بهداشتی و مراقبتی

راهنمای خرید آبرسان ✔️ برای انواع پوست [بررسی تخصصی]

راهنمای خرید آبرسان

یکی از ویژگی های پوست سالم، صاف بودن و درخشندگی آن است. برای داشتن چنین پوستی، باید استفاده از کرم های آبرسان را در روتین روزانه قرار داد. امروزه، افراد به داشتن پوست سالم بسیار اهمیت می دهند. به همین دلیل، بسیاری از کارخانه های بزرگ تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، کرم ها و محصولات آبرسان را در صدر لیست تولیدات خود قرار داده اند. این محصولات، با تامین هیدراتاسیون سلولی و کمک به ایمنی، مقاومت پوست را افزایش می دهند. هنگامی که پوست هیدراته می شود، به گونه ای بهتر با سموم مبارزه کرده و آن ها را دفع می کند. کرم آبرسان به لایه های پوست اجازه بازیابی داده و سطح پوست را صاف و انعطاف پذیر می کند. نکته مهم در زمان خرید آبرسان، دقت در فرمولاسیون و تناسب آن با پوستتان است. در ادامه به نکاتی که بهترین آبرسان باید داشته باشد خواهیم پرداخت.

 

آبرسان با منشا گیاهی بهتر است یا شیمیایی؟

آبرسان‌ها با دو دسته اصلی گیاهی و شیمیایی تقسیم می‌شوند. آبرسان‌های گیاهی حاوی مواد طبیعی مانند روغن‌های گیاهی، عصاره‌های گیاهی و ویتامین‌ها هستند. آبرسان‌های شیمیایی حاوی مواد مصنوعی مانند هیالورونیک اسید، گلیسیرین و اوره هستند.

هر دو نوع آبرسان مزایا و معایب خاص خود را دارند. آبرسان‌های گیاهی معمولاً ملایم‌تر هستند و برای انواع پوست مناسب هستند. آبرسان‌های شیمیایی معمولاً اثربخشی بیشتری دارند، اما ممکن است برای برخی از افراد تحریک‌کننده باشند.

در نهایت، انتخاب بین آبرسان با منشا گیاهی یا شیمیایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر به دنبال آبرسانی ملایم و بدون خطر هستید، آبرسان با منشا گیاهی گزینه مناسبی بر شما می باشد، مانند ژل آبرسان آلوورا که یک آبرسان گیاهی که پرطرفدار است. اگر به دنبال آبرسانی موثر هستید، آبرسان شیمیایی گزینه مناسبی است.

 

خرید آبرسان متناسب با نوع پوست

 

خرید آبرسان مناسب نوع پوست

 

اولین نکته ای که در زمان خرید آبرسان باید به آن دقت داشت، شناخت نوع پوستتان است. بهترین کرم های آبرسان هم برای هر فردی با فرد دیگر متفاوت می باشد. به طور مثال، اگر پوستتان چرب است باید از سرم ها، ژل کرم ها و لوسیون های آبرسان استفاده کنید. همینطور اگر پوست خشکی دارید، بهتر است، کرم هایی با بافت سنگین تر و غلیظ تر را انتخاب نمایید.

 

آبرسان مناسب پوست چرب

 

آبرسان پوست چرب

 

یکی از مشکلات پوست های چرب، از دست دادن رطوبت به ویژه در فصول سرد سال است. استفاده از بهترین آبرسان ها برای پوست های چرب، یک روش موثر برای حل این مشکل است. با مصرف روزانه کرم های آبرسان پوست چرب، علاوه بر حفظ رطوبت، چربی پوست هم کنترل و از بسته شدن منافذ جلوگیری می شود.

 

آبرسان مناسب پوست خشک

 

آبرسان مناسب پوست خشک

 

برای درمان مشکلات پوستی رایج در پوست خشک، بهتر است از آبرسان حاوی مرطوب کننده که قوی و غلیظ باشد، استفاده کرد. کرم های آبرسان مناسب پوست خشک از تبخیر شدن رطوبت پوست جلوگیری کرده و به دلیل فرمولاسیون خاص خود، مواد معدنی و ویتامین ها را نیز به پوست شما می رساند. اگر پوست خشک دارید بهتر است و قصد تهیه یک آّرسان مناسب پیشنهاد می کنیم به از صفحه سرم آبرسان پوست خشک ما در ارس خرید دیدن کنید.

 

آبرسان مناسب پوست نرمال

 

آبرسان مناسب پوست نرمال

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که در فصول سرد سال احساس سوزش پوست نداشته و یا دارای پوست جوش دار نیستید، بهتر است در روتین روزانه، از کرم های آبرسان پوست نرمال استفاده کنید. طراحی و فرمولاسیون این محصولات به گونه ای است که نیاز غذایی پوستتان را به طور کلی برطرف خواهد کرد.

 

آبرسان پوست مختلط

 

آبرسان پوست مختلط

 

ضرورت استفاده از کرم های آبرسان، در پوست های مختلط بیشتر است. اگر پوست مختلط رطوبت کافی را به دست نیاورد، در قسمت های خشک صورت موجب احساس کشیدگی، تشدید خشکی، قرمزی و پیری زودرس خواهید کرد. استفاده مداوم و روزانه از محصولات آبرسان، پوست را نرم و لطیف نگه می دارد. یکی از پر طرفدار ترین محصولات آبرسان برای این نوع پوست سرم آبرسان پوست مختلط هستند که ما در ارس خرید با ارائه بهترین سرم ها های مراقبتی پوست از برند های مطرح اروپایی امکان خرید را برای شما با قیمت منطقه آزاد فراهم آورده ایم.

 

سن مناسب شروع استفاده از محصولات آبرسان

 

سن مناسب شروع استفاده از محصولات آبرسان

 

انتخاب سن مناسب برای شروع استفاده از آبرسان، با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. مواردی مانند سبک زندگی، عوامل ژنتیکی، نوع پوست و غیره از عوامل موثر روی وضعیت پوست و در نتیجه سن مناسب استفاده از محصولات آبرسان است. علاوه بر این موارد، وجود علائمی مانند کدر شدن یا خشکی و دهیدراته شدن پوست، می تواند زمان استفاده از کرم های آبرسان را مشخص کند. به طور کلی، می توان سن استفاده از محصولات آبرسان را، بین 25 تا 28 سالگی دانست. اما اگر در سنی کمتر از این بازه قرار دارید، می توانید یک روتین پوستی مناسب را انتخاب و شروع کنید تا تاثیرات مثبت این کار را در سنین بالاتر احساس کنید.

 

ترکیبات مهم موجود در آبرسان ها

همان طور که گفته شد، آسان ترین راه برای داشتن پوستی سالم، آبرسانی به آن از طریق کرم های آبرسان پوست می باشد. انتخاب و خرید کرم آبرسان پوست، تا حد زیادی به نوع پوست و مواد به کار رفته در آن دارد. به طور مثال، پوست های خشک، نیاز به ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده دارند. در حالی که پوست های چرب، تنها به مرطوب کننده نیاز دارند. به طور کلی، کرم های آبرسان دارای ترکیبات مهمی مانند هیالورونیک اسید، گلیسیرین، سرامید و غیره هستند. ما در این جا، برخی از ترکیبات مهم آبرسان ها را بررسی می کنیم.

 

اسید لاکتیک

 

اسید لاکتیک

 

اغلب، به ترکیباتی مانند اسید لاکتیک یا پلی هیدروکسی اسید ها، لایه بردار نیز گفته می شود. هر چند این ترکیبات، خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارند. اسید لاکتیک از منابع اولیه یک کرم آبرسان است. این ترکیبات علاوه بر از بین بردن سلول های مرده پوست یا آلودگی ها، سبب آبرسانی عمیق نیز خواهند شد.

 

هیالورونیک اسید

 

هیالورونیک اسید

 

این ماده جالب، به صورت طبیعی در بدن نیز تولید می شود. هیالورونیک اسید ها، نوعی مرطوب کننده هستند که علاوه بر آبرسانی پوست، موجب حفظ آب داخل آن نیز می شوند. علاوه بر این ها، هیالورونیک اسید در محبوس کردن آب داخل پوست نیز موثر است. یعنی، آبی حدود 1000 برابر وزن خود را نگهداری می کند.

 

سرامید ها

 

سرامید در آبرسان

 

بخش مهمی از لایه شاخی پوست، سرامید ها هستند. آن ها، با قرار گرفتن بین سلول های پوستی، به بسته نگه داشتن سد پوست نیز کمک می کنند. این کار، علاوه بر آبرسانی، محرک های احتمالی را نیز دور خواهد کرد. از سرامید ها، به طور خاص در درمان برخی مشکلات پوست های خشک استفاده می شود.

 

پترولاتوم

 

پترولاتوم

 

یکی از قدیمی ترین مواد مراقبت از پوست، پترولاتوم ها هستند که به عنوان یک مانع مسدود کننده برای کاهش میزان آب از دست رفته پوست عمل می کنند. پترولاتوم ها، برای پوست های چرب بسیار مضرند زیرا عملکردی کودوژنیک دارند. اما استفاده از آن ها برای پوست خشک بسیار ضروری است.

 

گلیسیرین

 

گلیسرین در آبرسان پوست

 

استفاده از گلیسیرین در ترکیب آبرسان، به جذب آب کمک خواهد کرد. به دلیل تبلیغات گسترده ای که از گلیسیرین در شبکه های اجتماعی شده، بیشتر ترکیبات کرم های آبرسان، گلیسیرین ها هستند. این ماده، مناسب هر نوع پوستی است و هیچ ضرری برای استفاده از آن در انواع مختلف پوست گزارش نشده است.