بهداشتی و مراقبتی

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی [معرفی آنهایی که سلبریتی ها می خرند]

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

بهترین کرم‌ ضد آفتاب خارجی با توجه به معیارهای مختلفی از جمله نوع پوست، شرایط آب و هوایی، نحوه زندگی و … برای هر فرد متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال افرادی که در محیط های گرم زندگی می کنند، باید کرم ضد آفتاب با درصد SPF بالاتر انتخاب کنند تا پوستشان در برابر اشعه خورشید بیشتر محافظت شود. اشعه های مخرب نور خورشید شامل:

UVA: اشعه ای از نور خورشید که آسیب آن باعث پیری زودرس و سرطان پوست می شود.
UVB: این اشعه باعث آفتاب سوختگی می‌شود.

در ادامه معیارهای لازم که باید برای انتخاب یک ضد آفتاب خوب در نظر بگیریم را مورد بررسی قرار می دهیم و در نهایت برخی از بهترین های کرم ضد آفتاب خارجی بدون رنگ و رنگی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

ویژگی هایی که یک ضد آفتاب مناسب باید داشته باشد

یک ضد آفتاب عالی و مناسب برای محافظت از پوست در برابر آفتاب باید ویژگی‌ های زیر را داشته باشد:

 

استفاده از مواد مرغوب در ساخت

استفاده از مواد مرغوب در کرم ضد آفتاب بسیار مهم است، زیرا این مواد تضمین می‌ کنند که پوست شما به طور کامل از آسیب‌ های ناشی از اشعه ‌های مضر آفتاب محافظت شود. مواد مرغوب معمولا شامل فیلترهای معدنی یا شیمیایی با فاکتور حفاظتی بالا هستند که محافظت از پوست در برابر اشعه‌ های UVA و UVB را فراهم می‌ کنند.

 

برند معتبر

معمولا بهترین ضد آفتاب از برندهای معتبر است. به یاد داشته باشید که هر برند ممکن است محصولات متنوعی با ویژگی ‌ها و فرمولاسیون ‌های مختلف داشته باشد. برای انتخاب محصول مناسب، به نیازها و نوع پوست خود توجه کنید.

 

SPF مناسب

SPF عامل محافظتی از آفتاب است که یک کرم ضد آفتاب باید حداقل SPF 30 داشته باشد. SPF 30 به معنای این است که زمانی که در مقابل آفتاب قرار می گیرد و پوستتان قرمز شده یا به عبارتی هایپرپیگمانتاسیون می‌شود، ضد آفتاب با SPF 30 این مدت را به میزان 30 برابر افزایش می دهد.

 

پوشش طیف گسترده

پوشش طیف گسترده در ضد آفتاب به معنای توانایی کرم ضد آفتاب برای محافظت از انواع پوست در برابر تمام طول موج‌ های نور خورشید به خصوص در تابستان است. این نوع ضد آفتاب با مزیتی که دارد، باعث بازتاب اشعه مضر خورشید از پوست می‌ شود.

 

غیر حساسیت زا

معمولا بهترین کرم ضد آفتاب خارجی از حساسیت پوست جلوگیری می کند و باید فاقد عطر و عوامل آلرژی ‌زا باشد. بهتر است که افراد با پوست حساس از این نوع کرم ضد آفتاب استفاده کنند تا ریسک بروز حساسیت و تحریک پوستشان کاهش یابد.

 

ماندگاری بالا

یک ضد آفتاب مناسب باید ماندگاری بالایی داشته باشد. این به این معنی است که محافظت ضد آفتاب باید در طول روز و در شرایط مختلف، مانند ورزش، شنا و تعرق شدید حفظ شود. معمولا ماندگاری بالا کرم ضد آفتاب برای افراد با پوست چرب بسیار اهمیت دارد، چرا که کرم روی پوست صورت این افراد به سرعت از بین می رود. راهنمای روی بسته ضد آفتاب می ‌تواند به شما اطلاع دهد که آیا ضد آفتاب شما مقاوم در برابر آب و عوامل دیگر ماندگار است یا خیر.

 

توصیه متخصص پوست و مو

بهترین ضد آفتاب خارجی باید مزیت هایی مثل حفاظت از پوست در برابر آسیب ‌های ناشی از اشعه مضر آفتاب و جلوگیری از آفتاب ‌سوختگی و پیری زودرس پوست را داشته باشد. متخصص پوست و مو معمولا توصیه می‌کند که حتی افراد سالخورده نیز از ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی مناسب استفاده نمایند. این فاکتورها شامل نیازهای پوست شخص، نوع پوست، شدت آفتاب‌ سوختگی و مدت زمان ماندگاری در آفتاب هستند.

 

نظرات مصرف کنندگان

توصیه می ‌شود قبل از خرید، بررسی و مطالعه ای بر نظرات و تجربیات کاربران مصرف کننده نیز انجام دهید تا بتوانید انتخابی صحیح داشته باشید. ولی این نکته بایستی بیان کرد که تهیه چنین محصولاتی نیاز به دقت بالاتری دارد. چرا که در برای هر فرد و شرایط خاص می توانند نوع محصول مناسب متفاوت باشد. به همین منظور پیشنهاد می کنیم حتما مقاله راهنمای خرید ضد آفتاب را مطالعه کنید.

 

معرفی بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

معرفی بهترین کرم ضدآفتاب خارجی به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. هر کرم ضدآفتاب خارجی دارای ویژگی ‌ها و فرمولاسیون منحصر به فردی است که ممکن است با نوع پوست، حساسیت و نیازهای شما همخوانی داشته باشد. در زیر چند نمونه از بهترین کرم ضد آفتاب خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد:

 

کرم ضد آفتاب لورآل مدل رویتالیفت +SPF50 حجم 50 میلی لیتر

 

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی لورآل مدل رویتالیفت
کرم ضدآفتاب لورال رویتالیفت ساخت کشور فرانسه است. این محصول با ترکیب افزونه ‌های مختلف، پوست شما را در برابر آفتاب و عوامل آسیب ‌رسان محافظت می ‌کند. این کرم ضد آفتاب دارای SPF50+ است و قابلیت محافظت بالا در برابر اشعه UVA و UVB را دارد.

برخی از ویژگی های این کرم:

· جلوگیری از آفتاب سوختگی پوست
· رطوبت رسانی و شادابی پوست
· بافتی سبک بدون وجود لکه های سفید در پوست
· کاهش لکه های تیره و خطوط ریز
· و …

 

کرم ضد آفتاب و ضد لک سیمپل حجم 40 میلی لیتر

کرم ضد آفتاب و ضد لک سیمپل حجم 40 میلی لیتر

ضد آفتاب و مرطوب کننده سیمپل با SPF 30 یکی از محصولات عالی شرکت سیمپل است که ویژگی‌ های خاصی دارد. ضد آفتاب عالی سیمپل تنها یک ضد آفتاب معمولی نیست، بلکه با فرمولاسیون خاص خود، بهبود کلی سلامت و جذابیت پوست شما را فراهم می ‌کند.

برخی از ویژگی‌ های مهم این ضد آفتاب عبارتند از:

· محافظت از پوست در برابر آفتاب، آلودگی و سایر عوامل آسیب ‌رسان محیطی
· مرطوب کننده و تامین آب پوست
· دارای خاصیت آنتی ‌اکسیدان
· افزایش درخشندگی و شفافیت طبیعی پوست
ژل کرم ضد آفتاب نوتروژینا سری برایت بوست 50 میلی لیتر
ژل کرم ضد آفتاب نوتروژینا یکی از محصولات منحصر به فرد کشور فرانسه است که به حفظ سلامت پوست کمک فراوانی می کند.
برخی از ویژگی‌ های این محصول عبارتند از:
· قابل استفاده برای انواع پوست ‌ها
· توانایی مرطوب کردن پوست
· محافظت از پوست در برابر آفتاب و اشعه های مضر آن
· لطافت بخشیدن به پوست

 

کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب نوتروژینا هیدرو بوست 50 میلی لیتر

کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب نوتروژینا هیدرو بوست 50 میلی لیتر

این محصول تولید کشور فرانسه است که به سفارش ترکیه ساخته می شود. این کرم برای انواع پوست مثل پوست معمولی، خشک، حساس و حتی پوست هایی که جوش و آکنه دارند نیز مناسب است.

برخی از ویژگی‌ های این کرم شامل موارد زیر است:

· بالا بردن مقاومت پوست در برابر آسیب رسان مثل اشعه های مضر و …
· قابل استفاده به عنوان پایه زیر آرایش
· تامین رطوبت پوست به دلیل وجود اسید هیالورونیک در آن
· جلوگیری از ایجاد چروک و علائم پیری پوست

 

کرم ضدآفتاب بی رنگ فتودرم مکس بایودرما SPF100 حجم 50 میلی لیتر

کرم ضدآفتاب بی رنگ فتودرم مکس بایودرما SPF100 حجم 50 میلی لیتر

کرم ضدآفتاب بی رنگ فتودرم از تولیدات کشور فرانسه است که فاقد کرم پودر است. این امر باعث شده تا بسیار سبک باشد و به راحتی جذب پوست شود.

از ویژگی های این کرم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

· مقاومت بالا از پوست در برابر اشعه های مضر
· آبرسان و رفع کاهش کم آبی در پوست
· مناسب برای انواع پوست از جمله خشک و حتی حساس
· استفاده برای خانم ها و آقایان امکان پذیر است.
· و …

 

کرم ضد آفتاب (رنگی) فتودرم مکس بایودرما SPF100 حجم 50 میلی لیتر

کرم ضد آفتاب (رنگی) فتودرم مکس بایودرما SPF100 حجم 50 میلی لیترکرم ضد آفتاب فتودرم مکس بیودرما، با یک فرمولاسیون ضد آب و ماندگاری بالا، در طول روز به پوست کمک می کند تا در برابر تمامی اشعه‌ های مضر آفتاب در امان بماند. علاوه بر این، این کرم قادر است نقص های پوست را پوشش دهد و از آسیب و پیری زودرس پوست جلوگیری نماید.

برخی از ویژگی های این محصول به شرح زیر است:

· حفظ جوانی پوست در برابر پیری زودرس
· مقاوم در برابر آب و تعریق
· بافت سبک
· محافظت در برابر آفتاب

 

ترکیبات یک ضد آفتاب خوب چیست؟

رایج ترین موادی که در بهترین ضد آفتاب استفاده می شود شامل موارد زیر است:

 

اکسید روی

یکی از مهمترین مواد موجود در ضد آفتاب ‌ها، اکسید روی است. این فیلتر معدنی به طور فعال پوست را در برابر اشعه UVA و UVB محافظت می ‌کند. اکسید روی، همانند سایر فیلترهای معدنی، نرم و ملایم بر روی پوست قرار می گیرد و دارای ماندگاری بسیار بالایی است. اما ممکن است سطحی از رنگ سفید روی پوست ایجاد کند. این ماده همچنین دارای خواص آرامش بخش و ضد التهاب است، به همین دلیل در ترکیبات کرم ‌های ضد آفتاب مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دی اکسید تیتانیوم

این ماده معدنی طبیعی، یکی از بهترین مواد محافظت کننده از پوست است. این ترکیب به عنوان یک فیلتر فیزیکی شناخته می‌شود که با ایجاد پوششی بر روی سطح پوست، اشعه ماورا بنفش را انعکاس می ‌دهد و از نفوذ آن به پوست جلوگیری می ‌کند. این ماده بسیار ملایم و لطیف است، به طوری که در بهترین کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست ‌های حساس و حتی کودکان نیز استفاده می ‌شود. علاوه بر آن، این ماده در برابر نور خورشید تغییر رنگ نمی‌ دهد، اما ممکن است روی پوست یک لایه سفید بر جا بگذارد که برای افراد با رنگ پوست تیره مناسب نیست.

 

اکتینوکسات

اکتینوکسات از ترکیب اسید سولفوریک و متانول ساخته می ‌شود. این ترکیب یک ماده شیمیایی است که برای محافظت از پوست در برابر اشعه UVB آفتاب استفاده می ‌شود.

 

اکسی بنزون

هنگامی که فیلترهای UV با یکدیگر ترکیب می ‌شوند، عملکرد بهتری دارند. اکسی بنزون به تنهایی قدرت جذب UVA و UVB را ندارد، بنابراین معمولا با سایر فیلترهای شیمیایی ترکیب می ‌شود تا توان جذب آن را افزایش دهد. این ترکیب همچنین می ‌تواند در جلوگیری از خراب شدن فیلترهای UV دیگر در همان فرمول مفید باشد.

 

آووبنزون

آووبنزون یکی از بهترین مواد محافظتی برای پوست در برابر اشعه UVA است. برخلاف دی اکسید تیتانیوم، آووبنزون یک فیلتر شیمیایی است و با جذب اشعه ماورا بنفش در پوست عمل می ‌کند. قبل از تبدیل آن ها به انرژی، آووبنزون باعث کاهش آسیب به سلول ‌ها می ‌شود. آووبنزون یک فیلتر ارگانیک پرکاربرد است و معمولا با سایر مواد فعال ارگانیک در محصولاتی که محافظت گسترده‌ تری را فراهم می ‌کنند، استفاده می‌شود. به دلیل عدم پایداری آووبنزون، باید آن را با مواد دیگری که به عنوان تثبیت کننده عمل می ‌کنند، ترکیب کرد تا از تجزیه آن در معرض آفتاب جلوگیری شود.

 

هموسالات

هموسالات یکی از ترکیبات محبوب در فیلترهای ضد آفتاب است. این ترکیب مانند سایر فیلترهای شیمیایی، با جذب اشعه ماورا بنفش به پوست نفوذ خواهد کرد و آن ها را به گرما تبدیل می کند تا سلول‌ ها کمتر آسیب ببینند. این فیلتر قادر به محافظت در برابر اشعه UVA نیست، اما می ‌تواند در مقابل اشعه UVB موثر باشد. اغلب با سایر فیلترهای شیمیایی ترکیب می ‌شود تا مزایای آن افزایش یابند.

 

اکتوکریلن

اکتوکریلن به سادگی توسط پوست جذب می ‌شود و مطابق با استانداردهای FDA، سطوحی حدود ۱۴ برابر برای قرار گرفتن در سیستم بدنی را فراهم می کند.

 

Octisalate

این فیلتر شیمیایی که به نام Octisalate شناخته می ‌شود، یکی از ترکیبات کمتر شناخته شده در ضد آفتاب است، اما فرمول آن بسیار پیچیده ‌تر از آنچه که ممکن است تصور کنید، خواهد بود. این ترکیب اغلب دارای بافتی کاملا روغنی است و خاصیت ضد آب دارد. به همین دلیل، در بسیاری از ضد آفتاب ‌ها با ماندگاری طولانی استفاده می ‌شود.