بهداشتی و مراقبتی

راهنمای خرید ضد آفتاب مناسب پوست مختلط

راهنمای خرید ضد آفتاب مناسب پوست مختلط

همه افراد دوست دارند پوستی سالم و شفاف و جوان داشته باشند. برای رسیدن به این آرزو باید روتین های مختلفی با توجه به نوع پوست خود انجام دهند. پایبند بودن به انجام روزانه و مستمر روتین ها از مهمترین عوامل تاثیرگذاری این روتین ها است. استفاده از ضد آفتاب می تواند یکی از مراحل روتین های روزانه پوست باشد. همانطور که می دانید نور آفتاب در کنار همه فوایدی که برای بدن دارد، می تواند آسیب های زیادی به پوست صورت و بدن وارد کند. پوست صورت و دست ها به دلیل این که همیشه در معرض نور خورشید قرار می گیرند، از مهم ترین نواحی هستند که همیشه با نور خورشید آسیب می بینند. بنابراین باید از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید مانند اشعه UV مراقبت و محافظت کنیم. برای انتخاب و تهیه یک ضد آفتاب خوب ابتدا باید نوع پوست خود را شناسایی کرده و سپس با توجه به آن ضد آفتابی مناسب انتخاب و خریداری کنید. در صورت نیاز به خرید کرم ضد آفتاب خارجی می توانید به فروشگاه ارس خرید مراجعه کنید.

نشانه های پوست مختلط

پوست مختلط مانند سایر انواع پوست ویژگی ها و نشانه های خاص خود را دارد. افرادی که دارای پوست مختلط هستند، ممکن است پوستشان در فصول مختلف سال ویژگی های متفاوتی داشته باشد. مثلا در زمستان پوستی خشک و در تابستان پوستی چرب دارند. همچنین این افراد در کل صورت خود چندین نوع پوست دارند. به طور کلی در منطقه T صورت خود دارای پوستی چرب هستند.

منطقه T شامل پیشانی، بینی و چانه می شود. عوامل زیادی در داشتن پوست مختلط در این افراد سهیم هستند. مهمترین عامل ژنتیک است. بسیاری از افرادی که دارای چنین پوستی هستند، خانواده های آنان از جمله پدر و مادر یا پدربزرگ یا مادر بزرگ نیز دارای پوست مختلط بوده اند.
البته عوامل محیطی نیز در ایجاد این نوع از پوست موثر هستند. استفاده از مواد نامناسب آرایشی و بهداشتی بر روی پوست، عادات ناپسند غذایی، شیوه زندگی و غیره می تواند بر داشتن این نوع پوست و تشدید ویژگی های آن تاثیرگذار باشد.

ویژگی های ضد آفتاب برای پوست مختلط

اگر یک فرد دارای پوستی چرب باشد به راحتی می تواند کرم ها و محصولات مراقبتی را متناسب با نوع پوست خود انتخاب کند. افراد دارای پوست چرب باید از ضد آفتاب های فاقد چربی استفاده کنند. یا افرادی که دارای پوستی خشک هستند باید از ضد آفتاب ها و محصولاتی استفاده کنند که دارای مرطوب کننده زیادی باشند و در مقابل منافذ پوستشان را نبندد. اما افرادی که دارای پوست مختلط هستند، یعنی هم پوست چرب و هم پوست خشک دارند. بنابراین باید به هر دو نوع پوست خود توجه کنند. در انتخاب ضد آفتاب برای پوست مختلط باید به برخی از ویژگی های محصول مورد نظر خود توجه کنید که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

فاقد ترکیبات حساسیت زا

به دلیل این که بخش بیشتری از پوست این افراد خشک است، نباید از کرم ها و محصولاتی استفاده کنند که ترکیبات حساسیت زا دارند. همانطور که می دانید پوست خشک به شدت تحریک پذیر بوده و می تواند دچار عوارضی مانند التهاب، جوش، قرمزی و غیره شود. بنابراین سعی کنید در انتخاب ضد آفتاب مناسب با پوست مختلط به ترکیبات موجود در آن دقت کنید.

ترکیبات موجود در یک محصول معمولا در بروشور های همراه آن نوشته شده اند. پس آن ها را به دقت مطالعه کنید. همچنین بعد از خرید می توانید مقدار کمی از آن را بر روی قسمت هایی از بدنتان که دارای پوستی خشک و حساس هستند، امتحان کنید. در صورتی که واکنشی به ضد آفتاب مورد نظر نداشتید از آن بر روی صورت خود بمالید.

بافت کرمی

چنانچه کرم ضد آفتاب شما دارای بافتی کرمی باشد، برای پوستتان مناسب تر است. بافت کرمی معمولا از مقداری چربی و آب تشکیل می شود و ماندگاری بالایی دارد. بنابراین این نوع از کرم های ضد آفتاب می توانند در عین حال که به پوستتان آبرسانی می کنند، چربی مورد نظر پوست را در حد نرمال تامین کنند.

بدون الکل

وجود الکل در برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی می تواند منجر به عوارض زیادی در پوست شود. افرادی که دارای پوست مختلط یعنی هم چرب و هم خشک هستند، بهتر است از ضد آفتاب های بدون الکل استفاده کنند. الکل می تواند موجب خشکی بیش از اندازه پوست صورت شود.

فاقد چربی یا Oil free

کرم های ضد آفتاب مخصوص پوست های مختلط باید بدون چربی باشند. وجود چربی در این کرم ها می تواند منجر به ایجاد جوش و آکنه های زیادی در پوست این افراد شود. البته میزان چربی ضد آفتاب مناسب پوست مختلط باید به اندازه متعادل و متوسط باشد. به طوری که نه آنقدر چرب باشد که احساس سنگینی و چسبندگی ایجاد کند و نه آنقدر بدون چربی بوده که باعث پوسته پوسته شدن پوست صورت شود.

در صورتی که قصد تهیه ضد آفتاب را دارید و همچنین به دنبال مناسب ترین و کاربردی ترین در بازار هستید حتما از این صفحه بهترین کرم ضد آفتاب خارجی دیدن کنید.

آسیب های استفاده از ضد آفتاب نامناسب نوع پوست مختلط

استفاده از ضد آفتاب نامناسب با نوع و جنس پوستتان می تواند عوارض زیادی به دنبال داشته باشد. علاوه بر این که نمی تواند محافظت آنچنانی از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب کند، می تواند باعث ایجاد عوارضی مانند التهاب، افزایش جوش ها، ماندگاری بیشتر جوش ها، خشکی بیش از اندازه، چین چروک در پوست، قرمزی، خارش، سوزش و غیره شود. بنابراین سعی کنید همیشه ضد آفتابی مناسب با نوع و نیاز پوست خود انتخاب کنید.

ضد آفتاب پوست مختلط حاوی چند ویژگی

معمولا افرادی که پوست مختلط دارند از استفاده کرم های ضد آفتاب و یا مرطوب کننده هراسان هستند. به دلیل این که حس می کنند باعث جوش زدن بیشتر نواحی چرب در صورتشان می شود. اما باید گفت این تفکر اصلا صحیح نیست. شما با انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب و سازگار با نوع پوست خود می توانید به پوست خود رسیدگی کرده و از تاثیرات اشعه های مضر آفتاب بر روی پوست جلوگیری کنید. ضد آفتاب های مخصوص پوست مختلط انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی مختصری از هر کدام آن ها خواهیم پرداخت.

ضد آفتاب برای پوست مختلط رنگی

برخی از کرم های ضد آفتاب مخصوص پوست های مختلط، دارای رنگدانه بوده و به اصطلاح رنگی هستند. با استفاده از این کرم ها می توانید به صورت همزمان یک کرم پودر نیز برای پوشاندن لک های جزئی صورتتان داشته باشید. همچنین اغلب این نوع ضد آفتاب ها دارای خاصیت مات کنندگی هستند.

مشاهده قیمت ضد آفتاب رنگی خارجی

ضد آفتاب برای پوست مختلط بدون رنگ

ضد آفتاب های بدون رنگ جزء پرطرفدار ترین ضد آفتاب ها هستند. بافت بسیار سبکی داشته و چربی زیادی ندارند. می توانند آبرسانی خوبی به پوست صورت داشته باشند.

مشاهده قیمت کرم ضد افتاب خارجی بدون رنگ

ضد آفتاب و مرطوب کننده پوست مختلط

برخی از ضد آفتاب ها در کنار خاصیت محافظت از پوست در برابر اشعه های خورشید، کار رطوبت رسانی و آبرسانی به پوست را نیز انجام می دهند. در واقع افراد با خرید یک محصول می توانند از فواید دو محصول بهره ببرند. این کرم ها معمولا از میزان بالایی آب در ترکیبات خود برای بالا بردن نرمی و لطافت پوست استفاده می کنند. همچنین مواد مرطوب کننده پوست در این نوع محصولات بیشتر از سایر محصولات است.

ضد آفتاب حاوی آبرسان پوست مختلط

افرادی که احساس خشکی زیادی در نواحی خاصی از صورت خود دارند، بهتر است از این نوع ضد آفتاب ها استفاده کنند. همانطور که از نام آن ها پیدا است حاوی مقدار زیادی مواد آبرسان بوده و می توانند رطوبت از دست رفته پوست را تامین کنند. نداشتن رطوبت پوست باعث ایجاد خشکی، التهاب و جوش های بیشتر در صورت می شود.

ضد آفتاب حاوی ضد چروک پوست مختلط

ضد آفتاب های ضد چروک مختص پوست های مختلط دارای موادی هستند که احتمال بروز چین و چروک را کاهش می دهند. با استفاده از این محصولات می توانید پوستی صاف و جوان داشته باشید. این کرم ها با خاصیت آبرسانی بالایی که دارند از خشکی پوست هم جلوگیری می کنند. همانطور که می دانید خشکی پوست اولین و اصلی ترین دلیل بروز چین و چروک در پوست افراد است.

ضد آفتاب و ضد جوش پوست مختلط

ضد آفتاب هایی که ضد جوش هم هستند در ترکیبات آن ها از موادی استفاده می شود که از بروز انواع مختلفی از جوش ها از جمله جوش های سر سیاه و آکنه ها جلوگیری می کنند. این نوع از ضد آفتاب ها به شدت می توانند التهاب پوست را کاهش داده و از قرمزی آن ها جلوگیری کنند.

انتخاب ضد آفتاب مخصوص پوست مختلط قیمت مناسب

نمی توانی بگوییم قیمت محصولات مراقبت از پوست اصلا اهمیتی ندارد. اهمیت قیمت و ارزش اقتصادی این محصولات بسیار بالا است. تا آنجایی که برخی از افراد به دلیل قیمت بالا از این محصولات استفاده نمی کنند و پوستشان آسیب های زیادی خواهد دید. اما امروزه می توانید کرم های ضد آفتاب مناسب پوست مختلط یا هر نوع پوست دیگری را به قیمت های مناسب نیز پیدا کنید. برند های زیادی هستند که محصولی با کیفیت را با قیمتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه وارد بازار کرده اند. برند هایی مانند سینره، سی گل، مای و غیره ضد آفتاب هایی با قیمت مناسب و کیفیت بالا تولید می کنند. البته در نظر داشته باشید به هیچ عنوان از برند های تقلبی و فیک استفاده کنید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در از زمینه را دارید و هنوز در خرید دچار مشکل هستید پیشنهاد می کنیم این مقاله راهنمای خرید ضد آفتاب را مطالعه کنید.