خانه و زندگی

تفاوت قرص ماشین ظرفشویی با ژل و پودر [کدام بهتر است؟]

تفاوت قرص ماشین ظرفشویی با ژل و پودر

برای ماشین ظرفشویی قرص بهتر است یا ژل یا پودر؟ این سوالی است که اغلب دارندگان ماشین ظرفشویی مطرح می کنند. جهت شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی می توان از پودر، قرص یا مایع ماشین ظرفشویی استفاده کرد. در این میان قیمت قرص ظرفشویی از تمامی موارد بالاتر است و قدرت پاک کنندگی آن نیز بیشتر است. جهت شستشوی ظروف در حجم بالا بهتر است از قرص استفاده شود، اما این به معنای بی تاثیر بودن درگر موارد نیست. اگر حجم ظروف کم باشد، ماشین ظرفشویی رومیزی باشد، ظروف حساس و کریستالی و ظریف باشند، توصیه می گردد جهت شستشوی آن ها از مایع، ژل یا پودر ماشین استفاده شود. همواره مایع، ژل و پودر ماشین ظرفشویی قیمت مناسب تری در مقایسه با قرص دارند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پودر، قرص یا مایع ماشین ظرفشویی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

تفاوت قرص و ژل ماشین ظرفشویی

قرص یا مایع ماشین ظرفشویی، کدام بهتر است؟ فرق مایع یا ژل و قرص ماشین ظرفشویی علاوه بر قیمت در مواردی چون حجم ظروف، میزان پاک کنندگی، ایجاد خط و خش و …خلاصه می شود. ژل ماشین ظرفشویی در مقایسه با قرص ارزان تر است، اما ژل قدرت پاک کنندگی کمتری دارد. توصیه می گردد زمانی که حجم ظروف کم است از ژل ماشین ظرفشویی به جای قرص استفاده شود، همچنین بهتر است در ماشین ظرفشویی رومیزی با توجه به حجم کوچک مخزن در این ماشین ها از ژل استفاده شود. استفاده از قرص در این ماشین های رومیزی چندان مناسب نیست. اگرچه قدرت پاک کنندگی ژل از قرص کمتر است، اما در شستشوی ظروف حساس و کریستالی در جواب به سوال قرص یا ژل ماشین ظرفشویی می بایست ژل را انتخاب کرد. ژل شستشوی ملایم تر داشته و به این ظروف حساس آسیب نرسانده و ان ها را دچار خط و خش نخواهد کرد. همچنین اگر بخواهید از درجه های زمانی کوتاه برای شستشو استفاده کنید، بین قرص یا ژل ماشین ظرفشویی می بایست ژل انتخاب شود. قرص در درجه های زمانی کوتاه به خوبی حل نمی شود و ممکن است حالت کف و لیزی روی ظروف بماند. قرص اگرچه در مقایسه با ژل گران تر است، اما به دلیل وجود آنزیم های مختلف و قدرت پاک کنندگی بالا و رایحه های مختلف و با توجه به عدم نیاز به جلا دهنده در آن ها در شستشوی حجم زیادی از ظروف در پاسخ به سوال قرص یا ژل ماشین ظرفشویی، می بایست قرص ماشین ظرفشویی را انتخاب کرد.که خرید قرص ماشین ظرفشویی فیری و خرید قرص ماشین ظرفشویی فینیش بخاطر قیمت و کیفیت عالی پیشنهاد می شود.

 

ژل ماشین ظرفشویی بهتره یا قرص

برای کاربران ماشین ظرفشویی همواره این سوال مطرح می شود که قرص ماشین ظرفشویی بهتره یا ژل؟ پاسخ به این سوال به شرایط استفاده بستگی دارد. اگر حجم ظروفی که قرار است شستشو شود کم است و یا ظروفی که می بایست مورد شستشو قرار گیرند ظروفی حساس و کریستالی هستند و یا اگر ماشین ظرفشویی رومیزی است که مخزن و محفظه کوچکی دارد، بهتر است از ژل ماشین ظرفشویی استفاده شود. اما در شستشوی ظروفی که بسیار چرب و آلوده هستند و یا اگر حجم ظروف زیاد باشد و اگر ظروفی که می بایست مورد شستشو قرار گیرند حساس و کریستالی نباشند، بین قرص یا ژل ماشین ظرفشویی توصیه می گردد تا از قرص ماشین ظرفشویی استفاده شود.

 

تفاوت قرص و پودر ماشین ظرفشویی

پودر یا قرص ماشین ظرفشویی، کدام بهتر است؟ فرق پودر و قرص ماشین ظرفشویی را می توان در قیمت، قدرت پاک کنندگی، جلادهندگی، حجم ظروف مورد شستشو و … خلاصه کرد. قرص در مقایسه با پودر به مراتب قیمت بالاتری دارد. قدرت پاک کنندگی قرص در مقایسه با پودر بسیار بالاتر است. اگر حجم ظروفی که می خواهد مورد شستشو قرار گیرد کم باشد، بین پودر یا قرص ماشین ظرفشویی بهتر است پودر انتخاب شود. میزان استفاده از پودر متناسب با حجم ظروف قابل تغییر است، ولی مقدار استفاده از قرص را نمی توان تغییر داد و در هر بار استفاده لازم است تا یک قرص در ماشین ظرفشویی قرار داده شود. میزان استفاده از پودر نیز اهمیت دارد. اگر بیش از اندازه پودر استفاده شود، ظروف لیز و کف آلود باقی مانده و حتی گاهی گلوله هایی از پودر روی ظروف باقی می مانند. اگر پودر کمتر از حد مورد انتظار استفاده شود، پاک کنندگی لازم را بر ظروف ایجاد نخواهد کرد، لذا لازم است در زمان استفاده از پودر حتماً میزان مناسبی استفاده شود. تفاوت دیگری که انتخاب پودر یا قرص ماشین ظرفشویی را مشخص می کند، وجود جلادهنده در قرص است. پودر ماشین ظرفشویی فاقد جلادهنده بوده و در صورت لزوم درخشندگی ظروف می بایست مقداری جلادهنده همراه با پودر ماشین ظرفشویی مورد استفاده قرار گیردو یا از انواع مختلف قرص مانند قرص پلاتینیوم پلاس یا قرص فینیش کوانتوم مکس خریداری و استفاده نمایید. لازم به ذکر است به منظور جلوگیری از ایجاد رسوبات و اجتناب از گیر کردن لوله های ماشین ظرفشویی به دلیل سختی آب و پسماند غذاها، هنگام استفاده از قرص یا پودر ظرفشویی همواره از نمک ماشین ظرفشویی استفاده شود.

 

برای ماشین ظرفشویی قرص بهتره یا پودر

آیا قرص ماشین ظرفشویی بهتر است یا پودر؟ این سوالی است که اغلب کاربران ماشین ظرفشویی مطرح می کنند و پاسخ به این سوال بستگی به شرایط استفاده از ماشین ظرفشویی دارد. برای مثال اگر حجم ظروفی که می خواهند مورد شستشو قرار گیرند کم است، توصیه می گردد که از پودر ماشین ظرفشویی استفاده شود. همچنین اگر ظروف آنچنان چرب و آلوده نیستند بهتر است از پودر استفاده شود. علاوه بر این موارد پودر در مقایسه با قرص ارزان تر است و صرفه اقتصادی مناسب تری دارد. قرص در مقایسه با پودر گران تر است ولی قدرت پاک کنندگی زیادی دارد و اگر حجم ظروفی که قرار است شستشو شود زیاد باشد، بهتر است از قرص استفاده شود. علاوه بر این موارد قرص در برابر پودر جلادهنده دارد و ظروف را درخشان می کند و هنگام استفاده از قرص دیگر نیازی به استفاده از جلادهنده نخواهد بود.