بهداشتی و مراقبتی

دلایل نیاز به کرم مرطوب کننده بدن و مزایای آن

علل نیاز به کرم مرطوب کننده بدن

پوست بدن به طور طبیعی از طریق تعریق و تنفس، رطوبت خود را از دست می دهد. این امر به ویژه در فصل های سرد سال و در افرادی که پوست خشک دارند، بیشتر اتفاق می افتد.

استفاده از کرم مرطوب کننده، برای حفظ سلامت پوست بسیار ضروری است. به طور کلی، از وظایف اصلی کرم های مرطوب کننده، رطوبت رسانی و سلامت پوست است. با هر نوع پوستی که دارید، لازم است از مناسب ترین کرم های مرطوب کننده برای مرطوب کردن استفاده کنید. کرم های مرطوب کننده، به دلیل داشتن ویژگی های خاص، به عنوان یکی از کرم های مراقبت پوست در روتین آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. این محصولات، با ایجاد لایه ای مرطوب، از خشکی و ترک خوردن آن جلوگیری می کند. اغلب این کرم ها، دارای موادی مانند گلیسیرین، هیالورونیک اسید، روغن های طبیعی و غیره هستند که پوست را لطیف و نرم می کنند.

در صورتی که قصد تهیه محصولات مرطوب کننده های خارجی را دارید می توانید از صفحات فروشگاهی ما مراجعه کنید. ما در ارس خرید به ارائه بهترین برند های خارجی با تضمین اصالت با قیمت های رقابتی امکان خرید را برای شما فراهم آورده ایم.

کرم مرطوب کننده خارجی: می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که پوست خشک دارند. این محصولات معمولا حاوی موادی هستند که به بازسازی پوست و افزایش رطوبت آن کمک می کنند.

کرم مرطوب کننده پوست چرب و جوش دار: نیز گزینه دیگری است که می تواند برای افرادی که پوست چرب دارند، مناسب باشد. این محصولات معمولا حاوی موادی هستند که به کنترل چربی پوست و جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه کمک می کنند.

کرم مرطوب کننده پوست خشک خارجی: برای افراد دارای پوست خشک استفاده از مرطوب کننده می تواند بسیار سومند باشد. مرطوب کننده پوست خشک می بایست دارای چربی و بافت نسبتا سنگینی باشد تا توانایی حفظ رطوبت پوست را دارا باشد.

 

خشکی پوست و علل آن

 

خشکی پوست و علل آن

 

از شایع ترین مشکلات پوستی که افراد زیادی نیز درگیر آن هستند، خشکی پوست است. خشکی پوست، به دلایل مختلفی بروز پیدا می کند. ممکن است پوست، به دلیل بروز موارد طبیعی و یا عدم استفاده از مرطوب کننده ها، دچار خشکی مزمن شود، که بسیار ناراحت کننده است. حتی در پوست های چرب نیز، احتمال خشکی پوست وجود دارد. در این جا، برخی از عوامل ایجاد خشکی پوست را بررسی خواهیم کرد.

 

کمبود رطوبت در محیط یا خشکی محیط

 

 

یکی از عوامل محیطی موثر بر خشکی پوست، کمبود رطوبت در محیط یا خشکی آن است. این مشکل، در فصل زمستان شدت بیشتری پیدا می کند. زیرا در این فصل، دما و رطوبت محیط بسیار کم است. علاوه بر آن، استفاده از دستگاه های گرمایشی, باعث خشکی هوای محیط شده و از اندازه آب لایه شاخی پوست می کاهد. هر چند، در فصل زمستان نیز، قرار گرفتن به طور مداوم در مقابل دستگاه های خنک کننده، این اثر را به دنبال خواهد داشت.

 

مصرف غذا های ناسالم

 

 

علاوه بر عوامل محیطی موثر بر خشکی پوست، می توان، از تاثیر تغذیه بر خشکی پوست نیز صحبت کرد. همان طور که تغذیه سالم در زیبایی و سلامت پوست اثر مثبت دارد، به همان اندازه، مصرف غذا های ناسالم مانند فست فود ها، نوشابه های گاز دار و غیره تاثیری منفی بر سلامت پوست می گذارند. رژیم غذایی نا مناسب، می تواند ساختار پوست را تغییر داده و قدرت و توانایی بدن را در حفظ زیبایی و سلامت پوست کاهش دهد.

 

استفاده از محصولات شیمیایی یا نا مناسب نوع پوست

 

 

بسیاری از افراد، از عوارض استفاده مکرر از لوازم آرایشی بی خبر هستند. این محصولات، حاوی ترکیبات و مواد شیمیایی مضری هستند که در دراز مدت عوارض بسیار بدی به همراه خواهند داشت. این عوارض، شامل مواردی مانند خشکی مزمن پوست، بسته شدن منافذ پوست، پیری زودرس، ترک خوردن و ایجاد چروک و در نهایت ابتلا به انواع بیماری های پوستی می باشد.

 

برخی بیماری های پوستی

 

 

یکی دیگر از دلایل بروز خشکی پوست، ابتلا به برخی بیماری های پوستی است. بیماری هایی مانند اگزما، دیابت، بیماری های کلیوی، اچ ای وی و غیره عوارض فراوانی مانند خشکی پوست دارند. بسیاری از این بیماری ها، باعث از بین بردن تعادل مناسب مواد معدنی، مواد مغذی و آب در خون می شوند. افراد مبتلا به این بیماری ها، نمی توانند غذای زیادی میل کنند و به دلیل نرسیدن مواد غذایی و ویتامین های مختلف، دچار خشکی پوست خواهند شد.

 

استفاده افراطی از آب گرم

 

 

حمام کردن و دوش گرفتن با آب گرم به طور مکرر، باعث التهاب پوست، خارش و حتی لایه برداری از پوست می شود. این کار، تعادل پوست را به هم زده و باعث از بین رفتن روغن ها، چربی ها و پروتئین های طبیعی پوست خواهد شد. استفاده افراطی از آب گرم، باعث خشکی پوست شده و شادابی و جوانی پوست را از بین می برد. هم چنین، آب گرم در شدت گرفتن بعضی بیماری ها مانند اگزما، آکنه، روزاسه و پسوریازیس و غیره نیز تاثیر زیادی دارد، زیرا گرمای زیاد، مانع ترمیم پوست در این موارد می شود.

 

عوامل ارثی و ژنتیکی

یکی از دلایل ایجاد و بروز خشکی پوست، دلایل ارثی و ژنتیکی است. پوست نیز مانند بسیاری از بیماری ها، با ژنتیک سر و کار دارد. این اختلالات، از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند. بهتر است پوست خود را به طور منظم تحت نظر داشته باشید و در صورت مشاهده هر گونه تغییر یا ناهنجاری، آن را با یک متخصص پوست یا ژنتیک مطرح کنید.

 

استفاده از کرم نرم کننده بدن مناسب پوست

از مهم ترین فواید استفاده از مرطوب کننده ها، جلوگیری یا درمان خشکی پوست است. نرم کننده ها، لایه نفوذ ناپذیری در سطح پوست ایجاد کرده و از این راه، سد طبیعی و لیپیدی پوست را بهبود می بخشند. استفاده از کرم های نرم کننده مناسب پوست، رطوبت لازم برای پوست را حفظ کرده و از خشکی و ترک خوردن آن جلوگیری می کند.

 

کرم نرم کننده بدن چه کمکی می کند

قسمت های مختلف پوست شما، برای ترمیم خود به رطوبت نیاز دارند که موجب انتقال سلول های جوان به سطح پوست می شوند. کرم های نرم کننده، موجب کاهش مشکلات پوستی نیز می شوند. به طور مثال، احتمال بروز خشکی مزمن یا چرب شدن پوست را کم می کنند. استفاده از کرم های نرم کننده و انواع مرطوب کننده ها دارای مزایایی مانند، محافظت از پوست در برابر اثرات مضر خورشید، باد و سایر عوامل محیطی بوده و نیز، به عنوان سد موقتی برای پوست شما عمل می کنند. در مواردی که پوستتان خشک است، بهتر است از مرطوب کننده هایی بر پایه چربی یا وازلین استفاده کنید. موارد زیر از مزایای دیگر استفاده از نرم کننده ها در بدن می باشد.

 

حس طراوت و جوانی و شفافیت

 

برای داشتن پوستی شاداب و با طراوت، استفاده از مرطوب کننده های مناسب پوست ضروری است. بهتر است، پس از هر بار شستشو و استحمام، از محصولات با کیفیت و مناسب پوستتان استفاده کرده و رطوبت پوست را حفظ کنید.

 

احساس رفع خستگی و آرامش

استفاده از کرم های نرم کننده، موجب تسکین پوست شده و احساس آرامش و راحتی را به پوست می دهند. این محصولات، در مقابل پوست های حساس، التهابات پوستی و عوارض ناشی از خشکی نیز عملکرد آرامش دهنده ای دارند.

 

پوستی شاداب و نرم

یکی از مزایای استفاده از کرم های نرم کننده، حفظ رطوبت طبیعی پوست است. پوست مرطوب، نرم و لطیف شده و در برابر خشکی و التهابات پوستی مقاومت بالاتری دارد.