خانه و زندگی

حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی [علت + راه حل ✔️]

علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی پاکشوما

چرا قرص ماشین ظرفشویی حل نمیشه را بسیاری از کاربرانی که از انواع ماشین ظرفشویی استفاده می کنند، مطرح می کنند. حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی می تواند به مشکلات فنی دستگاه ظرفشویی و یا به کیفیت پایین و منقضی بودن قرص ماشین ظرفشویی باز گردد. اگر درهنگام خرید قرص ظرفشویی کیفیت آن پایین بوده و یا تاریخ انقضای آن گذشته باشد، پوشش قرص قابلیت کافی جهت انحلال در آب را نداشته و کیفیت پایین دلیل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی است. علاوه بر کیفیت قرص، مشکل محفظه یا جا قرصی دستگاه ظرفشویی، خرابی پمپ ماشین، خرابی پروانه دستگاه ظرفشویی، گرفتن آبفشان دستگاه به دلیل رسوبات و … می توانند از دلایل ذوب نشدن قرص ماشین ظرفشویی به شمار روند.

 

علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی چیست؟

از علل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
اگر قرص ماشین ظرفشویی منقضی شده باشد و یا کیفیت مناسبی نداشته باشد و پوشش مناسبی نداشته باشد.
اگر دمای آب ماشین ظرفشویی به دمای مناسب نرسد، قرص حل نخواهد شد.
اگر سطح آب در ماشین ظرفشویی کم باشد، قرص درون دستگاه ظرفشویی حل نمی شود.
اگر پروانه دستگاه ظرفشویی حرکت نداشته باشد، دستگاه عملکرد درستی نداشته و قرص حل نخواهد شد.
اگر سوراخ های آبفشان دستگاه ظرفشویی به دلیل رسوبات و باقیمانده غذاها گرفته باشد، این از علل ذوب نشدن قرص ماشین ظرفشویی است.
اگر شدت آب داخل ماشین ظرفشویی به دلیل عملکرد نامناسب پمپ دستگاه کم باشد، قرص داخل ماشین ظرفشویی حل نمی شود.

 

علت کامل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی بوش

علت کامل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی بوش

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی بوش می تواند به دلیل کیفیت پایین قرص ظرفشویی و یا به دلیل مشکلات فنی دستگاه ظرفشویی باشد. زمانی که برای مثال قرص ظرفشویی فیری  داخل محفظه مخصوص ماشین ظرفشویی قرار گرفته و ماشین روشن می شود، پس از حدود 20 دقیقه درب محفظه می بایست باز شده و حل شدن قرص در آب شروع شود. در صورتی که درب محفظه ماشین ظرفشویی باز نشود لازم است تا از تعمیرکار مجرب مخصوص نمایندگی بوش جهت رفع مشکل استفاده شود.

باز نشدن درب محفظه قرص ماشین ظرفشویی ممکن است به خراب بودن فنر پشت درب، مشکل داشتن بوبین درب و خراب بودن درب جا قرصی بستگی داشته باشد. اگر در حین کار و شروع شستشو، ماشین ظرفشویی بوش پیغام خطا یا Error دهد، کار شستشو در دستگاه ظرفشویی به طور کامل انجام نگرفته و ممکن است قرص ظرفشویی از محفظه مربوط به خود بیرون نیامده باشد. ممکن است ظروف به طور مناسبی جهت شستشو در دستگاه ظرفشویی قرار نگرفته باشند و جلوی باز شدن درب محفظه دستگاه ظرفشویی گرفته شود که در این صورت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی را در پی خواهد داشت. البته علاوه بر موارد فنی بالا، کیفیت پایین قرص ماشین ظرفشویی بوش یا تاریخ گذشته بودن آن می تواند دلیل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی باشد.

 

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی سامسونگ

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی سامسونگ

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی سامسونگ

ماشین ظرفشویی سامسونگ از برندهای معتبر و باکیفیت موجود در بازار است. ذوب نشدن قرص ماشین ظرفشویی در برند سامسونگ اغلب به دلیل کیفیت پایین قرص ظرفشویی است. استفاده از قرص بی کیفیت و تاریخ گذشته سبب می گردد تا رسوبات داخل دستگاه جمع شده و مسیر عبور قرص به سمت مخزن ماشین ظرفشویی گرفته شود. البته با گذشت زمان و عدم سرویس ماشین ظرفشویی سامسونگ و استفاده مکرر از قرص های بی کیفیت و نامعتبر، دستگاه ظرفشویی سامسونگ نیز دچار اشکال خواهد شد. با گذشت زمان دیسپنسر ماشین ظرفشویی سامسونگ ممکن است دچار مشکل شود. دیسپنسر قطعه ای است که وظیفه حل کردن قرص در ماشین را بر عهده دارد. اگر شستشو قبل از کار دیسپنسر به هر دلیلی چون خرابی پمپ، پروانه و … متوقف شود، قرص ماشین هم باز نشده و شستشو به طور مناسبی انجام نخواهد گرفت.

 

علت باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی دوو

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی سامسونگ

مشکلات فنی ماشین ظرفشویی دوو، بی کیفیت بودن قرص ماشین ظرفشویی یا مشکلات کاربر در عدم استفاده مناسب از ماشین ظرفشویی همگی می توانند دلیل نترکیدن قرص ماشین ظرفشویی به شمار روند. خراب بودن پمپ، پروانه، دیسپنسر، محفظه قرص و … از مشکلات فنی ماشین ظرفشویی است که پاسخگوی سوال چرا ماشین ظرفشویی قرص را حل نمی کند، خواهند بود. برای رفع این مشکلات فنی، استفاده از تعمیرکار و تکنسین مجرب لازم است.ممکن است دلیل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی به بی کیفیت بودن قرص ظرفشویی بازگردد. این بی کیفیتی سبب می گردد تا قرص به طور مناسبی در آب حل نشود و عملیات چربی زدایی، جلادهندگی و رسوب زدایی در دستگاه ظرفشویی انجام نگیرد. پیشنهاد میشود برای جلوگیری از چنین مشکلاتی از محصولات برند های مطرح بهره ببرید. استفاده از محصولات شوینده باکیفیتی مانند قرص ماشین ظرفشویی می تواند علمکرد دستگاه شما را بهبود ببخشد. تجمع رسوبات سبب می شود تا آبفشان دستگاه ظرفشویی کیپ شده و به راحتی در آب حل نشود. از جمله مشکلات کاربر که می تواند به باز نشدن قرص ظرفشویی دوو بازگردد، چیدمان نامناسب ظروف در ماشین ظرفشویی است. چیدمان نامناسب سبب می گردد تا ظروف به محفظه قرارگیری قرص ظرفشویی فشار وارد کرده و جلوی باز شدن آن را بگیرند، که در این صورت عملیات شستشو به درستی انجام نگرفته و خروجی بسیار بدی را به دنبال خواهد داشت.

 

علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی پاکشوما

علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی پاکشوما

می توان مشکلات فنی ماشین ظرفشویی، عدم آشنایی کاربر با ماشین ظرفشویی و کیفیت پایین قرص ماشین را در پاسخ به سوال چرا قرص ماشین ظرفشویی باز نمیشه، عنوان کرد. پاکشوما یکی از بهترین برندهای ماشین ظرفشویی داخلی است. اگر قرص ظرفشویی در ماشین پاکشوما باز نشود، مشکلات فنی، انسانی و یا قرص ظرفشویی در آن دخیل خواهد بود. اغلب پوشش پلاستیکی قرص های ظرفشویی قابلیت انحلال در آب را دارند و اگر در آب حل نشوند، قرص ماشین ظرفشویی ممکن است بی کیفیت و نامعتبر بوده و یا تاریخ انقضای آن گذشته باشد. اگر قرص ظرفشویی باز نشود، در آب حل نشده و شستشویی انجام نخواهد گرفت. ممکن است محفظه قرارگیری قرص ظرفشویی پاکشوما دچار اختلال شده باشد. اگر درب محفظه به هر دلیلی باز نشود، می توان قرص ظرفشویی را در کف دستگاه قرار داده و عملیات شستشوی ظروف را انجام داد. باز نشدن محفظه دلایل مختلفی چون خراب بودن فنر یا بوبین پشت محفظه و جا قرصی را به دنبال دارد.

 

علت ذوب نشدن قرص ماشین ظرفشویی ال جی

علت ذوب نشدن قرص ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی ال جی از جمله ماشین های باکیفیت بازار به شمار می رود. در حین استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی اگر کاربران با سوال چرا قرص ظرفشویی باز نمیشه مواجه شوند، به احتمال زیاد کیفیت پایین قرص ماشین ظرفشویی و یا منقضی بودن آن دلیل اصلی حل نشدن قرص خواهد بود. همچنین خطای انسانی نظیر چیدمان نامناسب ظروف که از باز شدن محفظه قرارگیری قرص جلوگیری می کند، می تواند عامل دیگری بر ذوب نشدن قرص در ماشین ظرفشویی ال جی باشد. به احتمال کم مشکلات فنی نظیر گیر کردن درب محفظه قرص، پمپ نامناسب آب در ماشین ظرفشویی، دمای نامناسب آب و … می توانند به عنوان علل باز نشدن قرص ظرفشویی در ماشین ال جی به شمار روند.