بهداشتی و مراقبتی

راهنمای خرید ضد آفتاب مناسب پوست معمولی

راهنمای خرید ضد آفتاب مناسب پوست معمولی

از آن جایی که پوست اولین لایه دفاعی بدن است، همیشه در معرض انواع آلودگی، بیماری ها، اشعه های خطرناک و غیره قرار می گیرد. در بین تمامی این موارد، اشعه های مضر نور خورشید یکی از مهم ترین عوامل محیطی خظرناک است که انسان روزانه با آن در ارتباط است. یکی از ساده ترین روش ها برای محافظت از پوست در برابر این اشعه های خطرناک هم استفاده از محصولات مراقبتی همچون ضد آفتاب است. این محصول با ایجاد یک لایه محافظتی سطحی روی پوست دست و صورت می تواند تا میزان زیادی اثر گذاری اشعه های مخرب نور خورشید را کاهش دهد. برای خرید ضد آفتاب اولین چیزی که باید به آن توجه کرد، نوع پوست است. هر فردی در نوع پوست با یک دیگر متفاوت است و ممکن است پوست معمولی، چرب و یا خشک داشته باشد. در این مطلب قرار است هر آن چه را که لازم است در مورد ضد آفتاب های پوست معمولی بدانید را به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

نشانه های پوست معمولی

پوست معمولی یکی انواع پوست هایی که میزان چربی و خشکی آن کاملا متعادل است و در واقع برای همه افراد ایده آل شناخته می شود. شما هنگام لمس پوست معمولی، لطافت و نرمی را متوجه خواهید شد. این نوع از پوست ها با گذشت زمان و افزایش سن، تمایل به خشک شدن دارند. بنابراین باید به گونه ای از آن مراقبت کرد تا همیشه تازگی و طراوت خود را حفظ کنند. از نشانه های پوست معمولی این است که:

  •     ظاهری کاملا سالم، نرمال، صاف و یک دست دارد و نه چربی و نه خشکی روی هیچ قسمت آن دیده نمی شود.
  • معمولا هم عوارضی همچون جوش، آکنه، کک و مک و کومودون روی آن دیده نمی شود.
  • رطوبت کلی پوست متعادل است و سبوم و یا خشکی خاصی در آن دیده نمی شود.
  •     منافذ پوست در حالت عادی خود قرار دارند و نه بسیار باز و نه کاملا بسته هستند.

در صورت نیاز به خرید انواع ضد آفتاب می توانید به این صفحه کرم ضد آفتاب خارجی مراجعه کنید.

ویژگی های ضد آفتاب برای پوست معمولی

ضد آفتابی که برای پوست های معمولی استفاده می شود، باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا بتواند از پوست به خوبی مراقبت کرده و اجازه ندهد نوع پوست تغییر کند. در ادامه شما را با چند مورد از مهم ترین ویژگی های ضد آفتاب پوست معمولی آشنا می کنیم.

 

فاقد ترکیبات حساسیت زا

ضد آفتابی برای پوست معمولی خوب است که فاقد ترکیبات و مواد حساسیت زا باشد. از آن جایی که پوست معمولی دارای عارضه های خاصی نیست، بهتر است در انتخاب محصولی همچون ضد آفتاب دقت کنید که مواد آلرژی زا در آن نداشته باشد تا پوست دچار مشکلات جدید نشود.

 

بافت کرمی

یکی از بهترین بافت ها برای ضد آفتاب های پوست معمولی، بافت کرمی است. بافت کرمی چون بسیار نرم و لطیف است و به راحتی روی پوست معمولی پخش می شود، جز بهترین گزینه ها محسوب می شود.

 

بدون الکل

بدون الکل بودن یک محصول ویژگی ای است که همه افراد با هر نوع پوست چرب، خشک و معمولی باید به آن توجه کنند. الکل به مرور زمان بافت های سلولی پوست را تخریب می کند و عارضه های گوناگونی روی پوست ایجاد می کند. بنابراین حتما دقت کنید محصولی را که انتخاب می کنید، در فرمولاسیون آن الکل وجود ندارد.

 

ضد آفتاب رنگی خارجی یا کرم ضد آفتاب خارجی بدون رنگ، کدام یک برای پوست معمولی شما مناسب است؟

اگر پوست معمولی دارید، انتخاب ضد آفتاب مناسب کار آسانی است. در این شرایط، می‌توانید از هر نوع ضد آفتابی استفاده کنید که از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کند.

با این حال، اگر به دنبال ضد آفتابی هستید که علاوه بر محافظت از پوست، ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشد، ضد آفتاب رنگی خارجی یا کرم ضد آفتاب خارجی بدون رنگ می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

ضد آفتاب رنگی خارجی: علاوه بر محافظت از پوست، دارای رنگدانه‌های طبیعی است که می‌توانند لک‌ها و ناهمواری‌های پوست را پوشش دهند. این ضد آفتاب‌ها برای افرادی که به دنبال یک ضد آفتاب با پوشش دهی بالا هستند، مناسب هستند.

ضد آفتاب بدون رنگ: این کرم‌ها برای افرادی که به دنبال یک ضد آفتاب سبک و بدون پوشش دهی هستند، مناسب هستند. ضد آفتاب خارجی بدون رنگ، نیز مانند ضد آفتاب رنگی خارجی، از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند، اما فاقد رنگدانه است.

 

 

آسیب های استفاده از ضد آفتاب نامناسب نوع پوست معمولی

همان طور که گفتیم پوست معمولی یکی از ایده آل ترین و بهترین پوست هایی است که هر فرد می تواند داشته باشد. این پوست نه چربی زیادی و نه خشکی بیش از اندازه دارد. اگر اشتباها برای این پوست ضد آفتاب مناسب پوست چرب استفاده کنید، پوست شما به مرور زمان خشک می شود. چون این ضد آفتاب ها دارای فرمولاسیونی هستند که چربی پوست را کاهش می دهند. اگر هم از ضد آفتاب مناسب پوست خشک استفاده کنید، به دلیل وجود چربی طبیعی در این ضد آفتاب ها، پوست شما چرب خواهد شد. بنابراین دقت کنید فقط از ضد آفتاب مخصوص پوست معمولی استفاده کنید.

در ادامه اگر نیاز به راهنمای کامل در مورد ضد آفتاب های مناسب دارید حتما به مقاله ما با عنوان بهترین کرم ضد آفتاب خارجی سر بزنید.

ضد آفتاب پوست معمولی حاوی چند ویژگی

ضد آفتاب هایی که توسط شرکت ها و برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید می شود، هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند که در ادامه شما با چند ویژگی مهم آشنا می کنیم:

 

ضد آفتاب برای پوست معمولی رنگی

ضد آفتاب های رنگی یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی هستند که مایلند همیشه آرایش داشته باشند. این ضد آفتاب ها حاوی رنگ دانه های روشن، متوسط و تیره ای است که افراد می توانند بر اساس تناژ رنگی پوست یکی از آن ها را انتخاب کنند. با استفاده از ضد آفتاب های رنگی، دیگر نیازی به استفاده از کرم پودرهای رنگی نخواهد بود و با همین محصول می توان یک آرایش کامل و با کیفیت انجام داد.

 

ضد آفتاب برای پوست معمولی بدون رنگ

ضد آفتاب بدون رنگ هم بهترین گزینه برای افرادی است که دوست ندارند همیشه آرایش داشته باشند. این ضد آفتاب ها مانند تمام کرم های مراقبتی دیگر هیچ گونه رنگی ندارند و به راحتی می توان در طول روز چندین بار از آن ها استفاده کرد. از خوبی های ضد آفتاب های بدون رنگ این است که بافت بسیار سبکی دارند. اگر فردی هم بخواهد آرایش کند می تواند 15 دقیقه بعد از پخش ضد آفتاب و جذب آن توسط پوست، روی آن کرم پودر بزند و به یک آرایش کامل بپردازد.

 

ضد آفتاب و مرطوب‌ کننده پوست‌ معمولی

ضد آفتاب هایی هم هستند که علاوه خاصیت محافظت کننده ای، دارای موادی هستند که می توانند رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم کنند. این ضد آفتاب یکی از بهترین نوع از ضد آفتاب ها برای استفاده در فصل های سرد سال هستند. چرا که در فصل های سرد همه پوست های معمولی، چرب و خشک، دچار خشکی می شوند و نیاز است تا از محصولی استفاده کرد که پوست را مرطوب کند. چه چیزی بهتر از ضد آفتاب های حاوی مرطوب کننده می تواند به کمک پوست بیاید.

 

ضد آفتاب حاوی آبرسان پوست معمولی

ضد آفتابی که حاوی آبرسان باشد می تواند همیشه برای پوست مفید عمل کند. این ضد آفتاب ها بر پایه آب هستند و باعث می شوند تا پوست شما آبرسانی شود و شاداب تر و درخشان تر به نظر برسند.

 

ضد آفتاب حاوی ضد چروک پوست معمولی

اگر فکر می کنید پوست صورتتان دارای چین و چروک های جدید و یا پیری زودرس شده است و شما حوصله استفاده از کرم های مختلف ضد چین و چروک را ندارید، گزینه مناسب برای شما ضد آفتاب های حاوی ضد چروک است. این ضد آفتاب می تواند تا حدودی چین و چروک ها را کاهش دهد و از ایجاد چین و چروک جدید جلوگیری کند.

 

ضد آفتاب و ضد جوش پوست معمولی

معمولا به ندرت پیش می آید فردی که دارای پوست معمولی است، جوش و یا آکنه ای روی صورت او به وجود بیاید اما گاها به دلایل مختلف این اتفاق می افتد. برای پیشگیری از ایجاد جوش های مختلف می توانید از ضد آفتاب ضد جوش مخصوص پوست معمولی استفاده کنید.

 

انتخاب ضد آفتاب مخصوص پوست معمولی قیمت مناسب

قیمت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که همه افراد هنگام خرید محصولات مختلف مراقبتی پوست به آن دقت می کنند. پوست صورت از جمله اعضایی است که رسیدگی به آن و هزینه برای آن می تواند به هر چه زیباتر شدن شما و شاداب تر و درخشان تر شدن پوست شما کمک زیادی کند. به همین دلیل ما به همه افراد توصیه می کنیم برای خرید محصولات مراقبتی به خصوص ضد آفتاب ها که یکی از مهم ترین محصولات هستند، خساست به خرج ندهند و تا جایی که می توانند برای خرید آن هزینه کنند.

به هر حال اگر به دنبال ضد آفتاب های قیمت مناسب هستید، می توانید به سراغ ضد آفتاب های برند ایرانی بروید. نمونه های اورجینال برندهای ایرانی بسیار بهتر، با کیفیت تر و مرغوب تر از نمونه های فیک برندهای خارجی با قیمت ارزان هستند. اگر هم محدودیت بودجه ندارید می توانید از هر دو نوع برندهای ایرانی و خارجی هر کدام را که مایل بودید، خریداری کنید. در صورتی که نیاز به اطلاعات کامل تر در این زمینه را دارید می توانید به این صفحه راهنمای خرید ضد آفتاب مراجعه کنید.