آرایشی و زیبایی, بهداشتی و مراقبتی

راه های جذابیت آقایان!

جذابیت آقایان

 

آقایان جذاب چه خصوصیاتی دارند؟

در زیبایی و جذابیت فرقی بین آقایان و خانمها وجود ندارد. زیبایی ذات خداوند است و همه زیبایی را دوست دارند. خوشبختانه امروزه آقایان هم به زیبایی ظاهری، سلامتی پوست و جذاب بودنشان فکر می کنند و به آن اهمیت می دهند. در صورتیکه تا چندی پیش این موضوع برای آقایان ناپسند به حساب می آمد. انگار از ژست مردانگی آنها کم می کرد. سوال اینجاست که کدام خصوصیات، آقایان را جذاب نشان می دهد؟

در این مقاله به شما می گوییم آقایان برای جذاب تر شدن به چه چیزهایی باید توجه داشته باشند. ویژگیهایی که برای اطرافیان مهم بوده و در محبوبیت آقایان تاثیر گذار است.

رایحه ای جذاب برای آقایان

پر واضح است مهمترین آیتمی که در جاذبه و دافعه آقایان موثر است، بوی خوشایندی است که از حضور آنان به مشام می رسد. این مورد حتی از داشتن لباس مرتب و تمیز و خوش پوش بودن، مهم تر است..

به طور ژنتیکی بدن مردان تعریق تیز تر و بوی نامطبوع تری دارد. از این رو آقایان بیشتر از هر چیزی باید به بوی بدن خود اهمیت بدهند. برای این مهم چند اقدام ضروری غیر از استحمام زود به زود برای آقایان وجود دارد..

1 – استفاده ازدئودورانت های مردانه
دئودورانت ها یا همان مام رول ها هم جلوی عرق کردن بیشتر را می گیرند و هم بوی مطبوعی دارند. بعد از استحمام و حداقل یک بار در طول روز از دئودورانت مناسب با بوهای خنک استفاده کنید. فراموش نکنید بعد از مصرف دئودورانت چند دقیقه ای صبر کنید تا خشک شود، سپس لباس بپوشید..

2 – استفاده از شامپو بدن مردانه
شامپو های بدنی مخصوص آقایان که در بازار عرضه می شوند هم قدرت شویندگی بیشتر و متناسب با پوست آقایان را دارند، و هم در آنها از اسانس های ماندگار مردانه استفاده شده است. شامپو بدن تاثیر زیادی در بوی خوش پوست دارد.

3 – استفاده از اسپری بدن
اسپری بدن مردانه بوی خوش را در پوست بدن ماندگار می سازد. هرگز از استفاده از اسپری بدن غافل نشوید..

4 – استفاده از عطر
مردان جذاب، هیچگاه عطر زدن را فراموش نمی کنند. گاهی استفاده از عطری خاص مانند امضای مردی می شود که هر وقت در هر کجا رایحه ای مشابه عطر مصرفی او را استشمام کردیم، به یاد او می افتیم. امروزه عطرهای مردانه با ماندگاری طولانی و متناسب با هر سلیقه ای در بازار وجود دارد..

مراقبت از پوست آقایان

واقعیت این است که امروزه نه تنها خانمها، بلکه بسیاری از آقایان هم به زیبایی و سلامتی پوست شان اهمیت می دهند. این خیلی عالی است که فرهنگ مراقبت از سلامتی و زیبایی پوست اینقدر جا افتاده که جنسیت را کنار زده است..

به صورت ژنتیکی جنس پوست آقایان و خانمها تفاوتهای زیادی باهم دارد. پس مراقبت از پوست آنها نیز با یکدیگر باید متفاوت باشد. گاهی لازم است آنها محصولات مخصوص آقایان را مصرف کنند و در برخی موارد نیز، محصول مشترک با خانم ها را می توانند استفاده کنند. در این مطلب به روشهای مراقبت از پوست آقایان اشاره می کنیم :

جنس پوست آقایان چگونه است و چه تفاوتی با جنس پوست خانم ها دارد؟
پوست آقایان به صورت ژنتیکی ضخیم تر از پوست خانم ها است و دارای منفذ های باز تری نسبت به خانم ها می باشد.

پوست مردان چربی بیشتری ترشح می کند و احتمال جوش زدن در سنین بلوغ در آنها بیشتراز زن ها است. آقایانی که پوست سفیدی دارند، پوست آنها بسیار آسیب پذیر بوده ونیاز به مراقبت ویژه ای دارند..

محصولات مراقبت از پوستی که برای آقایان فرموله می شود، تنها تفاوتشان در اسانس مردانه نیست. بلکه بر اساس خصوصیت پوستشان، ترکیبات خاصی برای آنها بکار گرفته می شود. البته در برخی از محصولات، فرقی نمی کند و محصول مشترک فرمول بندی می شود. در این جا به محصولاتی که آقایان برای مراقبت از پوستشان نیاز دارند، اشاره میکنیم :

1 – شستشوی پوست، مهمترین گام در مراقبت از پوست در آقایان
پوست آقایان در سنین نوجوانی و جوانی چربی زیادی ترشح می کند. از آنجایی که منافذ پوست آقایان بزرگ و بازتر است، باید از شوینده هایی که قدرت تمیز کنندگی عمیقی دارند استفاده شود. آقایان حداکثر دو نوبت در طول شبانه روز باید پوستشان را بشویند و یک نوبت آن حتما باید شبها قبل از خواب باشد..

2 – کوچک کردن منافذ باز پوست آقایان
تونر ها به دلیل مایع بودن و قدرت پاک کنندگی خوبی که دارند، وارد منافذ باز پوست می شوند و تمام آلودگی های درون پوست را از بین می برند. استفاده از تونر برای آقایان الزامی است. تونرها بعد از شستشوی صورت با ژل یا فوم توسط پنبه استفاده می شود. آقایان باید از تونرهایی استفاده کنند که ترکیبات کوچک کنندگی منافذ را نیز داشته باشند..

3 – مرطوب کننده پوست، نیاز پوست آقایان
آقایان باید از مرطوب کننده هایی که سبک هستند استفاده کنند. آقایان مرطوب کننده های چرب و سنگین را نمی توانند تحمل کنند. آب رسانی به پوست، مهمترین نیاز پوست را برای آقایان برطرف می سازد. مرطوب کننده های زود جذب ‘حاوی ترکیبات آبرسان قوی‘ بهترین گزینه برای آقایان می باشد.

4 – ضد آفتاب نیازی مهم برای پوست حتی آقایان
متاسفانه آقایان به اندازه خانم ها مقید به استفاده از ضد آفتاب نیستند. اما آفتاب همان تاثیر منفی را که برای پوست خانم ها دارد، برای پوست آقایان نیز دارد. ضد آفتاب های سبک و زود جذب مناسب آقایان می باشد. ضد آفتاب هایی که اصلا رد سفیدی به جا نگذارند و پخش و جذب آنها راحتتر باشد..

5 – مراقبت از موی آقایان
جنس موی آقایان و الگوی ریزش موی آنها تفاوت های زیادی با خانم ها دارد. از این رو پیشنهاد می شود آقایان نه فقط به خاطر اسانس، بلکه به دلیل سازگاری فرمولاسیون شامپوهای مردانه متناسب با جنس موی آنها، حتما از شامپوهای مردانه استفاده کنند.

6 – بهداشت مردانه
برای جلوگیری از بیماریهای تناسلی و رعایت بهداشت آن ناحیه، بهتر است آقایان شستشو با فوم بهداشتی مردانه را در روتین روزانه خود قرار دهند..