بهداشتی و مراقبتی

نحوه استفاده از آبرسان ✔️ روش استفاده از آبرسان [انواع پوست]

راهنمای استفاده از آبرسان

یکی از ویژگی های پوست سالم، صاف بودن و درخشندگی آن است. برای داشتن چنین پوستی، باید استفاده از کرم های آبرسان را در روتین روزانه قرار داد. امروزه افراد به داشتن پوست سالم بسیار اهمیت می دهند. به همین دلیل، بسیاری از کارخانه های بزرگ تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، کرم ها و محصولات آبرسان را در صدر لیست تولیدات خود قرار داده اند. این محصولات، با تامین هیدراتاسیون سلولی و کمک به تقویت ایمنی، مقاومت پوست را افزایش می دهند. نکته مهم در چگونگی انتخاب کرم آبرسان، تشخیص نوع پوست است. به این ترتیب، محصولی مناسب پوست خود پیدا خواهید کرد. هم چنین می توانید آبرسانی پوست با مواد طبیعی را نیاز در برنامه مراقبت پوستی خود قرار دهید. در ادامه، مراحل استفاده از آبرسان را بررسی می کنیم.

 

مرحله اول: صورت خود را با شوینده مناسب پوست خود بشویید.

 

مرحله اول- صورت خود را با شوینده مناسب پوست خود بشویید.

 

استفاده از کرم آبرسان، برای آبرسانی به پوست تمیز و سالم ساخته شده است. استفاده از آبرسان روی پوست چرب و کثیف، باعث ایجاد حس ناخوشایندی در افراد می شود. باید قبل از استفاده از کرم های آبرسان، ابتدا صورت را با یک میسلار واتر یا پاک کننده آرایشی تمیز کرده و بعد به کمک یک شوینده مناسب پوست، صورت خود را بشویید. در غیر این صورت، تمام آلودگی ها و چربی ها، در منافذ پوست گیر کرده و منجر به جوش خواهند شد. علاوه بر این ها، وجود آلودگی ها و لایه های چرب روی پوست، مانع جذب کامل رطوبت توسط پوست می شوند. بهتر است شوینده مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید، تا دارای اثر بخشی لازم باشد.

 

مرحله دوم: محصول مراقبت پوست دیگر خود را استفاده کنید.

 

مرحله دوم- محصول مراقبت پوست دیگر خود را استفاده کنید.

 

قبل از استفاده کرم های آبرسان، بهتر است از محصولات مراقبت پوست مانند تونر، کرم دور چشم، مرطوب کننده و غیره استفاده شود. محصولات مراقبت پوست، از سبک تا سنگین ترین آن ها، برای حفظ رطوبت پوست و محافظت از آن در مقابل آلودگی ها بسیار کاربردی بوده و تاثیر آبرسان را دو برابر می کند. استفاده از کرم مرطوب کننده بعد از آبرسان نیز، باعث ایجاد یک لایه محافظ روی پوست شده و با حفظ رطوبت، موجب تسکین و آرامش بخشی به آن می شود. به دلیل اینکه سرعت جذب آبرسان، با توجه به نوع محصول و جنس پوست متفاوت است، بهتر است معمولا 5 تا 10 دقیقه بعد از آبرسان، از مرطوب کننده استفاده شود. برای این منظور، استفاده از کرم مرطوب کننده نیاز، برای جذب بهتر آبرسان توصیه می گردد.

 

مرحله سوم: استفاده از آبرسان

 

مرحله سوم- استفاده از آبرسان

 

به دلیل مزایای فراوان کرم های آبرسان برای پوست، استفاده از آن برای همه افراد در تمام سنین توصیه می شود. برای نتیجه گیری بهتر از کرم آبرسان، بهتر است با نحوه استفاده از آن آشنا شده، تا بتوانید پوستی سالم و لطیف داشته باشید. نکته دیگر استفاده از آبرسنا با کیفیت است. مدتی است که کرم آبرسان خارجی به دلیل نظرات مثبت مصرف کنندگان مورد توجه قرار گرفته است. البته برخی از مدل های داخلی نیز از کیفیت بالایی برخودار اند. استفاده از آبرسان شامل موارد زیر می باشد.

 

طریقه استفاده:

 

طریقه استفاده از آبرسان

 

با استفاده از انگشتان دست، آبرسان را بر روی پوست خود بمالید. بهتر است یک لایه نازک از کرم را در سراسر پوست پخش کنید. در این مرحله، ماساژ صورت به همراه استفاده از کرم آبرسان، بسیار اهمیت دارد. ماساژ صورت از چانه شروع شده و از گوشه های خارجی دهان به گوش می رسد. سعی کنید هنگام استفاده از کرم های آبرسان، با حرکات ضربه ای و ملایم، آبرسان را روی پوست خود بزنید. توصیه می شود از نوک انگشت برای این کار استفاده شود زیرا به دلیل نرم بودن فشار کمتری ایجاد می کنند.

 

چه مقدار بزنیم؟

با توجه به اهمیت کرم آبرسان در روتین پوستی، سوال این است که در طول روز چند بار باید از آبرسان استفاده کرد؟ بهتر است بعد از هر بار شستشوی صورت، از کرم آبرسان مخصوص پوست خود استفاده نمایید. هر چند، زمان مناسب و تعداد دفعات استفاده از آبرسان، برای هر فرد متفاوت است، اما به طور معمول، باید حداقل 2 بار در شبانه روز به میزان کافی از کرم های آبرسان استفاده کرد. در این صورت، رطوبت مورد نیاز پوست تامین شده و از خشک شدن آن در طول روز جلوگیری می شود. اگر به اندازه کافی از آبرسان استفاده نشود، علاوه بر خشکی پوست، احتمال ایجاد چین و چروک بر روی پوست نیز افزایش می یابد.

 

استفاده منظم:

استفاده از کرم آبرسان به طور منظم و به عنوان روتین روزانه، مزایای فراوانی دارد. در ادامه به چند مورد از این مزایا اشاره می کنیم.

  •     تقویت پوست
  •     حفظ رطوبت لایه اپیدرم پوست
  •     شفاف شدن پوست و کمرنگ شدن لکه ها
  •     حفظ جوانی پوست صورت
  •     کاهش عمق چروک ها و از بین بردن چروک های سطحی
  •     جلوگیری از نفوذ عمیق آلودگی هوا به پوست
  •     جلوگیری از گشاد شدن منافذ پوست و کمک به صافی آن
  •     کاهش جوش و آکنه از طریق کنترل PH

 

نحوه استفاده آبرسان برای نوع پوست ها متفاوت است؟

 

نحوه استفاده آبرسان برای نوع پوست ها متفاوت است؟

 

بله، نحوه استفاده آبرسان برای نوع پوست ها متفاوت است. آبرسان‌ها معمولاً به صورت کرم، ژل یا سرم عرضه می‌شوند. نحوه استفاده از هر نوع آبرسان، بسته به نوع پوست شما متفاوت است.

برای پوست‌های خشک، بهتر است از آبرسان‌های غلیظ‌تر مانند کرم‌ها یا سرم‌های آبرسان استفاده کنید. این آبرسان‌ها حاوی موادی هستند که رطوبت را به پوست جذب می‌کنند یا تولید رطوبت در پوست را تحریک می‌کنند. برای مثال، سرم آبرسان پوست خشک حاوی هیالورونیک اسید، گلیسیرین و اوره است. این مواد به جذب رطوبت از هوا و حفظ آن در پوست کمک می‌کنند.

برای پوست‌های چرب، بهتر است از آبرسان‌های سبک‌تر مانند ژل‌ها استفاده کنید. این آبرسان‌ها به جذب رطوبت از پوست کمک می‌کنند، اما باعث چرب شدن پوست نمی‌شوند.

برای پوست‌های معمولی، می‌توانید از هر نوع آبرسانی استفاده کنید.

در نهایت، بهتر است قبل از استفاده از هر نوع آبرسانی، با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای پوست شما مناسب است.

 

سن مناسب شروع استفاده از آبرسان

 

سن مناسب شروع استفاده از آبرسان

 

امروزه برای داشتن پوستی سالم و زیبا، انجام مواردی برای مراقبت از پوست امری ضروری است. نکته مهم این است که این مراقبت ها باید از زمان مشخصی آغاز شوند. انتخاب سن مناسب برای شروع استفاده از آبرسان، با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. مواردی مانند سبک زندگی، عوامل ژنتیکی، نوع پوست و غیره از عوامل موثر روی وضعیت پوست و در نتیجه سن مناسب استفاده از کرم آبرسان است. علاوه بر این، مشاهده علائمی مانند کدر شدن یا خشکی و دهیدراته شدن پوست می تواند زمان استفاده از کرم های آبرسان را مشخص کند. به طور کلی، می توان این سن را بین 25 تا 28 سالگی دانست اما اگر در سنی کمتر از این بازه قرار دارید، می توانید یک روتین پوستی مناسب را شروع کرده و تاثیرات مثبت این کار را در سنین بالاتر احساس کنید.