رژیم و تغذیه

کاهش وزن با زیتون؛ خواص زیتون برای لاغری

کاهش وزن با زیتون؛ خواص زیتون و روغن زیتون برای لاغری

چه کسی خوردن زیتون در کنار غذا را دوست ندارد؟ این میوه خوش طعم مدیترانه‌ای به خوبی جای خود را در سفره ما باز کرده است و طرفداران زیادی دارد. زیتون به برخورداری از چربی های مفید مشهور است، اما آیا کاهش وزن با زیتون حقیقت دارد؟

زیتون سرشار از آنتی اکسیدانها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری برای بدن است. به همین خاطر است که افراد زیادی حتی به استفاده از روغن آن روی آورده‌اند. از فواید زیتون چه می دانید؟ مصرف زیتون در چه زمانی اثربخشی بیشتری دارد؟

چنانچه به دنبال روشی برای لاغری بدون زحمت هستید، در جای درستی قرار دارید. ما خواص زیتون برای لاغری را مورد بررسی قرار می دهیم و نکاتی را با شما به اشتراک می گذاریم که قطعاً از خواندن آنها متعجب می شوید.

برای خرید زیتون و روغن زیتون به لینک های زیر مراجعه نمایید :
زیتون سبز لوراس ترکیه 2500 گرم
زیتون سبز فلفلی لوراس 600 گرم
روغن زیتون کمیلی ترکیه 5 لیتری Komili
روغن زیتون کریستال 5 لیتری
روغن زیتون کریستال ترکیه نیم لیتری Kristal

کاهش وزن با زیتون و لاغری بی زحمت

آیا کاهش وزن با زیتون امکان‌پذیر است؟

شاید شما هم در خصوص فواید بی‌شمار زیتون و روغن آن شنیده باشید. اما آیا واقعاً این اخبار حقیقت دارند؟
واقعیت اینجاست که مصرف زیتون به دلایل مختلفی بر کاهش وزن تأثیرگذار است. البته خواص انواع زیتون با یکدیگر تفاوت دارد، اما اغلب آنها از ویژگی های مشترکی برخوردار هستند. بیایید با هم نگاهی به خواص زیتون برای لاغری داشته باشیم.

زیتون و کالری پایین آن

میزان کالری زیتون به طور قابل توجهی پایین است. دانسیته کالری هر ماده غذایی بر اساس میزان کالری هر ماده نسبت به وزن یا حجم آن مشخص می‌شود. هر ماده غذایی با چگالی کالری 4 به بالا، ماده‌ای با کالری بالا محسوب می‌شود.

زیتون سیاه یا سبز دارای چگالی کالری برابر با 1 تا 1.5 است. حال ارتباط این موضوع با کاهش وزن چیست؟ انتخاب مواد غذایی با کالری پایین به دلیل ایجاد احساس سیری برای مدت طولانی به کاهش وزن کمک می‌کند.

منبعی سرشار از چربی های مفید

روغن زیتون برای لاغری شکم

از دیگر خواص زیتون سیاه و سبز برخورداری از چربی های اشباع نشده مفید است که ساختار شیمیایی متفاوتی نسبت به چربی های ترانس دارند. اگرچه میزان کالری چربی ها مشابه یکدیگر است، اما چربی های اشباع نشده برای بدن مفید هستند. جایگزینی چنین چربی های مفیدی به جای کربوهیدرات یا چربی ناسالم خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط

روغن زیتون حاوی ترکیباتی به نام MCT بوده که با سرعت بالایی در بدن تجزیه می‌شوند. با تجزیه این ترکیبات در بدن کبد شروع به استفاده از آن برای تأمین انرژی می‌کند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از این ماده با کمک به تنظیم هورمون اشتها سبب می‌شود که فرد مدت طولانی‌تری احساس سیری را تجربه کند. کالری سوزی و کاهش چربی بدن نیز از دیگر اثرات کاهش وزن با زیتون است.

خواص زیتون برای کبد

کبد یکی از مهم‌ترین غدد بدن است که نقش مهمی در سوخت و ساز دارد. این عضو حیاتی به کمک مواد غذایی هضم شده، ویتامین‌ها و مواد غذایی به کنترل متابولیسم بدن می‌پردازد. زیتون با برخورداری از مواد معدنی مختلفی مانند آهن، سدیم، کلسیم و پتاسیم به بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند.

زیتون را چگونه مصرف کنیم

خواص زیتون سیاه

حال که با خواص زیتون برای لاغری آشنا شدیم، نوبت آن است که بهترین زمان مصرف زیتون را بشناسیم. کارشناسان توصیه میکنند که مصرف زیتون به همراه غذا خواص بی‌شماری دارد. در واقع از جمله فواید زیتون همراه غذا این است که ترکیبات فنولی آن به سرعت جذب می شود. این ترکیبات تأثیرات مطلوبی بر بدن ما دارند.

تعادل، کلید کاهش وزن است

کاهش وزن با زیتون حقیقت دارد و این ماده به طور غیرمستقیم بر لاغری تأثیرگذار است. اما به قول معروف هر چیزی کمش داروست، متوسطش غذاست و زیادش سم!

اگرچه زیتون کالری بسیار اندکی دارد، اما به دلیل اینکه این میوه معمولاً نمکی است مصرف بیش از حد آن قطعاً عوارض به‌خصوصی به دنبال دارد. به همین خاطر است که پیشنهاد می کنیم در مصرف زیتون اعتدال را رعایت کنید.
مقدار مجاز مصرف زیتون در روز 56 تا 84 گرم است و این مقدار سبب می شود که از خواص زیتون سبز شور بهره مند شوید.

هر آنچه باید در مورد روغن زیتون و خواص آن بدانید!

حال که متوجه شدید کاهش وزن با زیتون امکان‌پذیر است، بد نیست که نگاهی به خواص روغن زیتون برای لاغری شکم بیندازیم.
مطالعات نشان می دهد که روغن زیتون بهترین روغن برای کاهش وزن به حساب می آید. این روغن با برخورداری از اسیدهای چرب اشباع نشده مانع از افزایش وزن و تجمع چربی می شود.
روغن زیتون با برخورداری از تری گلیسیریدهایی با زنجیره متوسط به سرعت تجزیه می شود. به این ترتیب کبد از این مواد به عنوان سوخت و منبع انرژی استفاده می کند.

ماساژ با روغن زیتون برای لاغری

حتماً شما هم در رابطه با فواید ماساژ روغن زیتون برای لاغری اخباری شنیده‌اید، اما آیا واقعاً این موضوع حقیقت دارد؟
جالب است بدانید که چنین ادعاهایی هیچ منبع موثق و رسمی ندارند. در واقع هیچ مطالعه ای تأثیر ماساژ این روغن برای کاهش وزن را اثبات نمی کند. ادعای کاهش وزن با زیتون یا روغن آن تنها به دلیل احساس سیری که این ماده در بدن ایجاد می کند، حقیقت دارد و سایر ادعاها به هیچ عنوان واقعیت ندارند.

نحوه استفاده از روغن زیتون

نحوه استفاده از روغن زیتون

حال که با خواص روغن زیتون آشنا شدید، باید نحوه مصرف آن برای کاهش وزن را نیز بدانید. جالب است بدانید که یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون که معادل با 15 میلی لیتر است، حاوی 119 کالری و 14 گرم چربی است.

به همین خاطر است که در مصرف این روغن باید احتیاط کرد. توصیه ما این است که مصرف این روغن در طول روز را به چند قاشق غذاخوری محدود کنید. به عنوان مثال خواص سالاد کاهو با روغن زیتون بر هیچکس پوشیده نیست؛ این ترکیب را به عنوان یک وعده غذایی در رژیم خود انتخاب کنید.
اضافه کردن چند قاشق روغن زیتون به سالاد کاهو باعث می شود که برای مدت طولانی تری سیر بمانید.

زیتون و روغن زیتون و خواص آنها برای لاغری

زیتون به عنوان یک میوه پرطرفدار در دنیا شناخته می‌شود. حتماً شما هم در کنار غذا، روی سالاد یا حتی پیتزای خود نشانی از این میوه خوش طعم دیده‌اید. خبر خوب اینجاست که زیتون با برخورداری از کالری پایین مدت طولانی ما را سیر نگه می‌دارد و به این ترتیب به ما در کاهش وزن کمک می‌کند.

البته خواص حیرت‌انگیز این میوه تنها به این مورد محدود نمی‌شود؛ چربی‌های اشباع نشده زیتون برای پیشگیری از بیماری‌های قبلی و سلامت کبد کاربرد دارند. تعادل کلید حفظ سلامتی و کاهش وزن با استفاده از زیتون است.

بنابراین این میوه سبز یا سیاه را در وعده غذایی خود بگنجانید و خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. در صورتی که به دنبال منبعی برای تهیه زیتون باکیفیت و درجه یک هستید، سری به بخش خرید زیتون از فروشگاه ارس خرید بزنید. در این بخش با پیشنهادات و قیمت‌های فوق العاده به صرفه‌ای مواجه خواهید شد.