بهداشتی و مراقبتی

بهترین ضد آفتاب رنگی خارجی ✔️ لیست پرفروش ترین ها [2023]

بهترین ضد آفتاب رنگی خارجی

آیا می‌دانستید که اشعه UVA حتی از پنجره‌های اتومبیل و شیشه‌ها عبور کرده و پوست شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ تفاوتی نمی‌کند که هوا ابری، بارانی یا آفتابی باشد، تابستان باشد یا زمستان، اشعه‌های مضر خورشید در هر زمانی می‌توانند سلامت پوست را تهدید کنند. اینجاست که ضد آفتاب به کمک شما می‌آید و اشعه‌های خورشید را شکست می‌دهد. البته راه بهتری هم هست! با تهیه بهترین کرم ضد آفتاب رنگی، علاوه بر خاصیت محافظتی کرم، سراسر صورت را پوشش داده و جای جوش و آکنه را پنهان می‌کنید. در تهیه ضد آفتاب به عوامل مختلفی از جمله رنگ پوست، سن، شرایط آب و هوایی و …..دقت کنید. در ادامه به مطالبی اشاره می‌کنیم که به شما در انتخاب ضد آفتاب رنگی عالی کمک می‌کند. با ما همراه باشید.

ضد آفتاب رنگی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

در هنگام تهیه کرم ضد آفتاب رنگی با پوشش دهی عالی دو موضوع مطرح می‌شود؛ میزان محافظت در برابر اشعه‌های مضر و مقدار پوشش‌دهی کرم. به طور مثال، بهتر است کرمی را انتخاب کنید که هم در برابر UVA و هم UVB محافظت خوبی داشته باشد. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که به شما دریک انتخاب ضد آفتاب رنگی عالی کمک می‌کنند:

ترکیبات مناسب

توکوفرول، زینک اکساید، عوامل محافظتی در برابر نور آفتاب، روغن معدنی و گلیسیرین از ترکیبات ضد آفتاب‌های رنگی مناسب هستند که هر یک کارایی خاص خود را دارند. به طور مثال، زینک اکساید سبب جلوگیری از آفتاب سوختگی شده و گلیسیرین، نرمی و طراوت پوست را به ارمغان می‌آورد. از ضد آفتابی استفاده کنید که حاوی ترکیبات مناسب و گیاهی باشد.

مارک‌های تولید‌کننده

تنوع بسیار زیاد در محصولات و برندهای تولید کننده ضد آفتاب رنگی، انتخاب را سخت می‌کند. بهتر است سراغ برندهای متفرقه نروید و از مارک‌های معروف استفاده کنید. ما در این مقاله به معرفی بهترین کرم ضد آفتاب خارجی خواهیم پرداخت. مانند: فارماسی و بایودرما برندهای مناسبی هستند که می‌توانند نیازهای پوست را به طور کامل پوشش دهند. اما بیان این نکته نیز لازم است که برند های داخلی مناسبی نیز در بازار وجود دارند که محصول با کیفتی را تولید می کننند.

SPF مناسب

SPF به معنای قدرت محصول ضد آفتاب در برابر اشعه‌های خورشید است و عدد بالاتر به قوی بودن کرم ضد آفتاب اشاره دارد. طبق گزارشات آکادمی پوست آمریکا، حداقل SPF مورد نیاز برای جلوگیری از سرطان پوست، عدد 30 است. البته پیشنهاد می‌شود برای روزهایی که در منزل هستید هم از ضد آفتاب با SPF 15 استفاده کنید.

پوشش طیف گسترده

پیش از تهیه، باید بررسی کنید که آیا محصول مورد نظر، از پوست همه افراد حتی افراد سالخورده در برابر تمام اشعه‌های خورشید محافظت می‌کند؟ هایپرپیگمانتاسیون، یکی از عوارض استفاده از ضد آفتاب‌هایی است که پوشش طیف گسترده ندارند. پس انتخاب بهترین ضد آفتاب رنگی، واجب‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید!

تجربه دیگر مصرف کنندگان

پیش از تهیه بهتر است که نظر سایر افراد در مورد کرم ضد آفتاب رنگی را در نظر بگیرید. البته به نوع پوست هم توجه کنید؛ ممکن است شخصی که پوست چرب دارد، به اشتباه از کرم ضد آفتاب خیلی چرب استفاده کند و نظر خوبی در مورد محصول ننویسد. به هر حال بررسی نظر دیگران خالی از لطف نیست.

معرفی بهترین ضد آفتاب رنگی خارجی

برای اینکه بهترین ضد آفتاب رنگی خارجی را انتخاب کنید، در ابتدا باید پوست خود را به خوبی بشناسید. مثلا اگر پوست حساسی دارید، حتما به ترکیبات آن دقت کنید تا مواد حساسیت‌زا در محصول بسیار کم باشد. در ادامه محصولاتی را معرفی می‌کنیم که خریدتان را بسیار راحت می‌کنند.

کرم ضد آفتاب رنگی فتودرم مکس بایودرما SPF100 حجم 50 میلی لیتر

 

کرم ضد آفتاب رنگی فتودرم مکس بایودرما SPF100 حجم 50 میلی لیتر

یکی از انتخاب‌های مناسب برا افرادی که پوست معمولی یا خشک دارند، ضد آفتاب رنگی فتودرم مکس بایودرما است. ترکیبات این محصول فوق‌العاده سبک بوده و سبب نرمی و طراوت پوست می‌شود. با توجه به اینکه مناسب پوست خشک است، اما هیچ چربی اضافه‌ای بر روی صورت باقی نمی‌گذارد و با اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضد التهاب، به خوبی از پوست محافظت می‌کند.

ویژگی‌های این محصول:

· جذب سریع به دلیل داشتن بافت سبک
· بیشترین محافظت در برابر اشعه‌های UVA و UVB
· غیر کومدون‌زا و مقاومت بالا در برابر آب و تعریق
· دارای سه رنگ بژ روشن، بژ تیره و بی‌رنگ
· محافظت عمقی از سلول‌های پوست به دلیل وجود كمپلكس اختصاصی Bio Protection

سی سی کرم فارماسی شماره 01 حجم 50 میلی لیتر

سی سی کرم فارماسی شماره 01 حجم 50 میلی لیتر

اگر به دنبال محصولی هستید که آرایش شما را تکمیل کرده و از پوستتان حداکثر محافظت را داشته باشد، سی سی کرم فارماسی شماره 01 انتخاب مناسبی خواهد بود. این محصول به دلیل داشتن ترکیباتی مانند ویتامین B و عصاره جو، در لیست بهترین ضد آفتاب رنگی قرار گرفته است. کلاژن و روغن آرگان موجود در این کرم سبب جوانسازی و کاهش چین و چروک می‌شود.

ویژگی‌های سی سی کرم فارماسی:

· دارای SPF 25
· ساخت کشور ترکیه
· مناسب پوست روشن
· بسیار سبک و سازگار با انواع پوست
· حاوی ویتامین B3 و ویتامین C جهت تقویت پوست

سی سی کرم فارماسی شماره 02 حجم 50 میلی لیتر

سی سی کرم فارماسی شماره 02 حجم 50 میلی لیتر

یکی دیگر از محصولات فارماسی، سی سی کرم شماره 02 است که برای پوست‌های رنگ روشن و متوسط مناسب است. ترکیبات این محصول نیز مشابه نوع 01 آن است و قدرت پوشانندگی بالایی برای جای جوش و آکنه دارد. ویژگی SPF 25 این محصول را به یک ضد آفتاب روزانه سبک تبدیل می‌کند.

ویژگی‌های سی سی کرم فارماسی 02:

· تقویت و نرمی پوست
· حاوی عصاره جو، روغن آرگان و پروتئین ابریشم
· وجود ویتامین B3، ویتامین C و روغن ماکیا در ترکیبات محصول
· جلوگیری از پیری زودرس به دلیل وجود کلاژن

سی سی کرم فارماسی شماره 03 حجم 50 میلی لیتر

سی سی کرم فارماسی شماره 03 حجم 50 میلی لیتر

اگر پوست نسبتا تیره‌تری دارید، سی سی کرم فارسی شماره 03 را انتخاب کنید. این محصول با پوشش بسیار بالا، تمام عیوب پوست را پوشانده و در عین حال، سبب تقویت و درخشندگی صورت می‌شود. چای سبز، روغن گل آفتابگردان، روغن بابونه و ویتامین E هم در ترکیبات این محصول وجود دارد.

ویژگی‌های سی سی کرم فارماسی 03:

· دارای SPF 25
· رطوبت‌رسانی پوست به طور عمقی
· حاوی کلاژن، عصاره جو و روغن آرگان برای تقویت پوست
· مناسب انواع پوست‌ها، به ویژه پوست‌های چرب و مختلط

ضد آفتاب رنگی از چه موادی ساخته می شوند؟

از ترکیبات مهمی که در بهترین کرم ضد آفتاب رنگی استفاده می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. زینک اکساید
اکسید روی یا زینک اکساید از ترکیبات مهم ضد آفتاب رنگی و ضد آفتاب فیزیکی هستند که از پوست در برابر امواج مرئی و نامرئی نیز محافظت می‌کنند. این ماده با انعکاس فوتون‌های نور مرئی، تاثیر بسزایی در سلامت پوست دارد. زینک اکساید ماندگاری بالایی داشته و در دراز مدت خواص ضد التهابی از خود نشان می‌دهد.

2. دی‌اکسید تیتانیوم رنگدانه‌دار

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از دی اکسید تیتانیوم در بهترین کرم ضد آفتاب خارجی، پایداری شیمیایی و خاکستری نشدن در برابر اشعه‌های مضر خورشید است. این ماده هر دو اشعه UVA و UVB را جذب کرده و از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند.

3. اکسی بنزون در ضد آفتاب رنگی

اکسی بنزن نقش یک کاتالیزور را بازی می‌کند؛ یعنی به تنهایی توانایی جذب اشعه‌های UVA و UVB را ندارد، بلکه قدرت سایر فیلترها را افزایش می‌دهد. این ماده در اکثر ضد آفتاب‌ها وجود دارد.

4. آووبنزن

از بهترین جاذب‌های اشعه UVA می‌توان به آووبنزن اشاره کرد. این فیلتر شیمیایی از آسیب به سلول‌ها جلوگیری کرده و فرآیند پیری پوست را کندتر می‌کند. متاسفانه به دلیل عدم پایداری آووبنزن، در ترکیب با مواد دیگر استفاده می‌شود.

5. اکتیسالات

اتیل هگزیل سالیسیلات با نام تجاری اکتیسالات یکی از فیلترهای ضد آفتاب رایج است که به طور اختصاصی UVB را جذب می‌کند. این ماده یک الکل چرب بوده و به همین دلیل سبب نرمی و طراوت پوست می‌شود. استفاده از این فیلتر تا 5 درصد در کرم ضد آفتاب رنگی با پوشش‌دهی عالی مجاز است.

بهترین ضد آفتاب رنگی برای پوست چرب

مهم‌ترین نکته در انتخاب ضد آفتاب رنگی برای پوست چرب، میزان چربی وکومدون‌زا بودن آن است. ضد آفتاب‌های مناسب پوست چرب، باید فاقد چربی باشند و با بافت سبک خود از تجمع بیش از حد چربی بر روی پوست جلوگیری کنند. اگر محصول مورد نظر شده بر پایه ژل و الکل هم باشد، قطعا انتخاب مناسبی برای پوست چرب خواهد بود. فارماسی و بایودرما از برندهای معروف در زمینه تولید محصولات آرایشی برای پوست چرب هستند.

بهترین ضد آفتاب رنگی برای پوست خشک

با توجه به این که پوست خشک، چربی بسیار کمی تولید می‌کند، در معرض چین و چروک و حتی پیر پوستی قرار می‌گیرد. ضد آفتاب مناسب برای پوست چرب، علاوه بر اثر محافظت‌کنندگی، باید از چربی مناسبی برخوردار باشد، البته تا جایی که به آکنه و جوش تبدیل نشود! از مهم‌ترین ویژگی‌های ضد آفتاب رنگی برای پوست خشک می‌توان به بافت سبک، ضد حساسیت و داشتن ترکیبات مرطوب‌کننده اشاره کرد.