بهداشتی و مراقبتی

راهنمای خرید ضد جوش [برای انواع آکنه پوستی]

راهنمای خرید ضد جوش

از رایج ترین مشکلات پوستی در بین افراد می توان به وجود جوش ها و آکنه ها بر روی پوست صورت اشاره کرد. با توجه به این که پوست صورت هیچ گونه پوششی نداشته و در معرض دید قرار دارد، این معضل می تواند منجر به پایین آمدن اعتماد به نفس در افراد شود. بنابراین این افراد همیشه به دنبال پزشک خوب، داروی خوب و موثر، کرم ها و محصولات ضد جوش هستند. از طرفی همه ما می دانیم انتخاب و استفاده از هر موادی بر روی پوست درست نبوده و می تواند پیامد های منفی و جبران ناپذیری داشته باشد. برای از بین بردن جوش ها و آکنه ها می توانید از محصولات ضد جوش استفاده کنید. این محصولات علاوه بر از بین بردن جوش های موجود می توانند از زدن جوش های جدید جلوگیری کنند. اما برای انتخاب و خرید این نوع از محصولات مراقبت از پوست باید نکات و موارد مهمی را به یاد داشته باشید. ما در این مطلب قصد داریم به بیان این نکات پرداخته و یک مقاله کامل پیرامون راهنمای خرید بهترین کرم ضد جوش خارجی را در اختیارتان قرار دهیم. پس خواندن این مطلب را از دست ندهید.

 

ابتدا باید علت و نوع جوش خود را بشناسید

برای جلوگیری و عدم تکرار وقوع یک اتفاق یا امر منفی باید علت به وجود آورنده آن را بررسی و رفع کنید. از بین بردن جوش صورت و بدن نیز همین طور است. اولین قدم در درمان جوش ها و آکنه های پوستی، شناسایی علت به وجود آمدن آن ها است. چنانچه این مرحله را به درستی انجام دهید، بقیه راه را به درستی پیش می روید. جوش ها انواع مختلفی دارند. از جوش های سر سیاه و سر سفید گرفته تا ندول ها و پاپول ها همگی از انواع مختلف جوش ها هستند. دلایل به وجود آمدن جوش ها نیز متفاوت است که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

 

جوش بلوغ

سن بلوغ سنی حساس با تغییرات هورمونی بسیار زیاد در دختران و پسران است. این تغییرات ممکن است بر روی خلق و خو، احساسات و یا حتی بر روی پوست این افراد تاثیرگذار باشد. معمولا این تغییرات هورمونی می توانند باعث افزایش میزان چربی پوست شده و در نتیجه جوش های زیادی را به وجود بیاورند.

 

جوش هورمونی

تغییرات هورمونی به ویژه در خانم ها می تواند یکی از دلایل جوش زدن به شمار بیاید. تغییرات هورمونی در سنین نوجوانی بیشتر می شود. به همین دلیل اغلب نوجوانان با این معضل رو به رو هستند. دوره ماهانه، زایمان، شیردهی و یائسگی از جمله زمان هایی هستند که خانم ها بیشترین تغییرات هورمونی را تجربه می کنند.

 

جوش بر اساس چربی صورت

پوست افراد انواع مختلفی داشته که شامل پوست خشک، چرب، مختلط، معمولی و نرمال می شوند. همانطور که می دانید پوست ما دارای غدد چربی است. چنانچه این غدد چربی بیش از اندازه تولید کنند، منجر به ایجاد جوش و آکنه بر روی صورت خواهند شد. برخی افراد به طور ژنتیکی پوست چربی داشته و همیشه با مشکل جوش زدن درگیر هستند. این افراد بهتر است از محصولاتی استفاده کنند که ترشح چربی این غدد را بتواند کنترل کرده و کاهش دهد.

 

استرس

استرس از جمله عواملی است که به شدت بر روی همه جوانب زندگی افراد موثر خواهد بود. می توان گفت اولین جایی که استرس آن را نابود می کند، پوست است. افراد پر استرس پوستی پر از چین و چروک، کدر و جوش دار دارند. ممکن است دچار پیری زودرس پوست شوند. نکته جالب این که استرس می تواند جوش های موجود در پوست را به درمان مقاوم کند.

 

دارو ها

همه دارو ها پیامد ها و عوارض مخصوص به خود را دارند. برخی منجر به افزایش تعداد جوش بر روی پوست خواهند شد. تجربه شده که برخی افراد اصلا پوست مستعد جوش نداشتند ولی با مصرف کردن یک دارو پوستشان بسیار تحریک شده و جوش های زیادی به وجود آمده است. بهتر است قبل از مصرف دارو ها از پزشک در مورد عوارض آن سوال بپرسید و یا این که بروشور دارو را کامل مطالعه کنید.

 

عوامل محیطی

عوامل محیطی مجموعه ای از عوامل هستند که در محیط اطراف فرد قرار دارند. مثلا محیط آلوده، آب و هوای آلوده، سروکار داشتن با حیوانات یا گیاهان مختلف، حتی داشتن شغلی که باعث ایجاد کم خوابی و بر هم خوردن برنامه خواب فرد می شود از جمله این عوامل محسوب می شوند. برای جلوگیری از جوش زدن بهتر است این عوامل را از بین برده و یا این که در مقابل آن ها خود را ایمن کنید.

 

تغذیه

رژیم غذایی در میزان جوش های موجود بر روی پوست افراد موثر است. جالب است بدانید مصرف غذا های چرب که کربوهیدرات فراوانی دارند می تواند منجر به افزایش تعداد و پراکندگی جوش ها شود.

 

ژنتیک

ژنتیک از جمله عوامل اصلی ایجاد جوش بر روی پوست است. اکثر افراد بعد از انجام آزمایش های مختلف متوجه می شوند مشکلی در هورمون های خود نداشته اما با این که رژیم غذایی خود را رعایت می کنند باز هم دچار جوش ها و آکنه های فراوانی می شوند. تنها دلیل باقی مانده، ژنتیک است. این افراد به صورت ژنتیکی پوستی مستعد جوش دارند. با استفاده از محصولات ضد جوش می توانند جوش های موجود را از بین برده و همچنین از بروز جوش های جدید جلوگیری کنند.

 

انتخاب ضد آکنه بر اساس بافت آن

 

کرم ضد جوش

کرم ضد آکنه، یکی از محصولات مراقبت از پوست است که برای درمان آکنه استفاده می‌شود. آکنه، یک بیماری پوستی است که با جوش‌های سر سیاه، سر سفید، جوش‌های چرکی و کیست‌های پوستی همراه است.

این محصولات معمولاً حاوی موادی مانند سالیسیلیک اسید، بنزوئیل پراکساید، اسید گلیکولیک و زغال چوب است. این مواد به لایه‌برداری پوست کمک می‌کنند و منافذ پوست را باز می‌کنند. همچنین، این مواد به کاهش تولید سبوم (چربی پوست) کمک می‌کنند و باعث کاهش التهاب جوش‌ها می‌شوند.

کرم ضد آکنه برای افرادی که از آکنه رنج می‌برند، مفید است. این کرم به پاکسازی پوست و کنترل چربی پوست کمک می‌کند و از ایجاد جوش‌های جدید جلوگیری می‌کند. همچنین، این کرم باعث کاهش التهاب جوش‌های موجود می‌شود و به درمان آکنه کمک می‌کند.

با این حال، استفاده از کرم ضد جوش ممکن است باعث خشکی پوست شود. بنابراین، استفاده از کرم هایی که همزان دارای ویژگی مرطوب کنندگی نیز هستند، توصیه می‌شود. کرم مرطوب کننده ضد جوش حاوی موادی است که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند و از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند.

اگر قصد تهیه اکرم ضد آکنه با خاصیت مرطوب کنندگی را دارید می توانید به صفحه خرید کرم مرطوب کننده ضد جوش مراجعه کنید.

 

ژل ضد جوش

ژل ضد جوش، یکی از محصولات مراقبت از پوست است که برای پاکسازی پوست، کنترل چربی پوست و درمان جوش‌ها استفاده می‌شود. این ژل معمولاً حاوی موادی مانند سالیسیلیک اسید، بنزوئیل پراکساید، اسید گلیکولیک و زغال چوب است. این مواد به لایه‌برداری پوست کمک می‌کنند و منافذ پوست را باز می‌کنند. همچنین، این مواد به کاهش تولید سبوم (چربی پوست) کمک می‌کنند و باعث کاهش التهاب جوش‌ها می‌شوند.

ژل ضد جوش برای افرادی که پوست چرب یا مستعد جوش دارند، مفید است. این ژل به پاکسازی پوست و کنترل چربی پوست کمک می‌کند و از ایجاد جوش‌های جدید جلوگیری می‌کند. همچنین، این ژل باعث کاهش التهاب جوش‌ها می‌شود و به درمان جوش‌های موجود کمک می‌کند.

برای اینکه از ژل ضد جوش بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است آن را به طور منظم استفاده کنید. ژل ضد جوش را می‌توانید صبح و شب، روی پوست مرطوب، استفاده کنید.

همچنین، می‌توانید از ژل شستشو ضد جوش نیز استفاده کنید. ژل شستشو ضد جوش به پاکسازی عمیق پوست کمک می‌کند و منافذ پوست را باز می‌کند. این امر باعث می‌شود که ژل ضد جوش بتواند به طور موثرتر عمل کند.

در هنگام خرید ژل شستشو ضد جوش، به ترکیبات آن دقت کنید. ژل شستشو باید حاوی موادی باشد که برای پوست شما مناسب هستند. اگر پوست شما حساس است، بهتر است از ژل ضد جوش با غلظت پایین استفاده کنید.

 

تونر ضد جوش

تونر ضد جوش، محصولی است که برای پاکسازی پوست، کنترل چربی پوست و کاهش التهاب جوش‌ها استفاده می‌شود. این تونر معمولاً حاوی موادی مانند سالیسیلیک اسید، بنزوئیل پراکساید، اسید گلیکولیک و ویتامین C است. این مواد به لایه‌برداری پوست کمک می‌کنند و منافذ پوست را باز می‌کنند. همچنین، این مواد به کاهش تولید سبوم (چربی پوست) کمک می‌کنند و باعث روشن شدن پوست می‌شوند.

تونر ضد جوش و روشن کننده برای افرادی که پوست چرب یا مستعد جوش دارند و می‌خواهند پوستی روشن‌تر داشته باشند، مفید است. این تونر به پاکسازی پوست و کنترل چربی پوست کمک می‌کند و از ایجاد جوش‌های جدید جلوگیری می‌کند. همچنین، این تونر باعث روشن شدن پوست می‌شود و لک‌های پوستی را کاهش می‌دهد.

قیمت تونر ضد جوش و روشن کننده بسته به برند، حجم و ترکیبات آن متفاوت است. معمولا برند های خارجی قیمت بالاتری نسبت به محصولات داخلی دارند.

 

ماسک ضد جوش

ماسک ضد جوش، محصولی مناسب برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه است. این ماسک با لایه‌برداری پوست، منافذ را باز می‌کند و به کاهش تولید چربی پوست کمک می‌کند. همچنین، با کاهش التهاب، به درمان جوش‌ها کمک می‌کند.

ماسک ضد جوش برای افرادی که پوست چرب یا مستعد جوش دارند، مفید است. این ماسک به پاکسازی پوست و کنترل چربی پوست کمک می‌کند و از ایجاد جوش‌های جدید جلوگیری می‌کند. همچنین، این ماسک باعث کاهش التهاب جوش‌های موجود می‌شود و به درمان جوش‌ها کمک می‌کند.

برای اینکه از ماسک ضد جوش بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است آن را به طور منظم استفاده کنید. ماسک ضد جوش را می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار، روی پوست تمیز و مرطوب، استفاده کنید.

بدلیل اینکه بیشتر افرادی که درگیر آکنه هستند دارای پوست چرب اند محصولات این دسته از پوست ها دارای فرمولاسیون خاص تری هستند. در هنگام خرید ماسک ضد جوش پوست چرب، به ترکیبات آن دقت کنید. ماسک باید حاوی موادی باشد که برای پوست شما مناسب هستند. اگر پوست شما حساس است، بهتر است از ماسک ضد جوش با غلظت پایین استفاده کنید.

ترکیبات مهم موجود در ضد جوش ها

هنگامی که از قرار است در مورد راهنمای خرید ضد جوش صحبت شود حتما باید به این نکته مهم اشاره کرد که زمانی که قصد خرید یک محصول ضد آکنه را دارید باید بدانید که از چه ترکیباتی درون آن استفاده شده است. همه محصولات پوستی در ترکیبات خود مواد مختلفی دارند که در انواع مختلف و به میزان های متفاوتی در آن محصول استفاده می شوند. در کنار سایر ترکیبات گیاهی، خوشبو کننده ها و غیره که در برخی محصولات وجود دارد و در برخی ندارد، پای ثابت ترکیبات ضد جوش ها موادی به قرار زیر هستند.

 

سالیسیلیک اسید (Salicylic acid)

سالیسیلیک اسید از جمله موادی است که در همه محصولات ضد جوش مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده باعث می شود که منافذ پوست بسته نشوند. همانطور که می دانید بسته شدن منافذ پوست باعث ماندگاری چربی و سلول های مرده پوست و عدم نفوذ دارو ها و درمان نشدن جوش ها می شود. این ماده در دوز های مختلفی در محصولات ضد جوش به کار می رود. طبق نظر پزشک و با توجه به نوع پوستتان باید از محصولی استفاده کنید که دوز مناسبی از سالیسیلیک اسید در آن قرار دارد. در غیر این صورت ممکن است دچار عوارضی مانند سوزش و خارش و غیره شوید.

 

رتینوئید ها (retinoids)

رتینوئید ها از جمله مشتقات ویتامین A هستند که می توانند عملکرد پوست را تنظیم کنند. همچنین می توانند در کم کردن التهاب و جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست هم نقش زیادی داشته باشند. اما استفاده از آن ها به همه افراد توصیه نمی شود. بهتر است تحت نظر پزشک از محصولات دارای رتینوئید ها استفاده کنید.

 

آلفا هیدروکسی اسید (Alpha hydroxy acids)

آلفا هیدروکسی اسید ها شامل دو نوع اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک می شوند. معمولا از اسید های موجود در میوه های قندی تولید می شوند و می توانند سلول های مرده پوست را از بین ببرند. از طرف دیگر می توانند باعث کاهش التهاب پوست، تسریع در رشد سلول های جدید، افزایش نرمی و لطافت پوست و از بین رفتن جای آکنه و جوش بر روی پوست افراد شوند.

 

آنتی بیوتیک ها (Antibiotiqu)

برخی از محصولات ضد جوش حاوی آنتی بیوتیک هایی هم هستند. این آنتی بیوتیک ها می توانند التهاب را از بین برده و تعداد میکروب های جوش زا را از بین ببرند. البته نمی توان فقط به صورت تنها از این ماده برای از بین بردن جوش ها استفاده کرد. اکثر آنتی بیوتیک های موجود در محصولات ضد جوش با موادی مانند بنزوئیل پروکساید ترکیب می شوند تا بتوانند عملکرد بهتری در از بین بردن جوش داشته باشند.

 

سولفور یا گوگرد (Sulfur)

گوگرد هم یکی دیگر از موادی است که به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. همچنین می تواند چربی اضافه پوست را از بین برده و به نوعی ترشح چربی پوست را کنترل کند. درست است محصولاتی که حاوی مقدار مناسبی از گوگرد هستند بوی نامطبوعی دارند و موجب خشکی پوست شوند اما در درمان جوش ها بسیار موثر هستند..

 

بنزوئیل پراکسید (Benzoyl peroxide)

بنزوئیل پراکسید ماده ای است که به از بین بردن باکتری های موجود بر روی پوست می پردازد. این باکتری ها در ایجاد جوش و آکنه نقش مهمی دارند. البته در عین حال این ماده می تواند چربی اضافه پوست و سلول های مرده را نیز از بین ببرد. درصد های مختلفی از این ماده در محصولات ضد جوش به کار می رود و افراد با توجه به شرایط و نوع پوست خود باید بهترین گزینه را انتخاب کنند. در صورت انتخاب اشتباه و استفاده از محصولی که در صد بنزوئیل پراکسید موجود در آن با پوست فرد همخوانی ندارد، می تواند منجر به ایجاد عوارضی مانند خشکی بیش از حد، خارش، التهاب و قرمزی در پوست شود.

 

ضد جوش مناسب پوست خود را انتخاب کنید

بهترین راه برای انتخاب ضد جوش مناسب با پوستتان، مراجعه به پزشک و مشورت با او است. در هر صورت اولین قدم برای درمان و تهیه محصول ضد جوش مناسب صورتتان، شناسایی نوع پوست صورتتان است. افراد دارای پوست های مختلفی مانند خشک، چرب، مختلط، نرمال و معمولی هستند. هر کدام از این افراد باید از محصولات مراقبتی و درمانی مخصوص به خود استفاده کنند تا بتوانند به نتیجه دلخواه خود برسند. در ادامه ویژگی ضد جوش های مناسب با هر نوع پوستی را برایتان توضیح خواهیم داد.

 

ضد جوش مناسب پوست چرب

افرادی که پوست چرب دارند، همیشه با معضل جوش و آکنه روبرو هستند. این افراد بهتر است از محصولات ضد جوشی استفاده کنند که بتواند میزان ترشح چربی در پوست آن ها را کنترل کرده و یا کاهش دهد. چنانچه میزان ترشح چربی در این افراد پایین بیاید، بسیاری از جوش ها از بین خواهند رفت. محصولاتی که دارای سالیسیلیک اسید هستند یا کمپلکس های تنظیم کننده چربی دارند برای این افراد بسیار موثر هستند.

 

ضد جوش مناسب پوست خشک

افرادی که پوستی خشک دارند دائما احساس کشیدگی در پوست خود خواهند داشت. زودتر دچار چین و چروک و لک بر روی پوست خود می شوند. چنانچه دچار معضل جوش و آکنه شوند، باید از محصولاتی استفاده کنند که همان مقدار ناچیز رطوبت در پوستشان را از بین نبرد و در مقابل بتواند در کنار درمان جوش ها رطوبت مورد نیاز پوست آن ها را تامین کند.

 

ضد جوش مناسب پوست نرمال

پوست های نرمال مقدار چربی متوسط و خوبی دارند و منافذ پوست در آن ها قابل مشاهده نیست. این افراد برای درمان جوش های خود باید از محصولات نرمال استفاده کنند. با توجه به علت جوش می توانند از ضد جوش های حاوی مقدار مناسب از روغن و آب بهره ببرند.

 

ضد جوش مناسب پوست مختلط

افرادی که دارای پوست مختلط هستند، یعنی قسمت هایی از پوستشان مانند اطراف بینی و چانه چرب تر از سایر نواحی است، باید به محل جوش زدن توجه کنند. اگر در نواحی چرب تر جوش می زنند، پس باید از محصولاتی استفاده کنند که چربی آن محل را کاهش دهد و بالعکس. با توجه به تمام مطالبی که گفته شد بهتر است برای انتخاب نوع ضد جوش خود با پزشک متخصص مشورت کنید.