بهداشتی و مراقبتی

راهنمای خرید كرم ضد چروک برای انواع پوست [2023]

راهنمای خرید ضد چروک برای انواع پوست

با بالا رفتن سن پوست افراد می تواند تغییرات زیادی کند. یکی از این تغییرات ایجاد چین و چروک و خطوط مختلف بر روی قسمت های مختلف پوست است. در میان پوست همه قسمت های بدن، چین و چروک در پوست صورت می تواند کمی آزار دهنده باشد. البته هستند افرادی که این چین و چروک ها برایشان اهمیتی ندارد و آن  ها را بخشی از زیبایی پوست خود می دانند. اما اغلب افراد به دنبال راهکار هایی برای کاهش و از بین بردن این چین و چروک ها هستند. یکی از راه هایی که امروزه بسیار مورد استقبال افراد به خصوص خانم ها قرار گرفته است، استفاده از محصولات ضد چروک است. ما در این مطلب قصد داریم راهنمایی های برای خرید کرم های ضد چروک را برایتان توضیح داده و نکات مهمی را در اختیارتان قرار دهیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

 

تشخیص میزان عمق چروک های پوست

علاوه بر بالا رفتن سن عوامل دیگری نیز در ایجاد چین و چروک در پوست موثر هستند. عواملی مانند قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض نور خورشید، تغذیه نامناسب، کاهش تولید کلاژن و الاستین در پوست، بیماری های مختلف و غیره می تواند منجر به ایجاد چین و چروک در پوست صورت افراد مختلف شود. برای جلوگیری از این چین و چروک ها و یا از بین بردن آن ها باید کارهای مهمی انجام دهید.

اولین قدم انتخاب کرم ضد چین و چروک مناسب است. برای این کار باید ابتدا نوع پوستتان و عمق چین و چروک های آن را تشخیص دهید. زمانی که عمق چین و چروک ها و خطوط موجود بر روی پوست صورتتان زیاد بوده و عمیق باشند، باید از کرم ها و محصولات قوی تر و یا از راه های درمانی دیگری در کنار آن ها استفاده کند. معمولا در کنار استفاده از کرم های موضعی توصیه می شود از راه هایی مانند بوتاکس، لیزر و نورپردازی استفاده شود تا نتیجه مطلوب تری حاصل شود.

 

کرم ضد چروک و یا سرم؟

کرم ضد چروک و سرم ضد چروک، دو محصول مراقبت از پوست هستند که برای پیشگیری و درمان چین و چروک استفاده می‌شوند. اما کدام یک بهتر است؟

قیمت سرم ضد چروک خارجی معمولاً از قیمت کرم جوان کننده و ضد چروک بالاتر است. این به دلیل غلظت بالای مواد فعال در سرم‌ها است. سرم‌ها معمولاً حاوی موادی مانند رتینول، ویتامین C، هیالورونیک اسید و کوآنزیم Q10 هستند. این مواد به تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست کمک می‌کنند و باعث کاهش چین و چروک می‌شوند.

کرم‌های ضد چروک معمولاً حاوی موادی مانند هیالورونیک اسید، کوآنزیم Q10 و ویتامین E هستند. این مواد نیز به کاهش چین و چروک کمک می‌کنند، اما به اندازه سرم‌ها موثر نیستند.

پس کدام یک را باید انتخاب کنید؟ اگر به دنبال محصولی هستید که بیشترین اثر را داشته باشد، سرم ضد چروک گزینه بهتری است. اما اگر به دنبال محصولی با قیمت مناسب‌تر هستید، کرم ضد چروک نیز گزینه مناسبی است.

 

خرید ضد چروک مناسب نوع پوست

قدم بعدی انتخاب کرم ضد چروک مناسب با نوع پوست است. همانطور که می دانید پوست انواع مختلفی داشته و هر نوع از پوست نیاز های متفاوتی دارند. در ادامه به توضیح برخی از ویژگی های کرم های ضد جوش مناسب با پوست های مختلف خواهیم پرداخت.

 

ضد چروک مناسب پوست چرب

افرادی که دارای پوست چرب هستند، باید در انتخاب ضد چروک دقت زیادی داشته باشند. کرم های ضد چروک مخصوص پوست چرب، چربی و روغن بسیار کمی داشته و در مواردی بدون چربی هستند. به همین دلیل نمی توانند باعث ایجاد جوش و آکنه در پوست این افراد شوند. این محصولات بافت سبکی داشته و سریع جذب پوست می شوند. از ترکیبات جوانسازی مثل ویتامین C در این نوع محصولات استفاده می شود.

 

ضد چروک مناسب پوست خشک

افرادی که دارای پوست خشکی هستند، باید از محصولات حاوی مقدار زیادی مرطوب کننده استفاده کنند. ضد چروک های مخصوص پوست خشک با تامین رطوبت مورد نیاز پوست این افراد می توانند چین و چروک ها را تا حد زیادی کاهش داده و از بروز مجدد آن ها جلوگیری کنند. همانطور که می دانید دلیل اغلب چین و چروک ها در پوست افراد خشکی بیش از اندازه پوست است.

 

ضد چروک مناسب پوست نرمال

افرادی که پوست نرمال دارند، می توانند به راحتی از محصولات مختلف برای کاهش چین و چروک خود استفاده کنند. البته باید دقت داشته باشند با انتخاب محصولات نامناسب به پوست خود آسیبی وارد نکنند. این ضد چروک ها معمولا حاوی مقدار زیادی کلاژن هیدرولیز شده هستند تا خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهند. همچنین با خاصیت لایه برداری که دارند، می توانند موجب از بین رفتن لک های پوستی و روشن تر شدن پوست به مرور زمان شوند.

 

ضد چروک مناسب پوست مختلط

ضد چروک های مناسب پوست مختلط باید چربی متوسط تا کمی داشته باشند. این محصولات باید بتوانند نیاز پوست این افراد را برطرف کنند. در عین حال به بازسازی و احیای پوست نیز بپردازند. کرم های ضد چروک پوست های مختلط حاوی مقدار زیادی ویتامین سی بوده که می تواند در روشن شدن و از بین رفتن لک های پوستی نیز موثر باشند. همچنین حاوی مقدار زیادی مواد آبرسان هستند تا رطوبت از بین رفته پوست را تامین کنند.

 

از چه سنی از کرم ضد چروک استفاده کنیم؟

طبق بررسی های انجام شده نظر اکثریت متخصصین در زمینه پوست این بوده که سن خاصی برای شروع استفاده از محصولات ضد چروک وجود ندارد. این مورد بستگی زیادی به نوع پوست، شرایط زندگی، ژنتیک و غیره دارد. اما اگر بخواهیم سنی را برای شروع این کار به طور نرمال در جامعه مشخص کنیم، می توانیم بگوییم از 30 سالگی افراد باید اقدام به استفاده از کرم ضد چروک کنند. البته به یاد داشته باشید کرم ضد چروک مخصوص صورت با کرم ضد چروک دور چشم متفاوت است.

 

ترکیبات مهم در ضد چروک ها

در همه محصولات ضد چروک یک سری از مواد و ترکیبات اصلی وجود دارند که برای از بین بردن، کاهش و یا جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست مناسب هستند. هر کدام از این مواد کاربرد خاص خود را داشته و تاثیرگذاری مختص خود را دارند.

 

آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها از جمله موادی هستند که می توانند از پوست در برابر رادیکال های آزاد و اشعه های مضر خورشید جلوگیری کنند. از این مواد در تولید ضد آفتاب ها نیز استفاده می شود. بهتر است زمانی که از کرم های ضد چروک حاوی آنتی اکسیدان ها استفاده می کنید، ابتدا پوست خود را با استفاده از ضد آفتاب بپوشانید.

 

A، E، C، لیکوپن، بتاکاروتن و سلنیوم

ترکیباتی که در بالا گفته شد در واقع جزئی از خانواده آنتی اکسیدان ها هستند. وجود این ترکیبات در محصولات ضد چروک ضروری است. کرم هایی که دارای این ترکیبات هستند، می توانند موجب جوانی و شادابی پوست افراد شوند.

 

هیالورونیک اسید

این مواد می توانند سلول های مرده پوست را از بین برده و به ساختن سلول های جدید پوست کمک می کنند. با این کار پوستی جدید، سالم و بدون چروک خواهید داشت.

 

مرطوب کننده

یکی از عوامل ایجاد چین و چروک در پوست، عدم رطوبت کافی در پوست است. کرم های ضد چروک معمولا حاوی مواد مرطوب کننده و آبرسان هستند. مرطوب کننده ها می توانند از خشکی پوست جلوگیری کرده و خاصیت ارتجاعی به پوست ببخشند.

 

آدنوزین

آدنوزین موجود در ضد چروک ها می تواند منجر به ترمیم و احیای پوست شود. در نتیجه می تواند پوستی سالم، جوان و بدون چروک را برایتان به ارمغان بیاورد. در اکثر محصولات ضد چروک از این ماده به اندازه های متفاوتی استفاده می شود.

 

کوآنزیم  Q10

کوآنزیم ها می توانند چروک های ریز زیر چشم را از بین ببرند. برای استفاده در کرم های ضد چروک مخصوص دور چشم بسیار مفید هستند و با پوست حساس این قسمت از صورت سازگاری دارند.

 

رتینوئیدها

برای مصرف محصولاتی که حاوی رتینوئید ها هستند، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. این ماده باعث ایجاد خشکی و التهاب در پوست می شود و مصرف آن به همه افراد توصیه نمی شود. اما مصرف درست و به اندازه این ماده می تواند باعث تحریک کلاژن سازی در پوست شده و چین و چروک های پوست را از بین ببرد.

 

بررسی نوع بسته بندی محصول ضد چروک

با توجه به نوع موادی که در ترکیبات محصولات ضد چروک استفاده می شود، این محصولات باید در بسته بندی هایی تیره عرضه شوند. بسته بندی ضد چروک ها در عین حال باید مقاوم به ورود جریان هوا باشند. نور و هوا می تواند تاثیرات منفی بر روی ساختار محصولات ضد چروک داشته و باعث از بین رفتن تاثیر گذاری آن ها شوند. بنابراین در هنگام خرید این محصولات دقت داشته باشید که دارای بسته بندی سالم، تیره و محکمی باشند. 

 

در کنار کرم های ضد چروک مدتی است که سرم های ضد چروک و جوان کننده نیز پر استفاده شده اند. و تجربه بیشتر استفاده کنندگان مثبت بوده است. در صورتی که قصد تهیه این نوع محصول را دارید پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ما با عنوان بهترین سرم ضد چروک خارجی را مطالعه نمایید.