بهداشتی و مراقبتی

راهنمای خرید کرم نرم کننده [بر اساس انواع پوست]

راهنمای خرید کرم نرم کننده

یکی از کارهایی که می توانید برای سالم، جوان و شاداب نگه داشتن پوست خود انجام دهید، استفاده مرتب و مداوم از نرم کننده های پوست است. نرم کننده ها می توانند رطوبت از دست رفته پوست را تامین کنند. به نوعی نرم کننده ها می توانند به آبرسانی پوست پرداخته و خشکی پوست را از بین ببرند. نرم کننده های پوست حاوی مقدار زیادی روغن هستند و می توانند سریعا پوست را از حالت خشکی زیاد درآورده و پوستی نرم و شاداب به وجود بیاورند. روغن و چربی موجود در نرم کننده ها مانند سدی در برابر تبخیر رطوبت پوست عمل می کنند و نمی گذارند همان مقدار ناچیز از رطوبت در پوست های خشک از بین برود. بهتر است از محصولات نرم کننده در هنگام استراحت یعنی ساعات آخر شب استفاده کنید. در این صورت پوست فرصت ترمیم و احیای بیشتری خواهد داشت. ما در این مطلب قصد داریم در مورد انواع مختلف نرم کننده های مخصوص پوست و موادی که در ترکیبات آن ها وجود دارد صحبت کنیم. چنانچه شما تمایل به استفاده از این دسته محصولات پوستی دارید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

 

ترکیبات موثر در کرم نرم کننده

نرم کننده ها مانند هر محصول دیگری از مجموعه موادی تشکیل شده اند. برخی از این مواد پایه ثابت در تولید این نرم کننده ها هستند و برخی دیگر در انواع مختلف وجود دارند. هر کدام از آن ها خاصیت مخصوص به خود را داشته و به نحوی به بازسازی و احیای پوست کمک می کنند. در ادامه به بیان هر کدام از مواد تشکیل دهنده نرم کننده ها و خواص هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

 

گلیسیرین

 

گلیسیرین

 

اولین و مهمترین ماده ای که در ترکیبات نرم کننده ها وجود دارد، گلیسیرین است. این ماده خاصیت مرطوب کنندگی بسیار بالایی داشته و میزان بالایی از آب را در خود نگهداری می کند. به عبارت دیگر این ماده می تواند آب را از محیط بیرونی و یا لایه های زیرین پوست گرفته و به لایه های سطحی پوست که خشک هستند برساند. گلیسیرین در نرمی و لطافت پوست نیز بسیار موثر است.

 

ویتامین ها

 

ویتامین ها

 

ویتامین های مختلفی در انواع کرم های نرم کننده وجود دارند که می توانند فرایند نرم شدن و احیای پوست را تسریع کنند. ویتامین هایی مانند ویتامین E، C، B و غیره به عنوان مرطوب کننده و نرم کننده پوست شناخته می شوند. از طرفی می توانند پوست را تغذیه کرده و کمک زیادی به تولید کلاژن و سلول های جدید در پوست می کنند.

 

اسید هیالورونیک

 

اسید هیالورونیک

 

اسید هیالورونیک به صورت طبیعی توسط پوست انسان تولید می شود. زمانی که میزان تولید آن توسط پوست به دلایل مختلف کم شود، پوست دچار خشکی و زبری خواهد شد. اسید هیالورونیک می تواند به نرمی، لطافت و احیای سلول های مرده پوست کمک زیادی کند. عوامل مختلفی باعث کاهش میزان تولید این ماده در پوست می شوند. عواملی مانند قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، بالا رفتن سن و غیره می تواند جزئی از عوامل کاهش تولید این ماده در پوست باشد.

 

اوره

 

اوره

 

اوره از جمله موادی است که می تواند به آبرسانی پوست کمک زیادی کند. همچنین می تواند سلول های مرده پوست را از بین برده و در تولید سلول های جدید موثر است. اوره ماده ای است که هم به عنوان یک نرم کننده عمل می کند و هم به عنوان نوعی مرطوب کننده به شمار می آید.

 

عصاره ها و اسانس ها

 

عصاره ها و اسانس ها

 

در تولید کرم های نرم کننده از عصاره ها و اسانس های مختلفی استفاده می کنند. عصاره روغن درخت چای، عصاره آلوئه ورا، عصاره گل های بابونه و سایر مواد که می تواند در تسریع روند بهبودی پوست موثر باشند. به عنوان مثال در نرم کننده پوست می توان از مقداری عسل یا عصاره آلوئه ورا استفاده کرد. این مواد دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان طبیعی و ویتامین هایی مانند A، E و غیره بوده که به نرمی پوست کمک زیادی می کنند.

 

پانتنول

پانتول هم ماده دیگری است که نقش نرم کنندگی و مرطوب کنندگی زیادی را بر عهده دارد. این ماده در تمامی وسایل آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. پانتول زیر مجموعه ای از گروه ویتامین های B5 محسوب می شود.

 

آلانتوئین

آلانتوئین ماده دیگری است که در همه محصولات نرم کننده پوست به کار رفته است. این ماده می تواند آسیب های وارد شده به سلول های پوستی را از بین برده و به بیان دیگر به ترمیم پوست آسیب دیده می پردازد. هم می توان آن را نوعی نرم کننده و هم نوعی مرطوب کننده به حساب آورد.

 

خرید نرم کننده مناسب نوع پوست

در هنگام خرید نرم کننده برای پوست خود مانند هر محصول دیگری باید به نکات مهمی توجه کنید. مهمترین و اولین نکته توجه به نوع پوستتان است. با توجه به نوع و نیاز پوستتان باید نرم کننده ای مناسب و سازگار با آن انتخاب کنید. در انتخاب نرم کننده مناسب عجله نکرده و از مشورت با افراد آگاه و متخصص استفاده کنید. افراد دارای پوست های مختلفی اعم از خشک، چرب، معمولی و مختلط هستند. هر کدام از این انواع پوست ها دارای نیاز ها ویژگی های مختلفی بوده که باید بر مبنای آن ها دست به انتخاب محصولات مراقبتی، بهداشتی و آرایشی زد. در ادامه به توضیح نرم کننده های مناسب با هر نوع پوست خواهیم پرداخت.

برای تهیه انواع مرطوب کننده های اروپایی اصل می توانید به این صفحه خرید کرم مرطوب کننده خارجی  مراجعه کنید.

 

نرم کننده مناسب پوست چرب

 

نرم کننده مناسب پوست چرب

 

افرادی که پوست چربی دارند باید از نرم کننده های سبک و فاقد چربی استفاده کنند. نرم کننده های مناسب پوست چرب معمولا حاوی موادی برای کنترل و کاهش میزان ترشح چربی هستند. از طرفی این نرم کننده ها غیر کومدون زا هستند. یعنی منافذ پوست این افراد را مسدود نمی کنند و موجب افزایش احتمال جوش زدن در پوست این افراد نمی شوند. انتخاب کرم نرم کننده مناسب پوست های چرب، اهمیت بالایی دارد. انتخاب اشتباه می تواند نتایج عکس داشته و یا عوارضی مانند افزایش جوش ها و ماندگاری آن ها را در پی داشته باشد.

اگر دارای پوست چرب دچار آکنه هستید پیشنهاد می کنیم روی این کرم مرطوب کننده ضد جوش کلیک کنید.

 

نرم کننده مناسب پوست خشک

 

نرم کننده مناسب پوست خشک

 

نرم کننده های مناسب پوست خشک باید میزان آبرسانی و مرطوب کنندگی بالایی داشته باشند. پوست خشک به تدریج خشن، زبر و پوسته پوسته می شود و فرد دایما احساس کشیدگی در پوست خود خواهد داشت. نرم کننده های مناسب با پوست خشک، فاقد پارابن و الکل هستند. زیرا این مواد می توانند باعث خشکی و دهیدراته شدن بیشتر پوست این افراد شوند.

 

نرم کننده مناسب پوست نرمال

 

نرم کننده مناسب پوست نرمال

 

این نرم کننده ها دارای موادی هستند تا مقدار رطوبت موجود در پوست های نرمال را حفظ کنند. میزان قابل قبولی از چربی و روغن در این نرم کننده ها مشاهده می شود. این نرم کننده ها می توانند از پوست های نرمال در برابر آلودگی های محیطی و رادیکال های آزاد مراقبت کنند. همچنین به از بین بردن سلول های مرده و تولید سلول های جدید کمک زیادی خواهند کرد. در نتیجه پوستی سالم، نرم و شفاف به شما خواهند بخشید.

 

نرم کننده مناسب پوست مختلط

 

نرم کننده مناسب پوست مختلط

 

نرم کننده های مخصوص به پوست مختلط حاوی مقدار مناسبی از گلیسیرین، مواد آبرسان، هیالورونیک اسید و غیره هستند. میزان روغن ها و چربی ها در این نوع از نرم کننده ها بسیار کم است. این نرم کننده ها می توانند جلوه ای مات به پوست صورت این دسته از افراد بدهند. چربی موجود در ان ها نیز به مقداری است که به نقاط چرب این پوست ها آسیبی وارد نمی کند.