشویید. پس از آنکه اسکراب را به پوست صورت خود زدید، از دیگر محصولات مراقبتی استفاده‌ کنید تا جذب مواد انجام شود. استفاده از اسکراب بیشتر از یک هفته در صورت توصیه نمی‌شود؛ زیرا باعث خشکی پوست می‌شود.

بهترین محصولات مراقبت از پوست خارجی مناسب برای فصل تابستان چیست؟

بهترین محصولات مراقبت از پوست خارجی مناسب برای فصل تابستان چیست؟
بهترین محصولات مراقبت از پوست خارجی مناسب برای فصل تابستان چیست؟

همان‌طور که گفتیم مراقبت از پوست اهمیت زیادی دارد. استفاده از بهترین برندهای مراقبت از پوست دنیا به سلامت پوست ما کمک می‌کند تا پوست سالم و شادابی داشته ‌باشیم. فروشگاه اینترنتی ارس خرید فروش انواع محصولات مراقبتی پوست مانند بهترین اسکراب صورت خارجی، خرید کرم ضد آفتاب‌های خارجی، ضد لک و انواع کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده را دارد که می‌توانید با خرید و استفاده هر یک سلامت پوست خود را تضمین کنید و از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید.

جمع‌بندی

سلامت پوست و رسیدگی به آن از و مهم‌ترین کارهایی است که هر فرد باید در روتین مراقبتی روزانه خود داشته ‌باشد. پوست در هر فصلی با توجه به شرایط آب و هوایی متفاوت است و نیاز به مراقبت دارد. فرقی ندارد تابستان باشد یا زمستان، خرید کرم ضد آفتاب برای مراقبت از پوست در هر فصلی مهم است. همان‌طورکه در این مطلب گفته شد ژل اسکراب صورت از جمله محصولات مراقبتی است که به لایه‌برداری پوست کمک می‌اکند. اگر این مطلب برایتان مفید بود نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین می توانید جدیدترین مقالات بلاگ ارس خرید را در این قسمت مشاهده و مطالعه نمائید: