بهداشتی و مراقبتی

محصولات ضد پیری مخصوص سن و پوست خود را خریداری کنید

عواملی که در انتخاب محصولات ضد پیری باید در نظر بگیرید

با افزایش سن، پوست شروع به پیری می کند. این امر می تواند منجر به ایجاد چین و چروک، لکه های تیره، افتادگی پوست و سایر مشکلات پوستی شود. محصولات ضد پیری می توانند به کاهش علائم پیری پوست کمک کنند. در ادامه به مواردی که در انتخاب ضد چروک و جوان کننده پوست صورت تاثیر گذارند خواهیم پرداخت.

 

سن و دهه های مختلف زندگی

 

سن و دهه های مختلف زندگی

 

نیازهای پوست با افزایش سن تغییر می کند. بنابراین، محصولات ضد پیری باید متناسب با سن و دهه های مختلف زندگی انتخاب شوند.

 

دهه 20 زندگی

در دهه 20 زندگی، پوست هنوز جوان و انعطاف پذیر است. بنابراین، نیاز اصلی در این دهه محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید و سایر عوامل محیطی است. محصولات ضد پیری در این دهه باید حاوی مواد ضد آفتاب، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد محافظتی باشند.

 

دهه 30 زندگی

در دهه 30 زندگی، اولین علائم پیری پوست مانند چین و چروک های ریز شروع به ظاهر شدن می کنند. محصولات ضد پیری در این دهه باید حاوی موادی باشند که به کاهش ظاهر چین و چروک ها کمک کنند. این مواد می توانند شامل رتینول، هیالورونیک اسید و پپتیدها باشند.

 

دهه 40 زندگی

در دهه 40 زندگی، علائم پیری پوست بیشتر نمایان می شوند. محصولات ضد پیری در این دهه باید حاوی موادی باشند که به کاهش عمق چین و چروک ها و سایر علائم پیری پوست کمک کنند. این مواد می توانند شامل رتینول، هیالورونیک اسید، پپتیدها و سایر مواد ضد پیری قوی باشند.

 

دهه 50 زندگی و بالاتر

در دهه 50 زندگی و بالاتر، پوست بیشتر شل و افتاده می شود. محصولات ضد پیری در این دهه باید حاوی موادی باشند که به سفت شدن پوست و کاهش افتادگی پوست کمک کنند. این مواد می توانند شامل رتینول، هیالورونیک اسید، پپتیدها، اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) و سایر مواد ضد پیری قوی باشند.

 

نوع پوست

 

نوع پوست

 

هنگام انتخاب کرم ضد چروک، مهم است که نوع پوست و شرایط پوستی خود را در نظر بگیرید. کرم های ضد چروک باید برای نوع پوست شما مناسب باشند و به بهبود شرایط پوستی شما کمک کنند. ما دذر این قسمت موارد مهم را بیان خواهیم کرد اما اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید می توانید به صفحه راهنمای خرید كرم ضد چروک مراجعه کنید.

 

پوست چرب

اگر پوست چرب دارید، باید از کرم ضد چروکی استفاده کنید که برای پوست چرب فرموله شده باشد. این کرم ها معمولاً حاوی موادی هستند که به کنترل تولید چربی پوست کمک می کنند. برخی از مواد رایج که در کرم های ضد چروک برای پوست چرب استفاده می شوند عبارتند از:

 

استفاده از محصولات سبک

برای پوست چرب، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که سبک باشند و منافذ پوست را مسدود نکنند¹. محصولات سنگین می‌توانند منافذ پوست را مسدود کنند و باعث ایجاد جوش‌های چربی شوند.

 

استفاده از محصولات بر پایه آب

محصولات بر پایه آب، مانند لوسیون‌ها، ژل‌ها یا سرم‌ها، می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای پوست چرب باشند³. این نوع محصولات معمولاً سبک‌تر هستند و منافذ پوست را مسدود نکنند.

 

دارا بودن اسیدهای آلفا هیدروکسیله

محصولاتی که دارای اسیدهای آلفا هیدروکسیله هستند، می‌توانند کمک کنند به جدا کردن سلول‌های مرده پوست و کاهش چربی. این اسیدها همچنین می‌توانند کمک کنند به کاهش چین و چروک.

 

دارا بودن رتینوئیدها

رتینوئیدها می‌توانند کمک کنند به کاهش چربی و درمان خطوط و چین‌های ریز². این ماده معمولاً در محصولات ضد چروک یافت می‌شود و می‌تواند به بهبود ظاهر پوست کمک کند.

 

دارا بودن اسید هیالورونیک

محصولاتی که دارای اسید هیالورونیک هستند، می‌توانند کمک کنند به قفل کردن رطوبت و مبارزه با علائم پیری³. این اسید بسیار قدرتمند است و می‌تواند تا 1000 برابر وزن خود را از آب جذب کند، که باعث می‌شود پوست شما همیشه رطوبت کافی داشته باشد.

 

پوست خشک

ضد چروک پوست خشک معمولا خواهان بیشتری نسبت به دیگر انواع پوست دارد. چرا که پوست های خشک بیشتر مستعد پیری  و چین و چروک هستند. در هنگام خرید و مصرف ضد چروک های مناسب پوست خشک موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

استفاده از محصولات پر رطوبت

پوست خشک به رطوبت بیشتری نیاز دارد، بنابراین بهتر است از کرم‌های ضد چروک با فرمول‌های پر رطوبت استفاده کنید². این نوع محصولات می‌توانند به پوست خشک کمک کنند تا رطوبت را حفظ کند و خشکی را کاهش دهد.

 

استفاده از محصولات با اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک یک ماده قدرتمند است که می‌تواند تا 1000 برابر وزن خود را از آب جذب کند². این اسید می‌تواند به پوست خشک کمک کند تا رطوبت را حفظ کند و خشکی را کاهش دهد.

 

استفاده از محصولات با روغن‌های گیاهی

روغن‌های گیاهی مانند روغن آرگان یا روغن جوجوبا می‌توانند به پوست خشک کمک کنند تا رطوبت را حفظ کند². این روغن‌ها معمولاً در محصولات ضد چروک یافت می‌شوند و می‌توانند به بهبود ظاهر پوست کمک کنند.

 

دارا بودن رتینوئیدها

رتینوئیدها می‌توانند کمک کنند به کاهش خشکی و درمان خطوط و چین‌های ریز. این ماده معمولاً در محصولات ضد چروک یافت می‌شود و می‌تواند به بهبود ظاهر پوست کمک کند.

 

استفاده از محصولات با SPF

استفاده از محصولات با SPF می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از آفتاب کمک کند. آفتاب می‌تواند باعث خشکی پوست شود، بنابراین استفاده از محصولات با SPF می‌تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند.

 

پوست مختلط

برای پوست مختلط، انتخاب محصول ضد چروک می‌تواند یک فرآیند دشوار باشد. در زیر، برخی از نکاتی را که باید در نظر گرفته شود را بررسی می‌کنیم:

 

استفاده از شوینده‌های ملایم

وقتی پوست شما مختلط است، مهم است که از یک شوینده که خیلی تند نیست استفاده کنید³. شوینده‌های تند می‌توانند پوست را خشک کنند و باعث تحریک پوست شوند.

 

استفاده از محصولات با اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) و/یا بتا هیدروکسی (BHA)

این اسیدها می‌توانند به تنظیم تولید چربی، تمیز کردن منافذ و همچنین مقابله با چین و چروک کمک کنند⁴. این اسیدها معمولاً در محصولات ضد چروک یافت می‌شوند و می‌توانند به بهبود ظاهر پوست کمک کنند.

 

استفاده از محصولات با ویتامین C

ویتامین C می‌تواند به تحریک تولید کلاژن و روشن کردن پوست کمک کند⁴. این ویتامین معمولاً در محصولات ضد چروک یافت می‌شوند و می‌تواند به بهبود ظاهر پوست کمک کنند.

 

پوست حساس

برای پوست حساس، پیشنهاد می شود ابتدا سراغ ضد چروک های قوی نروید و از محصولات ملایم تری نظیر سرم ها استفاده کنید. در صورت نیاز به تهیه سرم های ضد چروک صورت می توانید به صفحه خرید سرم ضد چروک خارجی مراجعه کنید. با این حال حتی در انتخاب سرم ها که ترکیبات نسبتا قوی ندارند نیز باید نکات زیر را مدنظر قرا  دهید:

استفاده از محصولات هیپوآلرژیک

اگر پوست شما حساس است، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که هیپوآلرژیک هستند. این نوع محصولات طراحی شده‌اند تا حداقل تحریک را برای پوست حساس ایجاد کنند.

 

استفاده از محصولات بدون عطر

محصولات بدون عطر می‌توانند گزینه خوبی برای پوست حساس باشند. عطرها می‌توانند باعث تحریک پوست شوند، بنابراین استفاده از محصولات بدون عطر می‌تواند کمک کند به جلوگیری از واکنش‌های ناخواسته.

 

استفاده از محصولات با اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک یک ماده قدرتمند است که می‌تواند تا 1000 برابر وزن خود را از آب جذب کند. این اسید می‌تواند به پوست حساس کمک کند تا رطوبت را حفظ کند و خشکی را کاهش دهد.

با بیان تمامیم این موارد در صورتی که قصد خرید کرم های ضد چروک را دارید حتما پیشنهاد می کنیم قبل از خرید مقاله بهترین کرم جوان کننده و ضد چروک را مطالعه کنید.

 

شرایط پوستی

 

شرایط پوستی

 

علاوه بر نوع پوست، شرایط پوستی شما نیز می تواند در انتخاب کرم ضد چروک تأثیر بگذارد. اگر شرایط پوستی خاصی دارید، باید از کرم ضد چروکی استفاده کنید که برای شرایط پوستی شما مناسب باشد.

 

آکنه

اگر آکنه دارید، باید از کرم ضد چروکی استفاده کنید که برای پوست آکنه فرموله شده باشد. این کرم ها معمولاً حاوی موادی هستند که به کاهش تولید چربی پوست و بهبود التهاب کمک می کنند. برخی از مواد رایج که در کرم های ضد چروک برای پوست آکنه استفاده می شوند عبارتند از:

سالیسیلیک اسید

گلیکولیک اسید

بتا هیدروکسی اسید

آزلایک اسید

حساسیت پوست

اگر پوست حساس دارید، باید از کرم ضد چروکی استفاده کنید که فاقد مواد تحریک کننده باشد. برخی از مواد رایج که می توانند پوست حساس را تحریک کنند عبارتند از:

روغن های ضروری
عطر
رنگ

اگزما

اگر اگزما دارید، باید از کرم ضد چروکی استفاده کنید که برای پوست اگزما فرموله شده باشد. این کرم ها معمولاً حاوی موادی هستند که به تسکین خارش و التهاب کمک می کنند. برخی از مواد رایج که در کرم های ضد چروک برای پوست اگزما استفاده می شوند عبارتند از:

هیدروکورتیزون
کلوبتازول
تافلورواستاتین

پسوریازیس

اگر پسوریازیس دارید، باید از کرم ضد چروکی استفاده کنید که برای پوست پسوریازیس فرموله شده باشد. این کرم ها معمولاً حاوی موادی هستند که به کاهش التهاب و خارش کمک می کنند. برخی از مواد رایج که در کرم های ضد چروک برای پوست پسوریازیس استفاده می شوند عبارتند از:

کورتیکواستروئیدها
رتینوئید ها
سالیسیلیک اسید

خشکی پوست

اگر پوست خشک دارید، باید از کرم ضد چروکی استفاده کنید که حاوی مواد مرطوب کننده باشد. برخی از مواد رایج که در کرم های ضد چروک برای پوست خشک استفاده می شوند عبارتند از:

هیالورونیک اسید
گلیسرین
روغن های گیاهی