بهداشتی و مراقبتی

راهنمای خرید ضد آفتاب مناسب پوست چرب

راهنمای خرید ضد آفتاب مناسب پوست چرب

یکی از مهم ترین و اصلی ترین کرم های مراقبتی پوست که برای هر خانم و آقایی ضروری است، کرم ضد آفتاب است. این کرم با جلوگیری از ورود اشعه های مضر به پوست، می تواند پوست را از خطراتی همچون پیری زودرس، سرطان پوست، لک و جوش و غیره نجات دهد. افرادی که معمولا پوست چرب دارند، از جمله افرادی هستند که همیشه در زمان خرید کرم ضد آفتاب دچار شک و تردید می شوند. چرا که بسیاری از آن ها با انتخاب اشتباه خود باعث شدند تا چربی پوست آن ها افزایش یابد و بیشتر دچار لک و جوش شوند. در این مطلب قصد داریم هر آن چه را که نیاز است در مورد کرم های ضد آفتاب پوست چرب بدانید را به شما بگوییم. با ما همراه باشید تا در انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب متناسب با نوع پوست خود، شما را راهنمایی کنیم.

اگر پوست چرب دارید و به دنبال کرم ضد آفتابی هستید که از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کند، دارای سابقه و برند مطرحی باشد، بهتر است که به دنبال کرم ضد آفتاب خارجی باشید. این کرم‌ها توسط شرکت‌های معتبر خارجی تولید می‌شوند و از مواد باکیفیت ساخته شده‌اند.

نشانه های پوست چرب

قبل از خرید کرم ضد آفتاب، باید به درستی تشخیص دهید که پوست شما دقیقا از چه نوعی است. تنها با این کار می توانید بهترین کرم ضد آفتاب خارجی را برای خود بخرید. تشخیص اشتباه نوع پوست می تواند باعث شود تا با خرید کرم اشتباهی، پوست خود را دچار مشکلات زیادی کنید. در ادامه نشانه های پوست چرب را به شما می گوییم تا بهتر متوجه این موضوع شوید.

 

  • یکی از نشانه های پوست چرب این است که سطح براق غیر طبیعی دارد. در واقع اگر حس می کنید پوست صورت شما بدون هیچ اغراق و توجیهی کاملا براق است، به نوعی که انگار روی آن روغن ریخته اید، مطمئن باشید که پوست شما چرب است.

 

  • اگر پوست شما چرب باشد آرایش روی صورت شما به خوبی نمی نشیند و یا بعد از مدت کمی پاک می شود. این موضوع به این دلیل است که مواد آرایشی با چربی تداخل دارند و چربی پوست اجازه نمی دهد آرایش روی صورت شما بنشیند.

 

  •     مورد بعدی آکنه و جوش های سفید و جوش های سر سیاه است. تمامی این جوش ها معمولا به دلیل چرب بودن بیش از حد پوست ظاهر می شوند.

 

ویژگی های ضد آفتاب برای پوست چرب

حالا که با نشانه های پوست چرب آشنا شدید و با بررسی وضعیت صورت خود متوجه شدید که نوع پوست شما چرب است، وقت آن رسیده که یک کرم ضد آفتاب مخصوص پوست چرب برای خود تهیه کنید. اما حالا به این سوال می رسیم که کرم ضد آفتابی که مناسب پوست چرب است، چه ویژگی هایی دارد و در خرید این کرم باید به چه نکاتی توجه کنیم. در ادامه شما را با ویژگی های این کرم آشنا می کنیم:

 

بافت سبک تر

کرم ضد آفتاب مخصوص پوست چرب بافت بسیار سبکی دارد. در حالت عادی پوست چرب خود بیش از اندازه چربی روی پوست دارد و اگر از ضد آفتابی استفاده کنید که سبک نباشد، به سختی روی پوست می نشیند و یا به اصطلاح حالت ماسیده به خود می گیرد. ضد آفتاب های ژلی گزینه مناسبی برای پوست های چرب هستند و به راحتی هم پخش می شوند و هم بافت سبکی دارند.

 

فاقد چربی یا Oil free

یکی از مهم ترین ویژگی های ضد آفتاب های مناسب پوست چرب این است که باید فاقد چربی باشند. همچنین باید دارای موادی باشند که بتوانند چربی روی پوست را کنترل کنند و حالت براقی پوست را کاهش دهند. ضد آفتاب های فلوئیدی که بر پایه آب و Oil Free هستند، برای پوست چرب گزینه مناسبی محسوب می شوند.

 

بدون الکل

الکل برای هیچ پوستی خوب نیست و می تواند سلامت پوست را به خطر بیاندازد. بنابراین حتما هنگام خرید ضد آفتاب به این نکته توجه کنید که فاقد الکل باشد.

 

ماده ضد جوش داشته باشد

ماده ضد جوش در کرم های ضد آفتاب مناسب پوست چرب به عنوان یک ویژگی مثبت است که فقط برخی از ضد افتاب ها از آن بهره برده اند. از آن جایی که پوست های چرب مستعد جوش و لک هستند، بنابراین ضد آفتابی را تهیه کنید که از بین برنده جوش و لک باشد و یا خاصیت پیشگیری کننده داشته باشد.   

 

حساسیت زا نباشد

فرقی نمی کند پوست چرب، خشک و یا نرمال باشد. در هر صورت بعضی از افراد دارای پوست های حساسی هستند که ممکن به ضد آفتاب های مختلف در برندهای متفاوت حساس باشند. بنابراین اگر فکر می کنید پوست حساس و چربی دارید، حتما توجه کنید که ضد آفتاب مورد نظر مناسب پوست و پوست حساس باشد. برای این که مطمئن شوید که ضد آفتابی که قصد خرید آن را دارید، حساسیت زا نیست می توانید فرمولاسیون آن را مطالعه کنید.

 

ضد آفتاب رنگی خارجی یا کرم ضد آفتاب خارجی بدون رنگ، کدام یک برای پوست چرب شما مناسب است؟

اگر پوست چرب دارید، انتخاب ضد آفتاب مناسب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. از یک طرف، باید ضد آفتابی انتخاب کنید که از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کند. از طرف دیگر، باید ضد آفتابی انتخاب کنید که باعث ایجاد جوش یا براق شدن پوست شما نشود.

در این شرایط، ضد آفتاب رنگی خارجی یا کرم ضد آفتاب خارجی بدون رنگ می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

ضد آفتاب رنگی خارجی: علاوه بر محافظت از پوست، دارای رنگدانه‌های طبیعی نیز است که به یکدست شدن رنگ پوست شما کمک می‌کند. این ضد آفتاب‌ها برای افرادی که به دنبال یک ضد آفتاب با پوشش دهی بالا هستند، مناسب هستند.

کرم ضد آفتاب خارجی بدون رنگ: نیز مانند ضد آفتاب رنگی خارجی از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند، اما فاقد رنگدانه است. این کرم‌ها برای افرادی که به دنبال یک ضد آفتاب سبک و بدون پوشش دهی هستند، مناسب هستند.

 

آسیب های استفاده از ضد آفتاب نامناسب نوع پوست چرب

ما همیشه تاکید می کنیم ابتدا نوع پوست خود را تشخیص دهید، سپس اقدام به خرید ضد آفتاب مناسب پوست خود کنید. اگر پوست چربی داشته باشید و اشتباها به جای خرید ضد آفتاب مناسب پوست چرب، ضد آفتاب مناسب پوست خشک خریداری کنید، همه چیز در پوست شما بدتر خواهد شد. به این دلیل که در ضد آفتاب های پوست خشک موادی هستند که چربی طبیعی به پوست می دهند. همچنین این کرم ها خاصیت براق کنندگی هم دارند و پوست را از حالت خشک و مات خارج می کنند.

 حالا فکر کنید چنین ضدآفتابی را فردی که دارای پوست چرب است، استفاده کند. چه اتفاقی برای او خواهد افتاد؟ پوست بیش از اندازه چرب خواهد شد و جوش و آکنه های زیادی روی آن ظاهر می شود. علاوه بر آن چنین ضد آفتابی برای پوست چرب بسیار سنگین خواهد بود و به هیچ عنوان روی پوست نمی نشیند. بنابراین هنگام خرید ضد آفتاب، حتما به فرمولاسیون آن توجه ویژه داشته باشید.

 

ضد آفتاب پوست چرب حاوی چند ویژگی

ضد آفتاب های مناسب پوست چربی که در بازار به فروش می رسند، هر یک دارای ویژگی های مختلفی هستند که شما می توانید بنا بر سلیقه و شرایط پوستی خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. در ادامه چند مورد از ضد آفتاب مختلف برای پوست چرب را به شما معرفی می کنیم.

 

ضد آفتاب و مرطوب‌ کننده پوست‌ چرب

بعضی از ضد آفتاب ها علاوه بر خاصیت محافظت کننده ای، دارای مواد مرطوب کننده هم هستند و می توانند رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کنند.

 

ضد آفتاب حاوی آبرسان پوست چرب

یکی از ضد آفتاب های بسیار خوبی که در تمام فصول به ویژه فصل های سرد سال می تواند مورد استفاده قرار گیرد، ضد آفتاب حاوی آبرسان برای پوست های چرب است. معمولا در فصل های سرد که پوست کمی حالت خشک می گیرد، این کرم ها می توانند آب مورد نیاز برای پوست را فراهم کنند.

 

ضد آفتاب حاوی ضد چروک فاقد چربی پوست چرب

افرادی که پوست آن ها به تازگی دچار چین و چروک و یا پیری زودرس شده است، می توانند از ضد آفتاب های حاوی ضد چروک استفاده کنند. این ضد آفتاب ها به کاهش چین و چروک ها کمک زیادی کرده و از ایجاد چین و چروک جدید پیشگیری می کند.

 

ضد آفتاب و ضد جوش پوست چرب

اگر پوست چربی دارید که همیشه جوش می زند و دارای لک های به جا مانده از جوش است، می توانید از ضد آفتاب های ضد جوش و لک استفاده کنید.

در صورتی که به دنبال توضیح بیشتر و راهنمایی جامع تر در مورد چگونگی انتخاب ضد آفتاب را دارید پیشنهاد می کنیم صفحه راهنمای خرید ضد آفتاب مشاهده کنید.

انتخاب ضد آفتاب مخصوص پوست چرب قیمت مناسب

حالا که با تمام ویژگی های ضد آفتاب مناسب پوست چرب آشنا شدید، وقت آن رسیده یک ضد آفتاب با کیفیت و خوب برای خود خریداری کنید. اگر به دنبال ضد آفتاب های قیمت مناسب هستید، پیشنهاد ما به شما ضد آفتاب های برندهای ایرانی است که همه رنج قیمتی دارد و شما با هر بودجه ای می توانید آن را خریداری کنید. اما اگر محدودیت بودجه ندارید، می توانید هم به سراغ برندهای خارجی و هم برندهای ایرانی بسیار خوب و با کیفیت و مرغوب بروید. در هر صورت مطمئن شوید ضد آفتابی را که خریداری کرده اید اورجینال است و مشکلی را برای پوست شما ایجاد نمی کند.