بهداشتی و مراقبتی

راهنمای خرید ضد آفتاب مناسب پوست خشک

راهنمای خرید ضد آفتاب مناسب پوست خشک

برای مراقبت از پوست در مقابل اشعه های مضر نور آفتاب و داشتن پوستی سالم، استفاده از ضد آفتاب امری بسیار مهم و ضروری است. همه خانم ها و آقایان دوست دارند تا پوستی شفاف، یکنواخت و بدون لک و جوش داشته باشد. کرم های ضد آفتاب می توانند این هدف را برای همه افراد دست یافتنی تر کنند به شرط آن که از کرمی که مناسب نوع پوست شخص است، استفاده شود. یکی از انواع پوست ها، پوست خشک و لک دار است که کرم ضد آفتابی که برای آن مورد استفاده قرار می گیرد، باید مخصوص پوست خشک باشد. در این مطلب قصد داریم هر آن چه را که نیاز است در مورد کرم های ضد آفتاب پوست خشک بدانید را به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

اگر به دنبال ضد آفتابی هستید که پوست خشک شما را مرطوب نگه دارد و از آن در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کند، حتماً صفحه کرم ضد آفتاب خارجی را ببینید. در این صفحه امکان تهیه انواع ضد آفتاب‌های خارجی برای پوست خشک وجود دارد.

نشانه های پوست خشک

قبل از این که شما را با کرم ضد آفتاب پوست خشک آشنا کنیم، بهتر است در مورد این موضوع صحبت کنیم که نشانه های پوست خشک چیست؟ چگونه متوجه شویم نوع پوست ما خشک است یا چرب؟ خشکی پوست هم ممکن است دائمی باشد و هم به علت تغییر فصل بروز دهد. علائم پوست خشک نسبت به شرایط و وضعیت بدن هر شخص متفاوت است اما در کل نشانه های پوست خشک می تواند علائم زیر باشد:

 

  •     زمانی که پوست رطوبت خود را از دست می دهد، حالت پوسته پوسته پیدا می کند و بافت پوست خشن و حالت پولکی می شود.
  • زمانی که پوستی حالت خشکی پیدا می کند، جمع می شود. وقتی هم بافت پوست جمع و کوچک می شود، می ترکد و همین باعث ایجاد ترک در پوست می شود.
  • خارش پوست یکی از علائم شایع خشکی پوست است. زمانی که پوست خشک می شود، شروع به خارش می کند. بعضی از افراد دائما و بعضی دیگر به صورت موقت با این مشکل درگیر هستند.
  • احساس درد و سوزش هم ممکن است در پوست ترک خورده و خشک احساس شود. به خصوص اگر یک قسمت از پوست با آب یا مایع خاص دیگری برخورد کند، احتمال این که سوزش پدید بیاید، زیاد است.
  • زمانی که پوست رطوبت خود را از دست می دهد و دچار خشکی می شود، بافت زیرین آن چین و چروک می افتد و شل می شود و به مرور زمان استحکام خود را از دست می دهد.
  •     قرمزی پوست هم یکی از علائم شایع پوست های خشک است. البته ممکن است در پوست های تیره تر خود را به رنگ قهوه ای نشان دهد.

 

ویژگی های ضد آفتاب برای پوست خشک 

همان طور که متوجه شدیم یکی از مهم ترین مشکلات پوست خشک این است که رطوبت کافی ندارد. بنابراین هنگام انتخاب ضدآفتاب مناسب پوست خشک باید به یک سری ویژگی های اصلی آن دقت کنیم تا بتوانیم یک پوست شاداب و سرحال و سالم را برای خود به ارمغان بیاوریم. در ادامه شما را با ویژگی های ضد آفتاب برای پوست خشک بیشتر آشنا می کنیم:

 

فاقد ترکیبات حساسیت زا

کرم ضد آفتابی که برای پوست خشک استفاده می شود، باید فاقد ترکیبات حساسیت زا باشد. هر موادی که باعث می شود خشکی پوست را تشدید کند در این کرم باید حذف شود. به همین دلیل است که می گوییم که ابتدا نوع پوست خود را تشخیص دهید بعد کرم ضد آفتاب بخرید. کرم ضد آفتابی که مناسب پوست چرب است دقیقا دارای موادی است که خشکی پوست را بیشتر می کند. کرم ضد آفتاب پوست خشک باید دارای خاصیت آبرسانی فراوان باشد و در خود هیالورونیک یا چربی های طبیعی داشته باشد تا از خشکی و سفت و جمع شدن پوست جلوگیری کند.

 

 بافت کرمی

برای پوست های خشک توصیه می کنیم به جای خرید کرم های ضد آفتاب فلوئیدی، ضد آفتاب هایی را خریداری کنید که بافت کرمی دارند. بافت کرمی معمولا نرم تر و رقیق تر از بافت فلوئیدی هستند و روی پوست های خشک بهتر پخش و جذب می شوند.

 

بدون الکل

حتما دقت کنید کرم ضد آفتابی که خریداری می کنید، فاقد الکل است. الکل خشکی پوست را تشدید می کند و باعث می شود تا حالت پوسته پوسته پیدا کند. همچنین باعث خارش، سوزش و درد بیشتر در پوست خشک می شود.

 

آسیب های استفاده از ضد آفتاب نامناسب نوع پوست خشک

پیش تر توضیح دادیم که ضد آفتابی که مناسب پوست خشک است باید دارای چه ویژگی هایی باشد. همان طور که گفتیم اگر نتوانیم نوع پوست خود را به درستی تشخیص دهیم و کرم ضد آفتابی را تهیه کنیم که مناسب پوست ما نیست، تمام عوارض ناشی از چربی بیش اندازه یا خشکی بیش از اندازه پوست تشدید خواهد شد. اگر اشتباها به جای استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب پوست خشک، از کرم های مناسب پوست چرب استفاده کنید، خشکی پوست شما بیشتر خواهد شد. چرا که در کرم های مناسب پوست چرب، از موادی استفاده می شود که چربی پوست را کاهش می دهد. خاصیت آبرسانی و رطوبت رسانی هم در این کرم ها کمتر است. بنابراین نه تنها پوست شما بیشتر خشک می شود، بلکه چین و چروک هم در آن ظاهر خواهد شد و احتمال بروز قرمزی، لک، جوش، پوسته پوسته شدن و غیره بالا خواهد رفت.

 

ضد آفتاب پوست خشک حاوی چند ویژگی

ضد آفتاب های مناسب پوست خشکی که در بازار وجود دارد، ویژگی های متفاوتی دارند که در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم:

 

ضد آفتاب برای پوست خشک رنگی

بعضی از افراد دوست دارند کرم های ضدآفتابی برای خود تهیه کنند که رنگ داشته باشد و دیگر لزومی به استفاده از کرم پودرهای رنگی نداشته باشند. از این رو کلیه برندهای تولید کننده کرم ضد آفتاب، کرم های خود را در تناژهای رنگی مختلف تولید کردند که شما می توانید براساس رنگ پوست خود هر کدام از کرم ها را که مناسب شما است تهیه کنید.

در صورت نیاز به تهیه ضد آفتاب های رنگی می توانید به صفحه ضد آفتاب رنگی خارجی مراجعه کنید.

ضد آفتاب برای پوست خشک بدون رنگ

افرادی هم هستند که ترجیح می دهند همیشه رنگ طبیعی پوست خود را داشته باشند. به همین دلیل به سراغ کرم های ضد آفتاب بدون رنگ می روند. بعضی از افراد هم ترجیح می دهند بعد از استفاده از کرم ضد آفتاب، کرم پودر دلخواه و مورد علاقه خود را روی آن پخش کنند. برای چنین افرادی هم کرم های ضد آفتاب بدون رنگ توصیه می شود.

اگر قصد خرید ضد آفتاب فاقد رنگ را دارید پیشهاد می کنیم روی این لینک کرم ضد افتاب خارجی بدون رنگ کلیک کنید.

ضد آفتاب و مرطوب‌ کننده پوست‌ خشک

افرادی که پوست خشک دارند و می دانند رطوبت پوست آن ها بیش از اندازه ناکافی است، می توانند به خرید ضد آفتابی بپردازند که هم خاصیت ضد آفتاب و هم خاصیت مرطوب کنندگی بالا دارد. در این صورت دیگر نیازی به استفاده از کرم های مرطوب کننده به صورت جداگانه نخواهد بود.

 

ضد آفتاب حاوی آبرسان پوست خشک

ضد آفتاب حاوی آبرسان هم یکی از بهترین ضد آفتاب ها برای پوست های خشک است که می توانند پوست را به خوبی آبرسانی کرده و پوست را بسیار لطیف و نرم کنند. این خاصیت باعث درخشان شدن پوست صورت و دست خواهد شد و پوست خود را روشن تر از هر زمان دیگری نشان می دهد.

 

ضد آفتاب حاوی ضد چروک پوست خشک

ضد آفتاب حاوی ضد چروک یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که به تازگی در پوست خود چین و چروک هایی را مشاهده کردند. این کرم ها با رساندن رطوبت کافی به پوست، چین و چروک ها را کاهش می دهند.

 

ضد آفتاب و ضد جوش پوست خشک

شاید بعضی از افراد تصور کنند جوش فقط در پوست چرب ظاهر می شود اما باید بدانید که پوست های خشک هم ممکن است دارای جوش باشند. افرادی که پوست خشک و جوش دار دارند، می توانند از ضد آفتاب و ضد جوش پوست خشک استفاده کنند تا به مرور زمان جوش ها از بین روند.

اگر به دنبال توضیح بیشتر و راهنمایی کامل تر در خصوص نحوه انتخاب ضد آفتاب را دارید پیشنهاد می کنیم به این صفحه راهنمای خرید ضد آفتاب مراجعه کنید.

انتخاب ضد آفتاب مخصوص پوست خشک قیمت مناسب

امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و دانش علمی، برندهای ایرانی و خارجی زیادی روی کار آمدند که انواع محصولات مراقبتی را در بالاترین کیفیت ها تولید می کنند. اگر به دنبال یک کرم ضد آفتاب مخصوص پوست خشک هستید که قیمت آن مناسب باشد، می توانید به سراغ برندهای ایرانی بروید. معمولا برندهای خارجی به دلیل عوارض گمرکی که روی قیمت آن ها لحاظ می شود، قیمت بالاتری دارند این در حالی است که برندهای ایرانی ضد آفتاب های بسیار خوب و مرغوبی را با قیمتی مناسب تر به مشتریان ارائه می دهد. البته اگر در بودجه خود محدودیتی نداشته باشید، می توانید هر کدام از ضد آفتاب های ایرانی و خارجی که مورد پسند شما بود را تهیه کنید.