آرایشی و زیبایی, بهداشتی و مراقبتی

7 نکته مهم در مورد پوست های حساس

7 نکته مهم در مورد پوستهای حساس

با وجود اینکه بسیاری از افراد پوست خود را پوستی حساس می‌دانند، اما تاکنون تعریف خاصی درباره این نوع پوست ارائه نشده است. با این حال متخصصان معتقد هستند که انواع پوست‌هایی که واکنش آلرژیک مانند سوزش، خارش و قرمزی نسبت به محصولات آرایشی یا کنش‌های محیطی نشان می‌دهند، پوست حساسی دارند. اگر پوست حساسی دارید، باید نکاتی درباره پوست حساس بدانید.

مراقبت از چنین پوستی چندان کار ساده‌ای نیست و هرگونه اشتباه و سهل‌انگاری عواقبت جبران ناپذیری را به دنبال دارد. در واقع راهکارهایی وجود دارد که با عمل به آن‌ها می‌توانید سلامت پوست خود را تضمین کنید و از داشتن پوستی شفاف و شاداب لذت ببرید.

نکاتی درباره پوست حساس که هیچ‌کس به شما نمی‌گوید!

نکاتی درباره پوست حساس که هیچ‌کس به شما نمی‌گوید!

پیش از پرداختن به رازهای مراقبت از پوست حساس ، بد نیست که بدانیم منظور از پوست حساس چیست؟ پوست حساس به طیف وسیعی از بیماری‌ها اشاره دارد؛ از بیماری‌های ژنتیکی مانند اگزما گرفته تا آلرژی‌های شدید خبر از داشتن پوستی حساس می‌دهند.

اما اشتباه نکنید؛ بروز واکنش‌های آلرژیک نسبت به یک ماده یا محصول شیمیایی خاص به معنای برخورداری از پوستی حساس نیست. بلکه افراد دارای پوست حساس به طور مداوم نسبت به مواد مختلف واکنش نشان می‌دهند.

علائم پوست حساس چیست؟

ویژگی‌های پوست حساس نیز شامل موارد متعددی می‌شوند، اما یکی از شایع‌ترین این علائم حساسیت به نور خورشید است. چنانچه پوست شما در اثر استفاده از محصولات جدید واکنش نشان دهد، به احتمال زیاد دارای پوستی حساس هستید.

این واکنش‌ها شامل ملتهب شدن، خارش، گرم شدن، قرمزی، خشک شدن پوست، بروز لکه‌های خشکی و بثورات می‌شود. اما علت بروز چنین واکنش‌هایی چیست؟

هنگامی که پوست ملتهب می‌شود، تجزیه کلاژن خارج از سلول‌های پوستی رو به افزایش می‌گذارد. به همین خاطر است که معمولاً شاهد قرمزی، پوسته پوسته شدن و خارش پوست هستیم. البته علل بروز این علائم ممکن است با بیماری‌های ژنتیکی یا هورمونی نیز در ارتباط باشد.

رازهای مراقبت از پوست حساس

حال که متوجه شدیم ویژگی‌های پوست حساس چیست، نوبت آن است که با روش‌های نگهداری از پوست حساس نیز آشنا شویم. اگر پوستی حساس دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

استفاده از شوینده‌های مناسب پوست حساس را فراموش نکنید

استفاده از شوینده‌های مناسب پوست حساس را فراموش نکنید

وقتی صحبت از پوست حساس می‌شود، بهتر است که شوینده‌های کفی را به طور کامل کنار بگذارید. در عوض انواع میسلار واترها گزینه مناسبی برای پوست حساس و جوش‌دار هستند. انواع میسلار واترها شامل مولکول‌های کوچک روغنی هستند که همچون آهنربا شروع به جذب آلودگی‌ها و مواد آرایشی می‌کنند.

پاک کننده و شوینده پوست حساس باید فاقد الکل یا مواد شیمیایی حساسیت‌زا باشد. انواع میسلار واترها نیازی به شستشو با آب ندارند. روغن موجود در این محصول رطوبت مورد نیاز پوست حساس را تامین می‌کند و مانع از خشکی آن می‌شود.

ژل میسلار شوینده پوست گارنیر ، مخصوص پوست حساس است و شما این امکان را دارید که آن را از فروشگاه اینترنتی ارس خرید با قیمتی مقرون‌به‌صرفه خریداری کنید.

هیچ فرصتی را برای مرطوب کردن پوست خود از دست ندهید

روش مراقبت از پوست حساس

برای مراقبت روزانه از پوست حساس قطعاً به محصولی نیاز دارید که همچون سپری از پوست شما در برابر آسیب‌های خارجی محافظت کند. کرم مرطوب کننده همچون لایه‌ای بسیار نازک روی پوست قرار می‌گیرد و مانع از خشک شدن پوست حساس در طول روز می‌شود.

پیشنهاد ما این است که برای مراقبت از پوست خود از محصولات مناسب پوست حساس استفاده کنید. مرطوب کننده‌های ارگانیک گزینه مناسب‌تری هستند. البته به منظور تهیه انواع مرطوب کننده و آبرسان پوست صورت وب سایت ارس خرید محصولات باکیفیتی ارائه داده است.
کرم مرطوب کننده ضدجوش نیتروژنا بدون چربی
کرم بمب آبرسان گارنیر مخصوص پوستهای خشک و دهیدراته شده
ژل کرم آبرسان نوتروژینا هیدرو بوست

به مواد غذایی مصرفی خود بیشتر توجه کنید

برخورداری از پوستی شفاف و شاداب به طور مستقیم با رژیم غذایی ما در ارتباط است. عادات غذایی سالم سبب دفع سموم شده و پوستی درخشان را به شما هدیه می‌دهد. به عنوان مثال برای مرطوب نگه داشتن پوست باید مقدار زیادی آب در طول روز بنوشید. از طرفی میوه‌های تازه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

هر فردی ممکن است که به مواد غذایی خاصی واکنش آلرژیک نشان دهد؛ بنابراین بهتر است انواع مواد غذایی آلرژی‌زا را پیدا کرده و از مصرف آنها اجتناب کنید.

تا جای ممکن از نور آفتاب دوری کنید

گرمای زیاد به سلول‌های پوستی آسیب می‌رساند و اغلب سبب بروز جوش یا سایر بیماری‌های پوستی می‌شود. اگر به دنبال نکاتی درباره پوست حساس هستید، اول از همه باید با استفاده از ضد آفتاب‌ها از پوست خود در برابر تشعشات مضر نور خورشید محافظت کنید.

افراد دارای پوست حساس باید به دنبال ضد آفتاب‌هایی با SPF بالا برای پوست خود باشند. استفاده از عینک آفتابی را نیز فراموش نکنید و تا جای ممکن از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید پرهیز کنید.

با احتیاط از لوازم آرایشی استفاده کنید

آرایش پوست حساس نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد؛ چرا که استفاده از لوازم آرایش نامتناسب سبب تشدید حساسیت پوست می‌شود و به آن آسیب می‌زند. به منظور انتخاب لوازم آرایش برای پوست حساس به سراغ محصولاتی بروید که در فرمولاسیون آنها از ترکیبات عطری استفاده نشده است.

اغلب مواد آرایشی که رایحه دارند، سبب بروز واکنش آلرژیک پوست می‌شوند. البته رایحه تنها نکته مهم در خصوص انتخاب لوازم آرایشی مناسب برای پوست حساس نیست؛ شما باید به دنبال محصولاتی باشید که در فرمولاسیون آنها از رنگ مصنوعی استفاده نشده است.

در نهایت اگر علاقه‌مند به آرایش پوست‌های حساس هستید، به هیچ عنوان تست محصول مورد نظرتان را فراموش نکنید. برای این کار تنها کافی است که مقداری از محصول را روی پوست خود بمالید و نتیجه حاصل از آن را بعد از مدت 48 ساعت بررسی کنید.

فروشگاه اینترنتی ارس خرید نیز محصولات آرایشی متناسب با پوست حساس، از بهترین برندهای موجود در دنیا را گرد هم آورده است. با مراجعه به بخش فروشگاه از تخفیف‌های شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید.

استفاده از ماسک را در برنامه روزانه خود بگنجانید

نگهداری از پوست حساس با استفاده از ماسک صوزت

گاهی اوقات پوست شما به چیزی فراتر از کرم‌های مرطوب کننده یا ضدآفتاب‌ها نیاز دارد. به همین خاطر است که استفاده از ماسک صورت می‌تواند گزینه مناسبی برای کاهش التهابات پوستی باشد.

برای آشنایی با نحوه مراقبت از پوست حساس با استفاده از ماسک‌ها بهتر است به دنبال محصولاتی باشید که مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین کنند. انواع ماسک‌هایی که حس طراوت و تازگی را به شما هدیه می‌دهند نیز گزینه مناسبی به نظر می‌رسند.

در نهایت تنها کافی است ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید و تازگی و طراوت را تجربه کنید.

دوش گرفتن با آب گرم را فراموش کنید

دوش گرفتن با آب فوق‌العاده گرم اگرچه در لحظه احساس خوبی را به شما القا می‌کند، اما نتایج خوبی برای افراد دارای پوست حساس به دنبال ندارد. چنانچه به دنبال نکاتی درباره پوست حساس هستید، باید بدانید که آب گرم به پوست خشک و حساس شوک وارد می‌کند. این موضوع سبب می‌شود که چربی‌های مفید پوست کاهش پیدا کند.

به همین خاطر است که پیشنهاد می‌شود هنگام دوش گرفتن از آب ولرم و شوینده‌های بدن ملایم استفاده کنید.

نکاتی درباره پوست حساس و شیوه مراقبت از آن

چنانچه پوست شما به طور مداوم نسبت به مواد شیمیایی مختلف واکنش نشان می‌دهد، به احتمال زیاد از پوستی حساس برخوردار هستید. ما انواع روش مراقبت از پوست حساس را مطرح کردیم و نکاتی کاربردی را آموزش دادیم.

استفاده از محصولات متناسب با پوست حساس مهم‌ترین اقدامی است که هر فرد باید به آن توجه داشته باشد. در پایان اگر نمی‌دانید چگونه محصولاتی باکیفیت و اورجینال برای پوست حساس خود تهیه کنید، حتماً سری به فروشگاه اینترنتی ارس خرید بزنید. این سایت انواع محصولات مناسب برای پوست حساس را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه در اختیار شما قرار می‌دهد.