بهداشتی و مراقبتی

نحوه استفاده از کرم ضد چروک [برای انواع پوست]

راهنمای استفاده ضد چروک

با افزایش سن، میزان تولید کلاژن و الاستین در پوست کاهش یافته و آب پوست کم می شود. این امر، باعث ایجاد چین و چروک بر روی پوست شده و زیبایی پوست صورت را از بین می برد. بهترین راه حل برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و یا از بین بردن آن ها، استفاده از کرم ضد چروک می باشد. تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی، انواع مختلفی از کرم های ضد چروک را تولید و روانه بازار کرده اند. برای انتخاب ضد چروک مناسب از میان آن ها، باید به نوع پوستتان دقت کنید. از آن جایی که ترتیب مراحل، در اثر گذاری هر کدام از محصولات مراقبت از پوست موثر می باشد، رعایت این نکته، در استفاده از کرم های ضد چروک نیز ضروری است.

 

بهترین زمان استفاده از ضد چروک ها، روز یا شب؟

از آن جایی که پوست، در ساعات مختلف شبانه روز کارکرد های مختلفی دارد، باید از کرم های مختلفی طبق نوع کارکرد آن ها برای سلامت پوست استفاده کرد. مهم ترین تفاوت کرم روز و شب، فرمولاسیون و عملکرد آن ها است. به طور مثال بافت روغنی کرم های ضد چروک شب، پوست را چرب کرده و قادر به مراقبت از آن در مقابل نور خورشید نیست. هم چنین، با توجه به این که کرم های ضد چروک روز، حاوی ترکیبات ضد پیری و مرطوب کننده قوی برای تغذیه پوست در طول شب نیست، استفاده از آن برای مصرف شبانه توصیه نمی شود. کرم ضد چروک شب، باید دارای آنتی اکسیدان، ویتامین و روغن های مفید بوده تا به خوبی در طول شب پوست را تغذیه کند. 

 

شستشوی صورت به همراه شوینده مخصوص پوست

قبل از استفاده از کرم های ضد چروک، باید صورت را به طور کامل با یک شوینده مخصوص پوست خود بشویید. بهتر است با حرکات دایره ای، پاک کننده را روی صورت ماساژ دهید. از موارد مهم و موثر در زمان استفاده از کرم های ضد چروک، تمیزی پوست می باشد. در غیر این صورت، کرم ضد چروک توانایی نفوذ به لایه های زیری پوست را نداشته و تاثیر مناسب را به همراه نخواهد داشت. بعد از شستن صورت با شوینده، آن را با یک حوله تمیز خشک کنید. استفاده از کرم ضد چروک روی صورت تمیز و خشک، اثر بخشی آن را چندین برابر می کند.

 

نکات مهم استفاده از ضد چروک

توصیه می شود، در زمان استفاده از ضد چروک، نکاتی را رعایت کرده تا میزان بهره وری خود از آن را به حداکثر برسانید.

 

حتما 2 بار در روز:

برای نتیجه گیری بهتر از کرم های ضد چروک، باید زمان مصرف آن را هم دانست. استفاده از کرم ضد چروک، باید در دراز مدت ادامه داشته باشد. به طور کلی، برای پیشگیری از چین و چروک ها و همچنین کلاژن سازی پوست، استفاده حداکثر 2 بار در روز از کرم ضد چروک، ضروری است. توصیه می شود، هر صبح بعد از بیدار شدن، اقدام به زدن ضد چروک روزانه نمایید. هم چنین، هر شب قبل از خواب هم از کرم ضد چروک شب استفاده کنید. بهتر است بدانید، استفاده از کرم های حاوی رتینوئید در طول شب به شدت توصیه می شود. در حالی که به هیچ وجه نباید از آن در طول روز استفاده کرد زیرا خطر آفتاب سوختگی را افزایش می دهند.

 

به مقدار کافی در نواحی استفاده کنید:

بهتر است کرم ضد چروک را به مقدار کم، ولی یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید. سپس، به آرامی با حرکات دایره ای رو به بالا کرم را پخش کنید. این کار موجب پخش یکنواخت کرم و تحریک گردش خون خواهد شد. استفاده بیش از حد کرم ضد چروک، نه تنها نتیجه بیشتر و بهتری به دنبال ندارد، بلکه باعث هدر رفتن آن می شود. توصیه می شود با مقدار کم شروع کرده و در صورت لزوم، به تدریج آن را افزایش دهید.

 

کرم مناسب سن خود را تهیه نمایید:

به طور کلی، انجام یک روتین پوستی منظم از دوران نوجوانی آغاز می شود. این روتین شامل پاک کننده، آبرسان، ضد آفتاب و غیره می باشد که برای همه افراد و در هر سنی ضروری است. با این حال بهترین سن استفاده از کرم جوان کننده و ضد چروک، 28 تا 30 سالگی است. در این بازه سنی، شروع تغییرات در پوست اتفاق می افتد که در نهایت، باعث بروز علائم پیری می شود. استفاده از کرم های ضد چروک در سنین مناسب، علاوه بر پیشگیری از بروز علائم پیری، از تبدیل چروک های سطحی به چروک های عمیق نیز جلوگیری می کند.

 

قبل از ضد چروک از کرم مرطوب کننده استفاده شود:

یکی از مراحل آماده سازی پوست برای استفاده از ضد چروک، آبرسانی است. پوستی که به درستی هیدراته و آبرسانی شده باشد، کرم ضد چروک را بیشتر به خود جذب می کند. استفاده از یک مرطوب کننده مناسب، در پیشگیری از پیری زودرس بسیار موثر است. زیرا رطوبت و آبرسانی مرطوب کننده ها به پوست موجب جلوگیری از خشکی و به دنبال آن التهاب و خطوط روی صورت خواهد شد. استفاده از یک مرطوب کننده با کیفیت قبل از استفاده از ضد چروک، سطح صاف تری برای کرم ضد چروک و افزایش عملکرد آن ایجاد خواهد کرد. همچنین، در زمان خرید ضد چروک ها می توان به ترکیبات آن دقت کرد تا ضد چروکی که دارای مواد مرطوب کننده و آنتی اکسیدان است را انتخاب نمایید. 

 

زمان مناسب استفاده از سرم ضد چروک

سرم های ضد چروک یکی از بهترین محصولات برای جوانسازی صورت هستند. چرا که به راحتی جذب پوست شده و دارای اثر طولانی مدت نسبت به دیگر جوان کننده ها دارد. اگر در انتخاب سرم جوان کننده مورد نظر خود نیاز به راهنمایی دارید پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین کرم جوان کننده و ضد چروک را مطالعه کنید. اما اگر بهترین محصول را هم انتخاب کنید باید آن را به درستی استفاده کنید تا نتیجه مناسب حاصل شود.

بهترین زمان استفاده از سرم ضد چروک، شب‌ها قبل از خواب است. این کار به این دلیل است که سرم‌های ضد چروک معمولاً حاوی ترکیباتی هستند که برای جذب بهتر به پوست، نیاز به تاریکی و آرامش دارند. همچنین، استفاده از سرم ضد چروک در شب‌ها به این دلیل است که پوست در شب زمان بیشتری برای بازسازی و ترمیم خود دارد.

ما در ارس خرید سرم های ضد چین و چروک صورت را از برند های اروپایی  با قیمت منطقه آزاد و تضمین اصالت ارائه می دهیم. در صورت نیاز به خرید می توانید به صفحه سرم ضد چروک خارجی مراجعه کنید.