متفرقه

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز [خارجی]

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز

بهترین ضد آفتاب پوست چرب با منافذی باز، در واقع محصولی است که علاوه بر محافظت از پوست شما در مقابل اشعه‌ های مضر نور خورشید، از تشدید چربی، ایجاد جوش و براقیت در پوست جلوگیری می‌ کند. اگر پوست شما از نوع چرب باشد، نه تنها در مورد ضد آفتاب، بلکه جهت خرید کلیه محصولات آرایشی باید به فاقد چربی یا Oil Free بودن این کرم، دقت بسیاری داشته باشید. علاوه بر این، شرایط آب و هوایی، شغلی و نحوه زندگی در انتخاب نوع کرم ضد آفتاب پوست چرب، بسیار موثر است. در حقیقت بهترین ضد آفتاب پوست چرب، حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان، ضد چروک و آبرسان می باشد.

ابتدا ما خصوصیات یک ضد آفتاب با کیفیت رو بیان خواهیم کرد، سپس به معرفی برترین ها که تماما از برند های خارجی هستند، خواهیم پرداخت. اگر قصد خرید کرم ضد آفتاب خارجی را دارید. اما در انتخاب دچار مشکل هستید تا انتها با ما همراه باشید.

 

ویژگی هایی که یک کرم ضد آفتاب پوست چرب مناسب باید داشته باشد

یکی از نمونه حساس‌ ترین و سخت‌ ترین خریدهای لوازم بهداشتی و آرایشی برای افرادی که دارای پوست چرب و مستعد جوش هستند، انتخاب کردن یک کرم ضد آفتاب است. این کرم باید فاقد چربی بوده و علاوه بر محافظت زیاد در مقابل اشعه‌های مضر خورشید، بتواند چربی پوست افراد را متعادل کند. خرید کرم ضد آفتاب برای پوست چرب باید خصوصیاتی داشته باشد که در این بخش به شما چند نمونه از ویژگی های بهترین کرم ضد آفتاب پوست چرب را به شما معرفی می کنیم:

 

فاقد چربی

زمانی که در معرض نور خورشید هستیم، پوست میزانی از آب و چربی خود را از دست می‌دهد. پس مشخص می‌شود که در ضد آفتاب‌ها چرا از چربی استفاده می‌ کنند. این چربی موجود ضد آفتاب، برای افراد با پوست خشک مفید است. ولی در اشخاصی با پوست چرب، چربی ضد آفتاب باعث تشدید جوش و آکنه می‌ شود.

 

مارک های تولید کننده

انتخاب یک کرم ضد آفتاب عالی برای پوست معمولی یا هر نوع پوست دیگری از میان انواع مارک‌ های تولید کننده داخلی و خارجی دشوار است. هنگام بررسی و تحقیق درباره این کرم‌ ها، متوجه می‌شویم که کرم‌ های ضد آفتابی که مارک‌های تولید کننده معروفی دارند، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. همچنین ترکیبات موجود در این برندها، کاملا مناسب برای ساختار پوست چرب افراد است.

 

SPF مناسب

فاکتور حفاظتی در مقابل نور آفتاب یا همان اس پی اف، مقیاسی است که جهت ارزیابی و بررسی میزان حفاظت در برابر اشعه فرابنفش و خطر آفتاب سوختگی و رفع هایپرپیگمانتاسیون ابداع شد. برای پوست چرب، فرمولاسیون SPF برمبنای آب می‌تواند عالی باشد. این فرمول روی پوست اثر خشکی ایجاد می‌ کند و سبب می‌شود پوست براق به نظر نیاید.

 

پوشش طیف گسترده

لازم است که بهترین ضدآفتاب پوست چرب و جوشدار برچسب طیف گسترده داشته باشد. یعنی در برابر اشعه های UVA و UVB از پوست محافظت‌ کند. اشعه های UVA باعث پیری پوست شما و اشعه های UVB سبب آفتاب سوختگی می‌ شوند. قرار گرفتن بیش از اندازه در برابر هر دو اشعه می‌تواند باعث به وجود آمدن سرطان پوست شود.

 

بافت سبک

کرم ضد آفتابی عالی برای پوست چرب، باید بافت سبکی داشته باشد. بافتی فاقد چربی و سبک، از جمله مهمترین ویژگی‌ های این کرم‌ های ضد آفتاب است. برای این منظور توصیه می‌ شود که تا حد ممکن از ضد آفتاب‌های ژلی استفاده نمایید. زیرا به راحتی روی پوست پخش شده و بافتی نسبتاً روان تر و بسیار سبکی دارند.

 

تجربه دیگر مصرف کنندگان

شما می‌توانید برای ارزیابی و تحقیق درباره بهترین ضد آفتاب پوست چرب، به نظر برخی از اطرافیان نیز اعتماد کنید. گاهی اوقات تجربه دیگر مصرف کنندگان یک محصول، می‌تواند ما را راهنمایی کند که بهترین انتخاب را در خرید خود داشته باشیم.

 

معرفی بهترین کرم ضد آفتاب پوست چرب

حتی افرادی که به مراقبت از پوست توجهی ندارند نیز باید از اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب آگاه شوند. کلیه متخصصان پوست همواره به اهمیت استفاده از ضد آفتاب تاکید دارند. در حقیقت کرم ضد آفتابی که برای پوست‌های چرب مناسب است، چربی اضافی را روی پوست وارد نمی‌کند. در ادامه مطلب به آشنایی با دو نمونه از بهترین کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست های چرب، می پردازیم.

 

ژل کرم ضد آفتاب نوتروژینا سری برایت بوست 50 میلی لیتر

کرم ضد آفتاب و روشن کننده نوتروژینا مدل برایت بوست، از ویژگی های منحصر به فرد ضد آفتابی برخوردار است. در حقیقت ضد آفتاب برایت بوست نوتروژینا، نوعی کرم ضد آفتاب است که علاوه بر محافظت از پوست در مقابل اشعه های UVA و UVB، باعث می شود، ظاهر پوست شما جذاب و بسیار زیبا شود.
درباره فرمولاسیون این کرم، می‌توان با اطمینان گفت که فرمولاسیونی سبکی دارد. میزان SPF این ضد آفتاب 30 می‌باشد و به معنی این است که در مقابل اشعه های UVA وUVB ، از پوست شما به خوبی محافظت می‌ کند.
نکته قابل توجه دیگر در مورد فرمولاسیون این نمونه از بهترین ضد آفتاب پوست خارجی، این است که این فرمولاسیون، غیر کمدوژنیک است. یعنی باعث مسدود شدن منافذ پوست نمی‌ شود و شما با خیال راحت می‌ توانید از آن استفاده کنید.

ویژگی‌ های این کرم ضد آفتاب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • محافظت از پوست در مواجه شدن با اشعه های UVA و UVB
  • مرطوب کننده و آبرسان قوی برای پوست چرب
  • ایجاد پوستی با رنگ روشن تر و کاهش دهنده لکه های تیره پوست
  • محافظت از پوست در مقابل عوامل محیطی مخرب
  • محافظت از پوست در مواجه شدن با علائم پیری پوست
  • از بین بردن خشکی پوست با تامین رطوبت مورد نیاز سلول‌ های پوست
  • دارای فرمولاسیونی غیر کمدوژنیک و سبک
  • حاوی ویتامین های E و C ، آنتی اکسیدان ها، ترکیبات نئوگلوکوزامین

 

کرم ضد آفتاب لورآل مدل رویتالیفت SPF +50 حجم ۵۰ میلی لیتر

کرم ضد آفتاب لورآل مدل رویتالیفت از نمونه‌های بهترین ضد آفتاب پوست خارجی است که از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت کرده و باعث می‌شود که پوست شاداب و مرطوب به نظر برسد. این کرم ضد آفتاب، با بافت سبکی و بدون لکه‌ های سفیدی که دارد، لایه‌ای نامرئی روی پوست ایجاد کرده و اثری از خود باقی نمی‌گذارد. این کرم برای انواع رنگ پوست مناسب است، ماندگاری آرایش را افزایش داده و اجازه می‌دهد تا پوست نفس بکشد.
ویتامین سی و آنتی اکسیدان موجود در این محصول، به جلوگیری از علائم پیری که در اثر نور خورشید و ناشی از آلودگی و مادون قرمز است، کمک می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این کرم، مقاوم بودن آن در برابر آب است که با تشکیل لایه‌ ای محافظ با سرعت زیادی به پوست می‌ چسبد. ویژگی‌ های این کرم ضد آفتاب محبوب و شناخته شده در قسمت زیر آمده است:

  • حاوی ویتامین E ، گلیسیرین، هیالورونیک اسید
  • بافت سبک بدون لکه‌ های سفید
  • مقاوم در برابر آب و تعریق
  • کاهش لکه‌ های تیره و خطوط ریز
  • بدون مسدود شدن پوست و منافذ اجازه تنفس دارد
  • قابل استفاده روی پلک‌ ها و اطراف چشم
  • دارای تاییدیه تست پوستی و چشمی

 

ترکیبات یک ضد آفتاب پوست چرب خوب

ترکیبات در بهترین ضد آفتاب پوست چرب باید به گونه‌ای باشد که از پوست در مقابل اشعه‌های مضر خورشید و آفتاب سوختگی، محافظت کند. این کرم باید با ایجاد چربی اضافی باعث درخشش زیاد نشود. در زیر ترکیباتی که در ضد آفتاب‌ های مناسب برای پوست چرب موجود هستند را بررسی می‌ کنیم:

سالیسیلیک اسید: این ترکیبات به تنظیم تولید چربی پوست و کاهش درخشش آن کمک می‌ کنند.

2. اکسید روی: این ترکیبات ضد آفتاب با خاصیت جذب چربی و کنترل درخشش موثر هستند.

3. سیلیکا: این ماده جذب چربی را کاهش می‌ دهد و باعث کاهش درخشش پوست می‌ شود.

4. آلفا هیدروکسی اسیدها (مانند اسید گلیکولیک): این ترکیبات موجب تنظیم تولید چربی می شود و همچنین به پوست کمک می‌ کنند تا باقیمانده‌های چربی را تمیز کند.

5. تیتانیوم دی ‌اکسید: این ترکیبات جزء فیلترهای مادون قرمز محسوب می‌ شوند و پوست را در برابر اشعه‌ های مضر خورشید محافظت می‌ کنند.

ترکیبی از این ترکیبات در ضد آفتاب برای پوست چرب می‌ تواند بهترین نتیجه را به ارمغان آورد. همچنین، توصیه می‌ شود قبل از استفاده از هر محصولی، برچسب محصول را بررسی کرده و از محصولاتی با نشان مخصوص پوست چرب استفاده نمایید.

 

مدل های مختلف ضد آفتاب پوست چرب

انواع ضد آفتاب پوست چرب، از دو دسته تشکیل شده اند. دسته اول کرم‌ های ضد آفتاب ضد لک و دسته دوم کرم‌ های ضد آفتاب لایه بردار می‌ باشند. هر چند که این دو محصول جهت ایجاد پوستی سالم و شفاف و نیز محافظت از پوست، استفاده می‌ شوند، اما هدف، کارکرد، نحوه استفاده و مزایای هر کدام با هم متفاوت است. در ادامه به توضیح مزایا و ویژگی‌ های هر یک از این مدل ضد آفتاب‌ ها می پردازیم:

 

خاصیت لایه برداری

کرم لایه بردار به کرم اسکراب نیز شناخته می‌ شود و با هدف از بین بردن سلول‌ های مرده پوست طراحی شده است. در ادامه به ویژگی های این کرم می پردازیم:

سلول‌ های مرده پوست را از میان می‌برند

کرم‌ های ضد آفتاب لایه بردار می‌ توانند سلول‌ های مرده پوست را از بین برده و با انجام این فرآیند، پوست زیرین را صاف و شاداب‌ تر نشان می‌ دهند و برای افراد سالخورده نیز بسیار مناسب می‌ باشند.

باعث بهبود بافت پوست می‌ شود

لایه برداری منظم با یک کرم ضد آفتاب لایه بردار، باعث می‌ شود تا بافت پوست، به مرور تقویت شود. این کرم‌ ها سبب صاف شدن لکه‌ های زبر پوست شده و پوست را نرم می‌ کند و علاوه بر این، خطوط ریز و چین و چروک را به حداقل می‌ رسانند.

منافذ پوست را باز می‌ کند

لایه برداری به از بین بردن چربی، کثیفی و ضایعاتی که منافذ پوست شما را مسدود کرده‌ اند، کمک می‌ کند. کرم‌ های ضد آفتاب لایه بردار با پاک کردن ناخالصی‌ ها، از ایجاد جوش‌ های سر سفید، سر سیاه، و جوش‌ های آکنه جلوگیری می‌ کنند.

باعث جذب بهتر محصولات مراقبت پوستی می‌ شود

زمانی که شما پوست خودتان را لایه برداری می‌ کنید، سطح پوستتان کاملا تمیز شده و سبب نفوذ بهتر دیگر محصولات مراقبتی پوست مثل مرطوب کننده‌ ها، سرم‌ ها، و ماسک‌ ها می‌ شود. در نتیجه، از روتین مراقبت پوستی خود، نتایج بهتری را به دست خواهید آورد.

باعث تحریک گردش سلولی می‌ شود

کرم‌ های ضد آفتاب لایه بردار، در فرآیندی طبیعی تبدیل سلول‌ های پوست را سرعت می‌ بخشد. این کرم‌ ها توسط از میان بردن سلول‌ های مرده پوست، سبب تحریک گردش سلولی شده و رشد سلول‌ های سالم و جدید را افزایش می‌ دهند.

رنگ پوست را روشن می‌ کند

لایه‌ برداری با کرم بهترین ضد آفتاب پوست چرب و جوشدار می‌ تواند به محو شدن کلیه جای جوش‌ ها، لکه‌ های تیره، پرپیگمانتاسیون در طول زمان کمک کند و این گونه منجر به یکنواخت‌ تر و روشن‌ تر شدن رنگ پوست شود.

 

خاصیت آنتی باکتریال ( ضد آکنه )

کرم‌ های ضد آکنه و لک نوعی دیگر از کرم‌ های ضد آفتاب هستند که از ویژگی‌ های زیر بهره مند می‌ باشند:

درمان آکنه

کرم‌ های ضد آفتاب و ضد لک معمولا حاوی موادی مانند بنزوئیل پراکسید، رتینوئید یا اسید سالیسیلیک هستند که به کاهش التهاب، باز کردن منافذ و از بین بردن باکتری‌ های تولید کننده آکنه کمک می‌ کنند. این کرم‌ ها، آکنه را به طور موثر درمان کرده و از بروز جوش جلوگیری می‌ کنند.

کاهش لکه‌های تیره و پرپیگمانتاسیون

بسیاری از کرم‌ های ضد آفتاب و ضد لک دارای موادی مانند کوجیک اسید، هیدروکینون، ویتامین C یا نیاسینامید می‌ باشند. این مواد سبب روشن شدن لکه‌ های تیره و از بین رفتن پرپیگمانتاسیون، می‌ شوند. همچنین این مواد از تولید ملانین جلوگیری کرده و رنگدانه‌ های ناشی از نور آفتاب در تابستان یا آکنه را کاهش می‌ دهند.

کنترل تولید روغن

تولید بیش از اندازه روغن در پوست باعث مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد آکنه می‌‌ شود. کرم‌ های ضد لک دارای خواص تنظیم کننده چربی جهت کمک به کنترل تولید سبوم می باشند و با ایجاد تعادل در پوست از بروز لک‌ های پوستی جلوگیری می‌ کنند.

به حداقل رساندن اندازه منافذ پوست

برخی از کرم‌ های ضد آفتاب ضد آکنه، حاوی موادی نظیر آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید هستند که وظیفه آن‌ ها لایه برداری سطح پوست می‌ باشد. این کرم‌ ها سلول‌ های مرده را از بین برده و منافذ پوست را باز می‌ کنند. اینگونه بافت پوست را یکنواخت و اندازه منافذ پوست را به حداقل می‌ رسانند.

آبرسانی

مرطوب نگه داشتن پوست در درمان لک‌ ها، بسیار مهم است. بسیاری از کرم‌ های ضد آکنه با ترکیبات مرطوب کننده مانند سرامیدها یا اسید هیالورونیک فرموله شدند و بدون مسدود نمودن منافذ یا ایجاد جوش‌ اضافی، رطوبت لازم جهت پوست را تأمین می‌ کنند.

بهبود بافت کلی پوست

با استفاده منظم از کرم‌ های ضد آکنه و ضد آفتاب خوب برای پوست چرب، بافت کلی پوست بهتر خواهد شد. این کرم‌ ها حتی در پوست‌ معمولی و خشک نیز به مرور زمان به کاهش چین و چروک، صاف کردن لکه‌ های زبر و ایجاد پوستی درخشان کمک می‌ کنند.